Niet kunnen rijden door

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimpjj

Niet kunnen rijden door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 16:56

Hallo allemaal,

Aantal maanden geleden heb ik een auto ongeluk gehad en daardoor kan ik voorlopig en misschien wel nooit meer paardrijden,

Zijn er meer mensen die op een gegeven moment door een ongeluk ofzo niet meer konden/mochten paardrijden en het uiteindelijk toch wel voor elkaar hebben gekregen om weer te gaan paardrijden??

Grtjs

antje_vip

Re: Niet kunnen rijden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:57

Ik weet niet waar je precies last van hebt, maar misschien kun je nog wel gaan mennen ofzo? Of vanaf de grond iets met paarden doen? :)

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 17:00

Ik heb er een whiplash aan overgehouden,

M'n vriendin heeft het ook al over mennen gehad, heb het ook gevraagd aan de fysio therapeut maar helaas is dit ook geen optie

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:01

Ik heb een hele tijd niet gereden, ivm nieuwe kruisbad operatie aan mijn knie. Ik ben na een herstel tijd weer gaan rijden en het gaat allemaal prima. Geen angst en het gaat allemaal ook weer helemaal top, ben blij dat ik er gewoon weer ben opgekropen. Ik rijd tevens wel maar 1/2keer week op een manege, springen en dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:05

Ik heb aan een val van mijn paard een heftige schouderblessure overgehouden. Ik heb toen ook een paar maand niet kunnen rijden. Inmiddels rijd ik weer, maar van mijn schouder heb ik nog steeds last (inmiddels een jaar later) en ik heb er ook mentaal best een klap van gehad (toch voorzichtiger geworden).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:11

:j heb al langer last van mn rug. Van de zomer zat mn rug vast en mocht ik langzaam gaan opbouwen. Inmiddels heb ik bijna een hernia en mag dus helemaal niet rijden. Het gaat gelukkig al een stuk beter en hopelijk mag ik in het nieuwe jaar weer gaan opbouwen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:14

kimpjj schreef:

M'n vriendin heeft het ook al over mennen gehad, heb het ook gevraagd aan de fysio therapeut maar helaas is dit ook geen optie

Misschien over een poosje? Mijn vader heeft ook een whiplash en deed ook mennen.
Is nu gestopt ivm te weinig tijd en de fries is verkocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:48

Mijn moeder had een whiplash na een trap van ons eerste paard, maar rijdt alweer een jaar of drie intensief :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:55

Ik mag eigenlijk niet meer rijden, maar doe het toch afentoe :o

Door een val van een paard ben ik een half uur verlamd geweest (5 jaar geleden) en zit een wervel niet meer goed. Ik heb er in het dagelijks leven bijna geen last van, maar als ik nog een keer ongelukkig terecht kom kan ik in een rolstoel belanden.

edit: ik zit even te rekenen en het is alweer 10 jaar geleden, niet 5 :P
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 05-12-11 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:57

Ik heb drie hernia's en mocht eigenlijk nooit meer rijden.
Toen ik na maandenlang steeds krommer gaan lopen weer te paard ging en het gaandeweg beter ging met me heeft de dokter dat veranderd naar 'nou ja, als je dan maar zorgt dat je er niet afvalt.' :+
Als ik een keer verkeerd land op mijn rug, stelt hij dat ik zo een rolstoel inkan, maar we zien wel. Ondertussen ben ik toch al wel gelanceerd zonder dat er iets gebeurd is.

Verder heb ik fibromyalgie en word ik steeds stijver en schever daardoor, in de wintermaanden en regenachtige tijden heb ik veel pijn. Naar verwachting kan ik zeker niet tot het einde van mijn leven rijden, maar we zien wel hoelang het blijft gaan.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:17

ikhe een brief van een medisch instituut gehad, dat ik een whiplash heb, ze weten alleen nog niet hoe erg, en of het een chronisch pijn syndroom word.

Voorlopig zal ik het eerst komende jaar nog naar verwachting niet paardrijden. Loop momenteel wel bij de fysio 2x per week.. 1x maakt ze me spieren los. en de andere keer doen we oefeningen met allerlei apparate om me spieren weer goed belastbaar te krijgen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:23

Ik mag/kan officieel ook niet meer rijden.
Mijn orthopeed denkt ook dat ik lief 1x per 2 weken een stapritje maak en niet meer doe.

Af en toe gaat het best (moet vaak wel een paar dagen bij komen), maar voor de Eperpaarden4daagse ga ik wel door.
Dat is iets wat ik echt wil doen. Die 4 dagen gaat wonderbaarlijk goed, alleen de tijd erna is niet altijd leuk, maar dat heb ik ervoor over.

Ik heb 12 jaar geleden mijn rug op 3 plaatsen gebroken en 4/5 jaar terug mijn bekken (waarbij mijn SI-gewricht blijvend is beschadigd, dit zorgt voor een zenuwpijn bij belasting).

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:46

wat jullie allemaal hebben is ook geen pretje om te lezen,

Ik ga denk eerst maar is prberen om volledig te herstellen, want mijn droom is toch een eigen paardje en dan zien we wel hoe het gaat

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:18

Ik ben half november van mn paard gevallen en heb 2 rugwervels gebroken en 1 gescheurd.. ben zelf het ziekenhuis binnengelopen (wat niet had moeten kunnen, ik had alleen nog op de grond moeten kunnen liggen van de pijn :Y) ) na gebracht te zijn door iemand met de auto :P (drempels zijn heel. erg. stom. xD).
Als het goed is mag half of eind januari het gips eraf en eind februari zit ik weer op een paard (als het goed is) *\o/*

Nu heb ik wel geluk dat ik gewoon nette breuken had die netjes op hun plek bleven zitten, maar ik heb toch 5 dagen in het ziekenhuis compleet plat moeten liggen voor ze gingen gipsen en dat duuurt dan best lang >;) Nu ik een beetje mag bewegen enzo is het al veel beter. Al kan ik t huis eigenlijk niet echt uit, want ik krijg wel snel een vermoeide rug, maar dat gaat vast wel over :)

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:03

Ja je word nu natuurlijk ondersteund door het gips, misschien ben je ook wel sneller vermoeid als het gips eraf is omdat ook je spieren verzwakt kunnen zijn ????

Maar hoop voor je dat het gips er snel af mag

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:07

Ik heb ook een whiplash gehad door een auto ongeluk!
Heb vier maanden niet gereden en ben daarna alleen gaan stappen.
Dat werkte heel bevoordelijk voor mijn herstel en inmiddels rijd ik alweer jaren volop!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:19

7 jaar geleden heb ik mijn rug op 2 plaatsen gebroken gehad na een val van een paard, mocht toen na bijna een jaar revalideren weer te paard, vervolgens heb ik 3 jaar geleden een herna gehad, ook als gevolg van het ongeval. toen weer een hele tijd niet mogen rijden. Mag nu wel rijden maar ben nu zwanger dus vandaar dat ik nu ook weer (tijdelijk) gestopt ben. Na de bevalling eerst maar eens kijken en het dan misschien weer gaan oppakken :) .

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:33

Zooist schreef:
Ik heb ook een whiplash gehad door een auto ongeluk!
Heb vier maanden niet gereden en ben daarna alleen gaan stappen.
Dat werkte heel bevoordelijk voor mijn herstel en inmiddels rijd ik alweer jaren volop!

Bij mij is het nu al 4 maanden geleden,, maar heb der nog steeds erg veel last van, mijn fysio zegt ook dat ik voorlopig nog maar beter niet te paard kan gaan omdat alle spieren nog veel ste gespannen staan. Misschien toch maar is stiekem op een paard gaan kruipen

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:36

kimpjj schreef:

mijn moeder heeft dat vroeger ook gehad en rijdt nu ook nog :j
ik weet niet hoelang dat geleden is maar ze rijdt al heel wat jaren weer :D

hopen dat het ook beter gaat met jou en je weer paard kunt gaan rijden :(:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:48

Juist het bewegen op het paard was voor mijn spieren heel goed. Wel op een mak paard klimmen hoor :)

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:58

Zooist schreef:
Juist het bewegen op het paard was voor mijn spieren heel goed. Wel op een mak paard klimmen hoor :)

Ja dat wel dan natuurlijk,,, me vriendin heeft een paard ( mijn oude verzorgpaard) daar mag ik nog wel af en toe is op maar die kan uit het niks ineens wegschieten dus dat is niet echt de bedoeling.. We zien het wel.. Misschien komt er wel een leuk paardje op m'n pad die ik zelf kan kopen

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:03

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een hernia heb, dus rijden zit er voor mij voorlopig ook niet in helaas. Nu dus eerst eens kijken of ik met fysio van de pijn afkom, ben er best verdrietig van, paarden zijn mijn lust en leven, hopelijk gaat het snel beter met mijn rug.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:50

Gambler21 schreef:
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een hernia heb, dus rijden zit er voor mij voorlopig ook niet in helaas. Nu dus eerst eens kijken of ik met fysio van de pijn afkom, ben er best verdrietig van, paarden zijn mijn lust en leven, hopelijk gaat het snel beter met mijn rug.

Ai das ook niet best.. Ik loop ppk bij de fysio maar me spieren gaan nu weer beetje zijn zit krijgen door de klap en de fysio zelf vind ze al minder gespannen... Maar omdat ze weer normaal aan gaan voelen doet het meer zeer op de 1 of andere manier...

Bij mij is paardrijden ook met de pap lepel ingegoten... Zat al op een paard voordat ik kon lopen.. En vind het zelf ook heerlijk om er even mee bezig te zijn...

Gelukkig heeft mijn vriendin altijd wel een groom nodig dus ga ik daar wel eens mee met wedstrijd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:00

Gambler21 schreef:

Ik heb er drie joh, en zodra ik niet rijd loop ik binnen enkele weken al als een oud wijfje met een rollator (maar dan zonder de rollator). Paardrijden zorgt dat ik mijn buik- en rugspieren sterk hou en zo de klappen op de wervels kan opvangen. Niet rijden = stijve rug en zere spieren en wervels.
Dus je weet het niet, misschien MOET je binnenkort wel! :(:)

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 08:13

luisteren naar je lichaam en als je niet meer kan doen dan neem je even rust.. denk ik dan