Kappers op bokt? Hulpt gevraad voor geblondeerd haar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Kappers op bokt? Hulpt gevraad voor geblondeerd haar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:04

Hallo Bokkers! :wave:

Ik zit met een probleempje.. Ik heb voor 2 weken terug mijn haren weer opnieuw geblondeerd.
Ik blondeer het niet helemaal, maar laat héél veel high lights zetten.. Nu zit het zo na deze keer blonderen me haar is zo ontzettend droog.. ;(
Me haar zit om de haverklap helemaal in de knup dit had ik hiervoor nooit.. Als ik het borstel knapt er heel erg veel af en voor mij gevoel lijkt t ook meer uit te vallen? Maar dit kan ik me ook verbeelden..
Als ik net mijn haar gewassen heb is het het ergst.. Ik zal even neerzetten hoe ik het behandel.. :P

Ik was mijn haar met een shampoo voor droog en beschadigt haar.. Daarna doe ik er een conditioner in ook voor droog en beschadigt haar, meestal van andrelon.. dit laat ik ongeveer 3 min intrekken en spoel het dan goed uit.
als ik de douche uitstap borstel ik al METEEN even snel me haar door want anders is er helemaal geen beginnen aan, daarna droog ik het af.. en draai ik me haar even in de handdoek op mijn hoofd.. :P dan doe ik even de rest van de dingen en zodra ik me aangekleden heb haal ik de handdoek weer van mijn hoofd af.. ik doe dan serum in mijn haren en borstel het weer door maar dit is echt een hel gewoon :x het lijkt wel helemaal op de kroezen en ik heb zoveel knuppen.. het doet pijn.. maar ik trek ook veel haar eruit op deze manier ;( ik vind het echt dood zonde.

Maar goed wat nu eigenlijk mijn vraag was :P hebben jullie misschien nog verdere tips? :P Haar maskers gebruik ik ook.. maar dat is ook weer niet goed om bij elke wasbeurt te doen..
ik zat er zelf al aan te denken om me haar maar weer donker te gaan kleuren? Maar ik weet dus niet of daar het probleem mee opgelost is.
Ik hoor graag tips van jullie :)!

alvast bedankt, en groetjes Lisa! :)

marleen_88

Re: Kappers op bokt? Hulpt gevraad voor geblondeerd haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:24

Op welke manier droog je je haar? Wrijf je dan 'wild' door je haar? Daar creëer je namelijk klitten mee, ik zou het uitkammen en dan met een handdoek op je schouders op laten drogen....

Ik heb verder geen verstand van verven, ben ook geen kapper, maar de tip voor 't afdrogen is misschien een idee om eens te proberen.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:26

Ik ga er niet wild door heen ik wrijf me haar voorzichtig een beetje tussen de handdoek.. ik heb lang haar dus als ik het op die manier zou moeten laten drogen duurt het echt wel een dag ofzo.. := Maar bedankt voor de tip :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:28

Ik heb van Andrelon een pompje met spul wat ik op mijn handoek afgedroogde haar in laat werken.
Dan glijd mijn borstel er naar een paar minuten makkelijk door heen.
Ik kan mijn haar niet nat borstelen zonder dat spul(gewoon echt niet).
Dus dat is voor mij echt een uitkomst.
Het is een herstel creme wat het dus ook ont-klit.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 07-12-11 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:29

Gebruik je ook een haarmasker? Is zeker met geblondeerd haar aan te raden. Eerst je haar wassen, dan het masker en dan de conditioner. Dit 1x in de week.
Als je haar kleddernat is, is het ook erg lastig door te kammen. Je kunt het het beste een beetje laten drogen en dan doorkammen, beginnen bij de punten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:30

xLiezel schreef:
Ik ga er niet wild door heen ik wrijf me haar voorzichtig een beetje tussen de handdoek.. ik heb lang haar dus als ik het op die manier zou moeten laten drogen duurt het echt wel een dag ofzo.. := Maar bedankt voor de tip :)

Dat schiet dan niet op nee, jammer.

Kun je niet een antiklit spray proberen? Mijn kapper raadde mij dit ook aan, toen ik erg last had van klitvorming. Zo'n spray zorgt ervoor dat de klitten makkelijk uitkambaar zijn en dat je haar minder breekt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:32

ik heb dat ook gehad. Doe je niet zo veel aan je haar gaat gewoon kapot door veel blonderen. Ik heb toen low lights erin laten zetten en heb nu een stuk minder highlights zoetjes aan wordt het weer steeds gezonder. Ik gebruik na het douchen deze spray http://www.drogisterijknaller.nl/haarku ... 56768.html . Die is verzorgend en anti klit. Daarna je haar gewoon laten opdrogen en bij het stijlen als je dat doet ook een goede spray ter bescherming gebruiken. Verder gebruik ik nog een serummasker..

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:37

MiniMouse schreef:
Ik heb van Andrelon een pompje met spul wat ik op mijn handoek afgedroogde haar in laat werken.
Dan glijd mijn borstel er naar een paar minuten makkelijk door heen.
Ik kan mijn haar niet nat borstelen zonder dat spul(gewoon echt niet).
Dus dat is voor mij echt een uitkomst.
Het is een herstel creme wat het dus ook ont-klit.

Okee! :) Ja ik gebruik altijd serum in handdoek droog haar.. maar dit helpt eigenlijk niet echt.. echt erg:=
Hoe heet dat spul van andrelon? Weet je dat toevallig, altijd het proberen waard! :)
Kimbers schreef:
Gebruik je ook een haarmasker? Is zeker met geblondeerd haar aan te raden. Eerst je haar wassen, dan het masker en dan de conditioner. Dit 1x in de week.
Als je haar kleddernat is, is het ook erg lastig door te kammen. Je kunt het het beste een beetje laten drogen en dan doorkammen, beginnen bij de punten.

Had ik al neer gezet maskers gebruik ik jha :)
randie schreef:
ik heb dat ook gehad. Doe je niet zo veel aan je haar gaat gewoon kapot door veel blonderen. Ik heb toen low lights erin laten zetten en heb nu een stuk minder highlights zoetjes aan wordt het weer steeds gezonder. Ik gebruik na het douchen deze spray http://www.drogisterijknaller.nl/haarku ... 56768.html . Die is verzorgend en anti klit. Daarna je haar gewoon laten opdrogen en bij het stijlen als je dat doet ook een goede spray ter bescherming gebruiken. Verder gebruik ik nog een serummasker..

Dat kan ik idd is proberen.. :) Weet jij toevallig als ik bijvoorbeeld mijn helemaal donker zou gaan kleuren of mijn haar gezondheid er dan ook op voorruit zou gaan? :) Aangezien jij ook typt toen je low lights liet zetten het een stuk beter werd!

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:40

Als je op google naar "tigi" zoekt, dan de 'dumd blonde' shampoo en conditioner eens proberen. Best prijzig spul maar het is echt heel erg goed voor je haar. Met 1 pompje kun je je hele haar wassen, dus het gaat wel redelijk lang mee. Heb het ook voor mijn haar gebruikt na het blonderen (wat ook zeer slecht is uitgevallen) en binnen een week was mijn haar weer helemaal gezond :)

[edit] hier een link :) http://www.johnbeerens.com/merken/tigi/ ... ampoo.html
Laatst bijgewerkt door BinkieDusty op 07-12-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:41

Oke ik zal er eens naar kijken, dankjewel!

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:41

Ik heb hetzelfde probleem, van het vele blonderen en high lights zetten, is het pluizig en breekt het makkelijk af..ik dep mijn haren droog, na het wassen met care & repair van andrelon, als mijn haar afgedroogt is spuit ik nog 2 pompjes masker er in die ook nog bij deze serie hoort die moet je laten zitten..nu bijna 2 weken later gaat het een stuk beter met mijn haar..en een stuk van mijn haar laten halen.. dat groeit wel weer aan..maar voelt gezonder aan nu..en veel water drinken schijnt ook te helpen tegen de afvalstoffen in je lichaam..je huid gaat stralen en je haar wordt glanzender..maar dat weet ik niet heb het van horen zeggen..

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:44

dat care en repair hoef je niet uit te spoelen toch? :)

Edit : oh grapje.. :') dat is de conditioner die heb ik ook.. :)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:49

randie schreef:

Hier sluit ik me bij aan!
Alleen die spray, werkt bij mijn haar niet.
Ik heb de klit spray van de action.
Haar Serum. :) http://i1237.photobucket.com/albums/ff4 ... 100032.jpg (de rechter)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:50

Die serum van de action heb ik ook, maar die werkt dus echt niet in mijn natte haar.. :n in droog haar werkt die super trouwens!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:53

Een goed haarmasker zou moeten helpen, dat heeft de kapper mij ook aangeraden.

Een tip voor het haardrogen: Bij de Blokker heb je speciale handdoekjes die je om je haar kan wikkelen. Die zet je vast met een lus bovenop je hoofd. Kosten maar 1 euro ofzo.
Mijn lange en zware haar droogt er prima mee, na een uurtje of 2 zijn ze toch redelijk droog.
Als ik haast heb, wikkel ik ze alsnog in die handdoek, laat het een kwartiertje/halfuurtje zitten tijdens het omkleden en make-uppen en droog mijn haar daarna met een föhn.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:54

Roosch schreef:
Een goed haarmasker zou moeten helpen, dat heeft de kapper mij ook aangeraden.

Een tip voor het haardrogen: Bij de Blokker heb je speciale handdoekjes die je om je haar kan wikkelen. Die zet je vast met een lus bovenop je hoofd. Kosten maar 1 euro ofzo.
Mijn lange en zware haar droogt er prima mee, na een uurtje of 2 zijn ze toch redelijk droog.
Als ik haast heb, wikkel ik ze alsnog in die handdoek, laat het een kwartiertje/halfuurtje zitten tijdens het omkleden en make-uppen en droog mijn haar daarna met een föhn.

Ik wist niet eens dat er zulke handdoeken bestonden! :o Maar eens even een kijkje nemen dus bij blokker..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:56

Echt de tip van de eeuw, vind ik. :')
Lag zelf altijd overhoop met mijn lang haar en handdoek er omheen wikkelen.
Ik ben daar gewoon niet zo handig mee.

Toen ik dat ooit tegen mijn schoonmoeder vertelde, zei ze heel verbaasd: "Ja, dan ga je toch even naar de Blokker en haal je zo'n speciaal handdoekje?"
Heeft me heel wat frustraties en grijze haren gespaard sindsdien. :')

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:57

Hahaha ja idd.. :)) ik zit te kijken of ik er een foto van kan vinden maar vind het nog niet zo snel! anders zoek ik me weer suf in de Blokker.. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:00

Het is zo'n soort handdoek:
Afbeelding

Afbeelding
Maar als je gewoon even vraagt, weten ze vast wel wat je bedoelt!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:01

Okee bedankt. :)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:01

Cowboy magic schijnt goed te zijn.... Ondanks dat het n paardenmiddel is!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:04

die klitpray van guhl gebruik ik op nat haar..

Citaat:
Dat kan ik idd is proberen.. Weet jij toevallig als ik bijvoorbeeld mijn helemaal donker zou gaan kleuren of mijn haar gezondheid er dan ook op voorruit zou gaan? Aangezien jij ook typt toen je low lights liet zetten het een stuk beter werd!

In donkere verf zit schijnbaar andere en mindere agressieve bestandelen dan in de blonde variant. Hierdoor was mijn haar meteen al weer gladder. Je moet dit wel bij te kapper laten doen! Ik had het helemaal super blond en met behulp van de lowlights uit laten groeien en hou nu mijn haar bij met high lights zodra ze echt te ver uitgegroeid zijn.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:04

ja.. maar daar zitten érg veel siliconen in..denk dat je haar daar wel heeeel erg glad van word eerlijk gezegt :P :))

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:10

Ik gebruik inderdaad ook Cowboy Magic en zweer erbij. Nooit weer anders!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:13

Jildau schreef:
Ik gebruik inderdaad ook Cowboy Magic en zweer erbij. Nooit weer anders!

Ook gewoon in je haar? :P Dat spul uit die tube of die spray? :)