Geestelijk moe al een behoorlijke tijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Geestelijk moe al een behoorlijke tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 15:09

Hallo Bokkers :wave:

Ik ga toch maar even mijn verhaal hier neerzetten, ik weet dat ik eigenlijk eens naar de dokter moet maar ik durf niet..

Al meer dan drie jaar kamp ik met vermoeidheid, niet lichamelijk. :n Mijn lichaam is zo fit als wat.
's ochtends op 6 uur gaat de wekker, dan gaan we aankleden, naar het werk. Rond een uur of zes ben ik dan thuis voel ik al wel wat vermoeidheid, dan ga ik gelijk omkleden naar mijn paard. Tussen 7 en 8 uur ben ik weer thuis, ga ik snel douchen en eten en dan vaak op de bank tv kijken, ik heb geen puf om af te wassen, de was te doen, stofzuigen.
Op het moment dat ik op de bank zit, hou ik het 15 minuten vol en dan vallen mijn ogen dicht. Iedere dag lig ik tussen 8 en 9 te slapen. Soms zijn er uitzonderingen en wordt het wat later maar als dat 1x in de week gebeurd is dat zeldzaam. :o

Mijn lichaam is niet moe maar mijn hoofd is zooo moe..

Herkent iemand dit?

antje_vip

Re: Geestelijk moe al een behoorlijke tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:51

Ik herken het. Het is nogal lastig om er iets aan te doen omdat je wel gewoon je verplichtingen hebt (werk, huishouden, paard).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 18:52

Juist, mijn werk vind ik nog niet zo erg, want als ik 's ochtends op sta sta ik gewoon op en ben ik helemaal uitgerust. Maar naar mate de avond vordert en het de tijds als nu 19:00 uur dus ga ik mijn moe-heid al voelen.. :\

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:56

het kan ook een gewenning zijn. hoewel je ook wel heel vroeg opstaat en lange dagen maakt. dus in die zin is het niet vreemd dat je moe bent. je zou kunnen proberen het te doorbreken door een aantal dagen iets in te plannen zodat je na het paardrijden nog wat langer actief blijft. tegen de drang tot slapen in. of na het werk eerst thuis iets doen en dan pas paard. het patroon doorbreken. maar dat zal niet meevallen, want nogmaals, je maakt al lange dagen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 18:58

StableEnable schreef:
het kan ook een gewenning zijn. hoewel je ook wel heel vroeg opstaat en lange dagen maakt. dus in die zin is het niet vreemd dat je moe bent. je zou kunnen proberen het te doorbreken door een aantal dagen iets in te plannen zodat je na het paardrijden nog wat langer actief blijft. tegen de drang tot slapen in. of na het werk eerst thuis iets doen en dan pas paard. het patroon doorbreken. maar dat zal niet meevallen, want nogmaals, je maakt al lange dagen..

Dus jij vind dit gewoon gezond zegmaar?

Ik vind het zo lastig beoordelen omdat iedereen altijd zegt dat ik zo vroeg naar bed ga. :o

Ja het zal deels ook wel gewenning zijn ja. :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:05

Ik vind dit niet normaal :n je bent een meid van 22, die hoort mijns inziens meer energie te hebben :j Iedereen heeft een andere slaapbehoefte (het aantal uur dat je nodig hebt om lekker te kunnen functioneren), maar ik vind tussen 8 en 9 naar bed moeten omdat je het niet meer volhoudt, wel heel extreem
Daarmee wil ik absoluut niet je probleem ontkennen of wat dan ook, dat jij je moe voelt is natuurlijk super vervelend en lijkt me ook heel deprimerend

Ik vraag me trouwens af wat je bedoelt met "niet lichamelijk moe"? Ik kan me daar namelijk niet zoveel bij voorstellen, zeker omdat je schrijft dat je ogen 's avonds gewoon dicht vallen, dat is fysiek/lichamelijk toch?

Ik zou toch eens bij de HA langsgaan als ik jou was voor een bloedonderzoek..Gewoon je waarden eens laten nakijken en mocht er niks uitkijken dan kan je verder kijken

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:06

Ik vind het ook niet heel vreemd hoor! Heb je een (mentaal) intensieve baan?

Ik ben na een dag werken ook behoorlijk moe.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:08

Lichamelijk moe vind ik moe van het sporten dan voelt je lichaam ook uitgeput.
Nou dat heb ik dus totaal niet. Mijn hoofd is moe maar mijn lichaam wil nog wel behalve mijn ogen dan. :+

Misschien ook goed om erbij te zeggen dat ik ook te mager ben voor mijn leeftijd en lengte enzo. Dit heb ik altijd al gehad. Kan eten wat ik wil maar aankomen gaat niet.

Intensief wil ik het niet echt noemen. Maar het is wel mentaal vermoeiend. :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:13

Ik ken het maar al te goed, al word ik al wel met de moeheid wakker... Naarmate de week vordert wordt het steeds erger en erger, maar als het erop aankomt kan ik niet in slaap komen. Ik heb hiervoor van een arts in verband met mijn ziekte een flinke dosis maltonine en een slaapmiddel gekregen (omdat ik van alleen de melatonine niet kon slapen)... Terwijl ik constant zó ontzettend moe ben..
Ik heb dan ook wel de ziekte van lyme, maar zou wel eens willen dat het tenminste één keertje even weg was... :\

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:15

Ik kan gelukkig wel in slaap komen, zodra mijn hoofd het kussen raakt slaap ik binnen 20 seconden. :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:17

Ik wou dat ik dat had :P Maar dan zou je daar dus niet moe van zijn, want je slaapt dan iig wel goed :)
Maar ook als ik een keertje goed slaap ben ik de volgende ochtend kapot, het is gewoon verschrikkelijk en weet niet waarvan het komt :\

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:18

Ik slaap altijd goed ja. :j Daarom ben ik wel altijd heerlijk uitgerust smorgens. :j

Lijkt me vreselijk als je wakker wordt en je bent nog kapot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:23

Volgens mij is er helemaal niets met je aan de hand! Ik vind dat het juist erg goed klinkt allemaal, je staat om 6h op, werkt heel de dag en gaat dan meteen naar je paard! Als je dan in een knusse zetel kruipt voor de tv, is het echt niet abnormaal dat je in slaap valt!

Je wordt uitgerust wakker, je kan je drukke leven volhouden, wat wil je nog meer? :)

Ik ben ook 22 en bij mij gaat het er heel anders aan toe, dat kan ik je vertellen! Ik val na elke inspanning in slaap (college, wandelen met de hond, paardrijden,...). Vandaag bijvoorbeeld had ik heel de dag moeten studeren, maar ik was vanmorgen met de honden gaan wandelen en heb daarna heel de dag geslapen... Dat is volgens mij pas moe zijn ;) En ik ga verder (al jaren) nooit uit of doe geen buitensporige dingen.

Ik zou je niet te veel zorgen maken, maar juist blij zijn :)

En als je toch denkt mentaal moe te zijn, kijk dan even of je ergens niet gelukkig over bent. Meestal maakt dat je mentaal moe. Vroeg in slaap vallen is imo gewoon gezond moe zijn!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:25

Ik denk dat Somebitch niet normaal moe is. Ze heeft er namelijk last van en dat maakt al dat het niet normaal is. Altijd mentale moeheid terwijl je lijf nog niet moe is is geen gewone moeheid, daar zit wel een reden achter.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:27

Tja.. Ik merk wel dat het 3 jaar geleden heel anders was. :j En afentoe knaagt het echt aan me, ik wil ook gewoon iedere avond tot half 11 op blijven zoals bijna ieder ander en dan pas slapen. :+ Maar hoe vaak ik dat ook probeer, het lukt niet vaak. :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:27

Niet ieder ander staat al om 6 uur op he ;).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:29

Dat is wel zo. :j Maar mijn vriend doet veel zwaarder werk (lichamelijk) en die staat ook om 6 uur op en komt ook rond 6 uur thuis en die kan wel gewoon tot 11 a 12 uur opblijven. Maarja nu is dat natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.

Maar het verklaart de weekenden toch ook niet? In het weekend doe ik niet zoveel, beetje huishouden paardrijden maar verder niet veel. En toch voel ik me nu moe worden.
In het weekend stai k altijd voor 9 uur op, de ene keer om 7 uur en de andere keer rond 9 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:34

Nee daarom juist... je staat om 6h op, en dat is - zeker als je een beetje seizoensgevoelig bent - vroeg genoeg hoor! Stel dat je gaat slapen rond 21h30 (want ik neem aan dat je nog van de zetel naar je bed 'kruipt') dan heb je een nachtrust van 8,5 uur. Dat is perfect! :)

Kijk als je het gevoel hebt mentaal moe te zijn, en je hebt er daadwerkelijk last van, dan kan je dit weten door jezelf de simpele vraag te stellen: voel ik mij ergens somber over? Ben je verder gewoon gelukkig maar enkel moe, dan is het wel degelijk fysiek moe zijn.

Toen ik 18/19 was kon ik ook nog véél meer. Bijvoorbeeld heel de nacht gaan feesten/drinken, een uurtje slapen en dan gaan werken. Maar als werkende vrouw heb je een heel ander leven he..

Trouwens, volgens mij hebben jonge twintigers meer slaap nodig dan bv. 40'ers. Ik zie echt zo gauw het probleem niet, tenzij het iets psychisch is waarvan wij geen weet hebben.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:35

Ik denk dat ik wel een beetje depressief ben. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:38

En weet je ook hoe dat komt? Hoef je natuurlijk niet te vertellen hier :) Maar ik bedoel, als je de oorzaak kent kan je er misschien ook iets aan doen? Of je kan iets vinden wat opnieuw "schwung" en passie in je leven brengt, zodat je weer energie krijgt?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:42

Nee.. Ik weet niet hoe het komt of hoe het gekomen is en ik probeer er het beste van te maken zodat ik niet verder zak. Want voor mijn gevoel zit ik een beetje op het randje.

Hoe of wat weet ik niet dus het is lastig om eruit te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:45

Laat je eens op b12 testen enzo :)

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:46

Of slaapapneu?? Mijn broer heeft hier jaren aan geleden omdat hij ook niet naar de dokter wilde gaan..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:47

Wat is slaapapneu? :o

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:56

google maar even, daar staat erg veel informatie erover :) !