Heb aan beide ogen bijna -9 en vind het wel fijn om mijn bril af te kunnen wisselen met harde lenzen... maar op het moment heel veel last van de lenzen en daardoor draag ik ze bijna niet...
Mijn klachten zijn o.a.:
Bij goed passende lenzen worden mijn ogen te droog en zuigt de lens vacuüm aan het oog. Dit doet heel erg veel zeer en ik krijg ze dan met moeite uit.
Om dit op te lossen heb ik lenzen die eigenlijk niet goed passen, waardoor ze niet vacuüm kunnen zuigen. Maar hierdoor voel ik ze constant en komt er ook heel veel vuil onder. Ik heb minstens 9 a 10 keer per dag wat onder m'n lens en heb daardoor constant uitgelopen eyeliner en mascara van het tranen.
Nu bedacht mijn opticien om toch eens over te stappen op zachte.
Ik heb nu een paar zachte maandlenzen... En ze zitten heerlijk! Hele dag geen last!
Tot ik ze uit moet doen... Hel op aarde.... Ik zit minstens 10 minuten te pielen, bloeddoorlopen ogen als resultaat en met een beetje geluk heb ik dan net de linker uit. De rechter lukt helemaal niet. Dus dan haalt na een dag de opticien die er maar voor me uit

Kortom het lukt me niet alleen ... Wie is er nog meer overgestapt van harde naar zachte? Of heeft tips...
Ik pak ze er met 2 vingers eruit, schuiven naar beneden en dan pakken lukt me al helemaal niet.. Maar ik krijg slecht grip of het duwen doet pijn aan mijn ogen waardoor ik niet harder kan duwen voor meer grip..
? Wat ik zelf doe is de zijkanten met mijn vingertoppen 'naar elkaar toe' drukken, zodat ze een beetje dubbelklappen en je zo kunt pakken. Maar ik weet niet of deze uitleg te begrijpen valt, zonder beeld
- . Maar mss kun je wel eens een ander merk lenzen proberen?
(heb geprobeerd van zacht naar hard te gaan, dat was geen succes).