Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

kensha schreef:Ik wordt ook wel slaperig wakker als of ik niet goed genoeg heb geslapen.
Maar wist je dat uitslapen veel slechter is dan moeilijk wakker worden?
Het is eenmaal wennen vroeg uit bed te gaan en lang wakker te blijven:).
Maar bij mij ligt het er maar net aan wat ik de volgende dag ga doen..
Als ik naar school/stage moet, dan blijf ik s'morgens graag nog even een uurtje langer liggen en kan ik moeilijk uit bed komen.. Maar ik heb ook wel eens avonden gehad dat er een ruiterbal was en ik om half 5 in bed lag en er om half 6 weer uit moest omdat ik concour had... En dus maar 1 uur geslapen had. Dan kan ik prima uit me bed komen, zonder moeite.
Eind van de dag word je uiteraard wel eerder moe, maar als ik wat leuks moet doen.. concour bijvoorbeeld, kan ik altijd heel goed uit mn bed komen
Juul schreef:kensha schreef:Ik wordt ook wel slaperig wakker als of ik niet goed genoeg heb geslapen.
Maar wist je dat uitslapen veel slechter is dan moeilijk wakker worden?
Het is eenmaal wennen vroeg uit bed te gaan en lang wakker te blijven:).
Ik heb van de zomer een maand lang 5 dagen p/w om half 7 m'n bed uit gemoeten en op zaterdag om half 9. Ik kon toen dus alleen op zondag uitslapen, en toen was ik na die maand echt totaal gesloopt. Ik dacht idd dat het wel zou wennen, maar het werd alleen maar erger helaas.. Sliep toen ook vaak maar 's middags bij, maar daar wordt je ook alleen maar brakker van..
En ik heb ook gewoon onregelmatige tijden. Als ik een ritme wil houden zou ik elke dag om 8 uur op moeten staan, maarja, dan moet ik dus zo om 20/22u in m'n bed liggen en dat kan weer niet omdat ik 's avonds vaak nog wat te doen heb. Lastiglastig
Juul schreef:Ik slaap vooral heel onregelmatig trouwens ook.. en ik hoor zóvaak dat dat funest is voor je energie.. Maarja, ik zie niet hoe ik regelmatiger moet slapen. Ik heb het vaak geprobeerd, maar dan had ik weer een feestje, er kwam een vriendinnetje langs, ging ik uit of wat dan ook en dan werd het weer laat en WEG ritme...En ik heb ook gewoon onregelmatige tijden. Als ik een ritme wil houden zou ik elke dag om 8 uur op moeten staan, maarja, dan moet ik dus zo om 20/22u in m'n bed liggen en dat kan weer niet omdat ik 's avonds vaak nog wat te doen heb. Lastiglastig
JessAndHope schreef:[naam] schreef:Ik slaap vooral heel onregelmatig trouwens ook.. en ik hoor zóvaak dat dat funest is voor je energie.. Maarja, ik zie niet hoe ik regelmatiger moet slapen. Ik heb het vaak geprobeerd, maar dan had ik weer een feestje, er kwam een vriendinnetje langs, ging ik uit of wat dan ook en dan werd het weer laat en WEG ritme...En ik heb ook gewoon onregelmatige tijden. Als ik een ritme wil houden zou ik elke dag om 8 uur op moeten staan, maarja, dan moet ik dus zo om 20/22u in m'n bed liggen en dat kan weer niet omdat ik 's avonds vaak nog wat te doen heb. Lastiglastig
Ghehe, DAT is een kwestie van prioriteiten stellen. Je kan het op zn minst eens een maandje proberen. Gewoon helemaal niks doen 's avonds, boekje lezen, thee'tje drinken en om 21.00 naar je bed, volgende dag om een vaste tijd er uit.
Helpt dat ook niet, dan kan je in ieder geval zeggen dat je het hebt geprobeerd.
En ik stel ook altijd de verkeerde prioriteiten idd
Ik ga maar weer eens een poging wagen denk ik...