x

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 16:06

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:11

:( , heel verhaal getypt. Drukt de kat op 'terug' op mn muis.
Nou, nog een keer.
De 1e keer dat ik een gaatje had heb ik het met verdoving gedaan omdat ik bang was dat het heel erg pijn deed.
De 2e keer heb ik het zonder verdoving gedaan, omdat volgens mijn vader de uitwerking van de verdoving vervelender is dan het boren zelf. Ik vond het boren inderdaad meevallen, maar ze zetten voor het boren een 'ringetje' om je kies, zodat je tand niet splijt, en dat deed bij mij wel pijn aan m'n tandvlees..
Ik moet morgen voor de 3e keer (baalbaal, vroeger had ik nooit gaatjes) en ik ga het denk ik zonder verdoving doen.
Je kunt trouwens ook gewoon eerst proberen zonder verdoving, en dan altijd nog zeggen dat je met wilt als het heel erg pijn doet hè.
Bij ons tenminste wel :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:13

Mijn ervaring is dat er heel veel verschil zit tussen tandartsen. Bij mijn nederlandse tandarts heb ik nog nooit een verdoving nodig gehad. De eerste keer dat ik hier naar een tandarts moest en een gaatje had, kreeg ik de vraag of ik eerst een spuit wilde hebben. "Nee, nog nooit gehad dus ga maar boren." Nou, 2 seconden later lag ik te stuiteren in die stoel en heb ik alsnog een verdoving gehad. Nu doe ik het niet meer zonder. Ik vertrouw mijn tandarts gewoon niet meer dat hij het pijnloos kan doen. :n

Ik denk dat je het beste eerst zonder kan proberen, als het te veel pijn doet kan je altijd later nog een verdoving vragen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:13

Ik moest een tijdje zonder verdovingen (ze dachten dat ik allergisch was :+ ) en dat vond ik wel zo ontzettend pijnlijk. Voor mij NOOIT weer. Uitwerkingen verdoving neem ik voor lief, is niet pijnlijk en hoogstens wat lastig bij eten/drinken.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 16:13

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:14

doe altijd zonder verdoving, verdoving doet meer pijn

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:14

Zeker met verdoving.. De prik is heel vervelend maar daarna merk je bijna niks meer van het boren!

MandyR

Re: Gaatjes boren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:15

De naald is maar een speldenprikje, zodra die in je tandvlees zit, voel je er niets meer van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:16

Tja, ik zou voor verdoving kiezen.
Mijn tandarts heeft mij zonder verdoving geboord omdat hij dacht dat het gaatje oppervlakkig was. Nou niet dus... Boorde alsnog in de zenuw en moest de klus afmaken. Deed vreselijk zeer :=
nee, voor mij nooit meer zonder verdoving. 1 keer flink jodelen in de stoel was voor mij meer dan voldoende!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:17

Ik had laatst tijdens de controle ook 2 gaatjes, volgens mij heb ik ze zonder verdoving gedaan. Viel ontzettend mee, had het erger verwacht. :)

Ik zou, in jou geval, het zekere voor het onzekere nemen en toch voor een verdoving kiezen. Zo ga je toch wat minder gespannen de stoel in ;)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:31

MandyR schreef:
De naald is maar een speldenprikje, zodra die in je tandvlees zit, voel je er niets meer van.

Het klopt dat de naald niet echt pijn doet, maar ik heb wel dat je die vloeistof in je tandvlees voelt komen, dat voelt wel heel vreemd.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:31

vuurneon schreef:
Nou niet dus... Boorde alsnog in de zenuw en moest de klus afmaken. Deed vreselijk zeer :=

:oo . Dan kan je toch gewoon nog verdoven? Bij ons doen ze dat wel!

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:33

Verdoving! _/-\o_
Dat ik ook het enige waar ik niet bang voor ben bij de tandarts :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:38

Hangt van het gaatje af. Als het vrij oppervlakkig is, zou ik 't zonder verdoving doen. Daar merk je nagenoeg niks van.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:48

vuurneon schreef:
Tja, ik zou voor verdoving kiezen.
Mijn tandarts heeft mij zonder verdoving geboord omdat hij dacht dat het gaatje oppervlakkig was. Nou niet dus... Boorde alsnog in de zenuw en moest de klus afmaken. Deed vreselijk zeer :=
nee, voor mij nooit meer zonder verdoving. 1 keer flink jodelen in de stoel was voor mij meer dan voldoende!

Precies hetzelfde heb ik een keer gehad. Verschrikkelijk, heb er trauma's aan over gehouden :=
De tandarts kwam er ineens achter dat het toch niet zo oppevlakkig was.. mijn god wat een pijn deed dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:50

ik heb ooit 1 gaatje gehad , zonder verdoving :P achteraf viel het prima mee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:05

xJitske schreef:
vuurneon schreef:
Nou niet dus... Boorde alsnog in de zenuw en moest de klus afmaken. Deed vreselijk zeer :=

:oo . Dan kan je toch gewoon nog verdoven? Bij ons doen ze dat wel!

Tja, dat wou hij niet meer omdat je dan even moest wachten en hij was 'zo' klaar (duurde alsnog langer grrr). T is een vrij lompe man dus dat risico neem ik nooooooooooooooit meer haha :D

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:08

Die van mij wilde graag even wachten op die verdoving nadat ik lag te stuiteren. Ik denk dat hij voor zijn leven vreesde of in ieder geval voor zijn vingers. :=

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:59

Ik vraag altijd verdoving sinds een andere tandarts (ik zit bij een praktijk met 2, zit altijd bij dezelfde maar die had toen een tijd geen plek dus toch maar naar zijn collega gegaan) zei dat het een oppervlakkig gaatje was en ik bijna door het plafond ging en ze dus tussentijds moest stoppen om alsnog te verdoven (wat ook 3 pogingen kostte, misschien gewoon niet zo'n goeie tandarts :P). Ik vind de verdoving altijd erg meevallen. Aan de andere kant heb ik bij mijn eigen tandarts ook een keer zonder verdoving laten boren waar ik totaal geen last van heb gehad, maar dat durf ik nu dus niet meer.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:56

Ik doe het altijd mét verdoving. Mijn tandarts geeft eerst een iniminiprikje dan word het al gevoelloos en dan pas de echte prik. Ik vind de tandarts vréselijk, die geluiden en de geur, de vorige keer moest ik heen, toen was ik er bijna toen heb ik een rondje nog gereden, ik dacht ik ga gewoon niet heen..
Mijn kies was gebroken, dus het moest wel, maar oh, wat vind ik het erg. Het liefste zou ik gewoon onder gehele narcose gaan..

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:07

Ik heb helaas een heel slecht gebit, dus regelmatig gaatjes. Als ik een gaatje heb, laat ik deze altijd zonder verdoving boren. Hoe groot of diep het gaatje ook is.

Daarom heb ik dus ook nog maar 1 keer een verdoving gehad bij de tandarts. Dat was toen mijn verstandskies getrokken werd.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:19

Vind t wel grappig om te lezen dat mensen echt denken dat tandartsen zo maar in een zenuw kunnen gaan boren. Dat is namelijk niet zo.
Tandbeen (dentine) is wel erg gevoelig, dat is wat je voelt. Zou de tandarts echt in de zenuw boren dan kan hij/zij gelijk een wortelkanaalbehandeling gaan beginnen.
De verdoving kan zeer doen, dat ligt er helemaal aan waar er geprikt wordt. Je verhemelte is erg gevoelig, maar de meeste tandartsen verdoven daar alleen maar bij het trekken. En onder je neus (voortanden) is ook niet fijn, krijg je traanogen en niesbuien van.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:51

Ik heb 1 keer een afgebroken kies gehad, toen heb ik verdoving gekregen, werd niet eens gevraagd. Bij mij werd het in mijn tandvlees gespoten, voelde ik vrij weinig van. Achteraf nog even 2 uurtjes het gevoel gehad dat ik een scheefhangende mond had, maar niet erg vervelend.

Kan me wel voorstellen dat het in het gehemelte erg pijn kan doen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:18

Ik heb laatst een verdoving gehad voor 2 gaatjes, alleen 1 ging tussen mn kiezen (die voelde ik dus NIET)
en de andere had ze toch echt bijna iets aangeraakt wat een zenuw was begon toen echt flink te knipperen met mn ogen omdat het heeel gevoelig/pijnlijk was.
Ze vroeg ook waar de gevoelige gedeelte was in mn neus of in mn onderkaak, en voelde het in mn onderkaak..

Maar ik krijg altijd standaard een verdoving in mn mond als der iets met boren gedaan word. :)
Heb het 1 keer NIET gedaan, en toen vond ik het toch niet zo fijn hebben ze toen gezegd van, we verdoven je voortaan maar!

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:50

Elianna_ schreef:
Ik heb helaas een heel slecht gebit, dus regelmatig gaatjes. Als ik een gaatje heb, laat ik deze altijd zonder verdoving boren. Hoe groot of diep het gaatje ook is.

Daarom heb ik dus ook nog maar 1 keer een verdoving gehad bij de tandarts. Dat was toen mijn verstandskies getrokken werd.

Here the same helaas. Kom ook nooit alleen maar voor een controle voor de tandarts, mag altijd een paar weken later nog terugkomen voor minimaal 2 gaatjes :(
Helaas ben ik niet zo'n diehard en ga ik toch altijd voor de verdoving! Heb ontzettend gevoelige tanden (tandsteen verwijderen doet bijvoorbeeld ook echt pijn) en ben echt blij dat ik niks meer voel. Denk dat ik anders door de stoel heen zou gaan. Prikje is maar 10 seconden vervelend en zonder verdoving vullen staat bij mij gelijk aan 20 minuten creperen met de tranen in m'n ogen.