Hier is vast al een topic over maar zag m zo snel niet staan...
Ik heb sinds een jaar of anderhalf verschrikkelijke haar uitval. Vroeger had ik echt een mega bos haar die niet in bedwang te houden was en nu is het eigenlijk nog maar weinig, als ik uit ga föhn ik het wild zeg maar;). Nu ben ik ook ziek, en ga ik binnenkort beginnen aan een reeks van 33 bestralingen. Ik ben dus bang dat het straks echt niks meer is:(.
Wie heeft er goede tips tegen haaruitval? Ik slik igg al van die pillen voor huid, nagels en haar...
enjoy86
Geplaatst: 13-12-11 10:21
Misschien je bloed eens laten onderzoeken. Ik kreeg ineens kale plekken (ter grote van een euro munt ongeveer) Bleek dat ik bloedarmoede had. Kuurtje gekregen en meteen begon het haar weer te groeien
Ik heb er nu ook erg last van.. Gebruik biergistpillen en 2 verschillende pillen van de hema, anti haaruitval shampoo van Sebamed en ga ook eens wonderolie proberen
Charissa_N
Geplaatst: 13-12-11 14:01
goh.. ik heb ook sinds een paar maanden dat ik vaak losse haren zie igg meer dan normaal.. misschien ook eens mijn bloed laten testen..
tina
Geplaatst: 14-12-11 19:38
intressant om even te volgen
sinds 4 maanden ben ik nml ook 50% van mijn haar kwijt en kreeg opeens achter een ongelijk stuk van missend haar de kapper heeft als oplossing er nog een best stuk afgehaald zodat leuk zou lijken nou nee dus ,is nu sprietjes haar
omdat ik het verf (al 25 jaar licht ik het een tintje op ) moest dat dan wel de oorzaak zijn
mijn bloed was laast in orde en de schildklier stond prima
is me een raadsel?
mijn resterende haren vertonen net zo als voor de haaruitval en net zoals ik gewend ben de afgelopen jaren
ondertussen mist echt de helft van mijn bos
op moment neem ik haar vitaal een vitamine produkt ertegen en B12
ik heb wel eerder haarverlies gehad maar dat was na de zwangerschappen en korter durend
Vitamines slik ik ook allemaal, haalt helaas niks uit bij zulke extreme gevallen. Ik kan die producten die ik eerder plaatste enorm aanbevelen! Die werken echt enorm goed, heb nu bijna geen uitval meer, nog minder dan de standaard. Zelfs geen jaren meer op het kussen.
Je kan in het ziekenhuis vragen of ze een speciale hoofdkap dat het je hoofd koelt zodat de kans op haaruitval minder is. Maar ik weet zo niet of het bij bestraling kan, maar bij de chemo's experimenteren ze er wel mee, met succes.
LCharlotte@ bedankt voor de tip, ik ga dat spul straks gelijk maar is bestellen! Ik denk dat mijn bloed haast goed moet zijn, ben de laatste maanden zo vaak geprikt. Dan hadden ze vast wel gezien als er bepaalde waardes niet goed waren geweest.
Vuurneon@ zo'n kap heb ik ook gezien ja maar ik denk dat dat alleen voor chemo klanten is...
Een vriendin van mij heeft het ook. Ze is naar een dermatoloog geweest en daar bleek dat ze te veel mannelijke hormonen had waardoor het haar uit viel (hoe het helemaal precies zit kan ik je niet vertellen). Ze heeft er nu medicijnen voor een heel langzaam komt er weer wat haar terug. Misschien een optie om eens aan je ha te vragen of je doorgestuurd kan worden naar een dermatoloog?
ik heb het ook , ben ook bij een dermatoloog geweest, ik heb dus alophesia androgenetica, een mannelijke vorm van kaal worden, het kan snel gaan of heel lenagzaam of met tussenpauzes, nu is het even rustig . ik kon een lotion halen moest dan wel zelf betalen maar was me te duur , heb ze nu lichter geverfd valt het minder op .
de werkstof gaat inderdaad voor die mannelijke hormonen heb ik uitgegoogled het schijnt dat die iets doen met haarzakje wat door de mannelijke hormonen te hard word
@LCharlotte werkt het 1e product echt ? en hoe lang heeft het geduurt dat je het merkte dat je haren weer dikker waren ? & kun je het alleen bestellen via internet of ook bv bij Het Kruidvat ? Want k merkte het zaterdag dat mijn haren veel dunner zijn geworden en had al niet al te dik haar, tijdens het douche toen kwamen er zeker hele plukken mee, ik verschrok me dood ! durf me haren zelfs al niet meer te kammen Maar nu ga ik met men moeder woensdag naar de dokter.
Ja het werkt echt!! Ik had ieder morgen mijn kussen volliggen met haar en als ik met mijn hand door mijn haar ging zat hij iedere keer vol met losse haren, hoe vaak ik het ook deed. Ik heb die ampullen gekocht en de shampoo. Het werkt perfect! Ik heb nu mega veel nieuwe haartjes en vrijwel totaal geen haaruitval meer (nog minder dan de normale uitval). Het zijn dure producten dus ik denk niet dat de kruidvat ze heeft. Een goede kapper misschien? Ik koop alles het liefst via internet. Zo kun je ook goed de prijzen vergelijken.
Me moeder gaat het woensdag aan de huisarts vragen of ik er pillen voor krijg, maar er zijn ook gewone shampoos tegen haaruitval misschien die eens proberen, maar ik denk dat mijn haaruitval komt door het stijlen, dan komen er altijd hoeveel haren vanaf omdat er tandjes aan mijn stijltang zitten en trek ze zowat uit. :s