Is dit nieuw bij de H.A. of loop ik achter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Is dit nieuw bij de H.A. of loop ik achter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 18:21

Ik was vanmiddag bij de H.A voor mijn knie,ik heb er al wat jaren last van maar het word sluipend erger.
Hij bewoog de knie in bepaalde houdingen en duwde me been van boven naar beneden zodat er druk op de knieschijf kwam.En dat deed me toch zeer! Ook onder de knieschijf was gevoelig maar niet echt pijnlijk.Tijdens voetballen en trainen heb ik er weinig tot geen last van,draag dan ook wel een knieband,en kan goed sprinten,bal trappen,enz.Maar ná trainen of voetbal heb ik er wél last van en dan vooral met fietsen.Ook met paardrijden heb ik er behoorlijk last van.

Maar nu komt het; hij ging achter zijn p.c. zitten en zat op google,hij vond iets waarvan hij dacht dat dát het was: Apexitis patellae. Hij las een stukje voor en ik las mee.Ik zeg maar er staat ook bij dat je met sprinten erg last ervan krijgt en dat heb ik totaal niet.Hmm,maar toch dacht hij dat dit het was.
Hij schrijft dat woord op een briefje en ik moest thuis maar even verder gaan Googlen,want hij had niet álles gelezen.Ik moest dan vooral zoeken wat er aan gedaan moest worden.
Ik was heel erg verbaasd! dit had ik nog nooit mee gemaakt.Maar aan de andere kant moest ik eigenlijk heel erg lachen in mezelf.Ik ben ook niet boos ofso,vind het alleen beetje vreemd.

Is dit nieuw? of is dit allang zo en loop ik achter?

Zertab

Re: Is dit nieuw bij de H.A. of loop ik achter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:22

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken...een arts moet toch weten wat het is lijkt me,maar aan de andere kant is dit wel weer iets geheel nieuws wat hij nog niet heeft geleerd,dan snap ik dat hij het opzoekt. Maarja...ik weet echt niet goed wat ik ervan moet denken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:23

Nee hoor, ik ben laatst geweest en meneer wist het allemaal zelf en kon het zó aanwijzen.
Ik heb trouwens een spring spier ontsteking ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:24

Nou ik heb zoiets in ieder geval nooit meegemaakt hoor. Niet dat ik zo oud ben ofzo.. Maar het lijkt mij dat de HA zelf moet achterhalen wat het is, lukt dit niet dat ze je dan doorverwijzen. Dacht ook dat de meesten zo niet allen niet gediend waren van dr. google..

ashley1

Nouja... ik moet zeggen dat ik dìt toch wel heel erg raar vind hoor, een huisarts die diagnoses stelt aan de hand van het 'alwetende' Google :')
Normaal vind ik het in ieder geval niet, en zo gebeurt het bij ons ook niet hoor.
Als de H.A. het niet weet, wordt je doorgestuurd naar een arts in het ziekenhuis die het wel weet of te weten kan komen, lijkt me ook logisch :=

Ibbel

Nee. dat is niet normaal voor een huisarts. Lekker handig, zet je patient zelf maar aan het werk. Ik zou hem een rekening voor een consult sturen als je de oplossing hebt gevonden :+

antje_vip

Nou, dat had je zelf ook wel kunnen opzoeken. Neem aan dat de arts niet wordt betaald om zijn patiënten te verwijzen naar Google? 8)7

edit: het idee van Ibbel vind ik een goeie :j
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 28-11-11 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

En je weet zeker dat er geen camera's hingen? Want ik zou echt not amused zijn als mijn HA zoiets zou doen. Dat zou hetzelfde zijn als wanneer je automonteur je naar huis zou sturen om te googlen wat er mis is met je auto....

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:25

Ehm, dat lijkt mij best wel nieuw? :wow: Ik kreeg een tijdje terug juist op mijn kop omdat ik had lopen googlen op wat ik dacht dat het misschien zou kunnen zijn. Maar je huisarts die jouw symptomen googled? En jou wegstuurt met dit advies? Nee, die ken ik nog niet :o?

Was dat jouw eigen huisarts of had je een vervanger/invaller/arts in opleiding?

marleen_usar

Hij is wel bevoegd?

Miriam91

Lijkt me een rare gang van zaken. Hij had beter kunnen zeggen dat hij gaat overleggen en je later die dag terugbelt ofzo. Vind dit een beetje amateuristisch overkomen eigenlijk

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:26

Ibbel schreef:
Nee. dat is niet normaal voor een huisarts. Lekker handig, zet je patient zelf maar aan het werk. Ik zou hem een rekening voor een consult sturen als je de oplossing hebt gevonden :+

Haha nou inderdaad! :Y)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:27

Ibbel haha dat zou leuk zijn ja _O- Zou ook hoge voorrijkosten rekenen, je bent ter slot van rekening op werkbezoek geweest.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:27

_O- het lijkt wel alsof je over mijn arts praat. Hij google-de voor mij ook wat en ik moest daar maar mee aan de slag.
Ik zou dit toch niet pikken of er even op staan dat hij het met een collega bespreekt oid.

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:28

hahaha ja ik heb een keer met mijn moeder bij de dokter gezeten ze had hartkloppingen, gaat ie zitten googelen . . . oww ik moet wat druk op de oogbal uitoefenen zei die toen, het werkte wel maar erg proffesioneel is het niet, wij lachten er om en gooide het op het plattelands dokter aka veearts

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:28

Was dit geen student. Die had ik namelijk laatst en die ging ook eerst op Google zoeken, daarna kwam er een boek voor kleine kwalen ofzo en toen heeft hij toch nog maar de echte ha gebeld en overleg gehad en daar kwam toch wel iets anders uit dan wat in dat boek stond haha. Maar ik stond idd ook even te kijken achteraf daar deed ik maar of ik het heel normaal vond;)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:31

t is niet de gebruikelijke manier als ze het niet weten lijkt mij. Ik zou zeggen dat ze dan ook gewoon eerlijk kunnen zeggen dat ze het niet weten en door kunnen verwijzen.
Al moet ik zeggen, mijn huisarts stuurt je door naar een psycholoog of pijnpoli als ze t niet weet...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 18:36

Ibbel schreef:

Dit vind ik wel een hele goeie ja. :D
Hij is bevoegd H.A. en ik heb eigenlijk nooit klachten over hem.Als ik hem bel voor een huis bezoek komt hij ten álle tijden,en dat hoor je tegenwoordig niet vaak.Ook als ik een verwijzing vraag,een scan of foto dan schrijft hij dat altijd uit.Wat me wel altijd opviel was dat hij ook vaak aan mij vroeg wat ik dacht dat het kon zijn als ik met iets bij hem kwam.Nu vroeg hij dat niet maar liet mij dus googlen.Het was dus géén student,en er hingen ook geen camera's [volgens mij dan],haha.
Eigenlijk vind ik dit wel lach verwekkend.
Laatst bijgewerkt door gohya op 28-11-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:37

Had hij een zwaar weekend gehad?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 18:38

@marleen_usar Nou nee,volgens mij niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:44

Dat hij je naar huis stuurt met het advies ga zelf maar verder googlen totdat je hebt gevonden wat het is enigszins 'opmerkelijk'.

Een H.A. die eerlijk toegeeft dat hij het zo 1 2 3 ook niet weet en dan samen met jou op internet gaat zoeken of zijn literatuur door gaat nemen opzoek naar iets zou ik weer erg op prijs stellen. Persoonlijk heb ik veel liever een H.A. die toegeeft dat hij het niet weet maar samen met jou op zoek gaat, dan eentje die het maar onder een algemene noemer schuift.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:46

Ik zou gaan googlen op de naam van je huisarts en uitkijken naar iemand die wel weet wat uisarts zijn in houdt :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:51

ooh neee.. onze ha is erg old school.. dus dit zou nooit gebeuren..

maar.. ik vind het zo schandalig nog niet. internet heeft veel informatie..maar hij had het wat anders moeten doen.
hij had moeten zeggen.. ik denk dat het dit en dit is en dit gaan we er aan doen.
wil je meer weten.. google danmaar ff op dit of dat

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 18:54

Heb even gegoogled op die naam Apexitis en kom dezelfde site als die ik bij de H.A.zag. http://home1.ktktvrije.be/documents/ble ... 20patellae).pdf
Sommige dingen komen idd. overeen,voetballers kunnen dit idd. ook hebben.Alleen klopt de leeftijd dan weer niet,mja uitzondering kan altijd.
Denk dat ik dan maar een knie brace ga aanvragen via de H.A.

@Joltsje
Heb je gelijk in,ik vind het ook niet schandalig.Maar vond het wél erg vreemd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:58

Asyaa schreef:
Dat hij je naar huis stuurt met het advies ga zelf maar verder googlen totdat je hebt gevonden wat het is enigszins 'opmerkelijk'.

Een H.A. die eerlijk toegeeft dat hij het zo 1 2 3 ook niet weet en dan samen met jou op internet gaat zoeken of zijn literatuur door gaat nemen opzoek naar iets zou ik weer erg op prijs stellen. Persoonlijk heb ik veel liever een H.A. die toegeeft dat hij het niet weet maar samen met jou op zoek gaat, dan eentje die het maar onder een algemene noemer schuift.

idd. Zo moest ik een keertje terug komen met mijn klachten als hij samen met een fysio consult deed omdat hij hetzelf niet wist. Hij was toen ook net klaar met de studie en moest hals overkop de praktijk overnemen omdat mijn huisarts plotseling overleed.
De fysio mocht zeggen dat het of ischias was of toch een hernia. Bleek later de laatste te zijn.

En volgens mij zoekt hij wel vaker iets op. Laatst zaten we zelfs op facebook :D