Heeft iemand een tip om droge lippen tegen te gaan??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Heeft iemand een tip om droge lippen tegen te gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 16:47

Hoi,

Dit jaar heb ik er -met de afgelopen winter bij- 4 versleten.
En dan bedoel ik labello's, of iets wat daar op lijkt.
Vet, in de vorm van een staaf(je).

Ik heb er net weer 2 gekocht en daar kan ik mee, als ik geluk heb, tot half december.
Nu ben ik opzoek naar een oplossing om niet elke maand 4 lippenbalsems te kopen.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Sint <:) en Piet :){

Dit topic is wel serieus bedoeld

Anoniem

Re: Heeft iemand een tip om droge lippen tegen te gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:51

Ik ben érg blij met de lippenbalsem van de Lush. Is de enige waar ik écht zachte lippen van krijgt en waar ik niet steeds maar mee blijf smeren. Hoewel ik dat dan wel wil, want ze ruiken heerlijk en smaken ook nog eens lekker. Lush heeft overigens ook lippenscrub (eetbaar). Nog niet geprobeerd maar schijnt ook erg goed te zijn.

Labello en vaseline en purol en zo werkt voor mij niet zo... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:59

Ik lees even mee :)
Iedere ochtend wordt ik ermee wakker, en op school doe ik 't ook een keer of 2..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:00

Lente schreef:
Ik ben érg blij met de lippenbalsem van de Lush. Is de enige waar ik écht zachte lippen van krijgt en waar ik niet steeds maar mee blijf smeren. Hoewel ik dat dan wel wil, want ze ruiken heerlijk en smaken ook nog eens lekker. Lush heeft overigens ook lippenscrub (eetbaar). Nog niet geprobeerd maar schijnt ook erg goed te zijn.

Labello en vaseline en purol en zo werkt voor mij niet zo... :n

de lipscrub is erg lekker ( :+ ) en werkt ook heel goed ( is wel nog altijd zacht voor je lippen ) en de balsem van lush is inderdaad ook heel goed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:01

Ik heb altijd blistex (met het blauwe dopje) ik heb 'm altijd bij en áls ik er mee smeer is het hoogstens 1 x per dag. Vaker hoeft niet! terwijl ik eerst áltijd aan 't smeren was met labello etc. Soms hoef ik nu niet eens meer te smeren (behalve als ik er aan ga denken én als ik 'm niet bij heb want dan begin ik altijd te likken :') )

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:02

Purol is ook erg goed beschermt ook goed tegen winter enz, en omdat het in een potje zit kun je zelf doseren ik gebruik het ook geregelt ook tijdens verkoudheid voor rond de neus , de hele winter heb ik het potje bij me als ik wegg a

en het zit er ook lang op , ook voor de nachten

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:03

Kun je die van Lush ook gewoon ergens in een winkel kopen? Of alleen via internet, want het klinkt als dé uitkomst :):)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 17:03

Purol en Lush heb ik ook al geprobeerd, maar het helpt bij mij niet zo :+

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:06

Ik heb trouwens snachts altijd een lekkere dikke laag vaseline op mijn lippen. Tegen de tijd dat je wakker wordt is het er ingetrokken en als je dan voordat je naar buiten gaat even iets erop smeert weer, vaseline uit zo een rond potje bijv dan gaat het opzich ook wel aardig :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:06

Venix schreef:
Kun je die van Lush ook gewoon ergens in een winkel kopen? Of alleen via internet, want het klinkt als dé uitkomst :):)

er is een winkelketen genaamd lush dus daar kan je ze kopen ( amsterdam,maastricht verder weet ik niet waar nog )

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 17:14

Venix schreef:
Ik heb trouwens snachts altijd een lekkere dikke laag vaseline op mijn lippen. Tegen de tijd dat je wakker wordt is het er ingetrokken en als je dan voordat je naar buiten gaat even iets erop smeert weer, vaseline uit zo een rond potje bijv dan gaat het opzich ook wel aardig :)

Heb ik ook al een paar keer geprobeert, gewoon een paar week vaseline smeren, maar ook dat hielp niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:16

Amsterdam zitten er sowieso twee, in de Kalverstraat en in de Leidsestraat. In Den Bosch zit er sowieso ook een (op dat plein vlakbij het station, geen idee hoe het heet :+ ).

http://www.lush.nl kan je vast de winkels wel op vinden.

Ik heb trouwens Whip Stick (klinkt nogal <<) ). Da's met chocola en mandarijn :9

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:42

Wat bij mij eigenlijk het beste werkt is om helemaal niet te smeren..
Ik heb altijd het idee dat het net zoals bij paardenhoeven is; vet stoot water af, en daardoor drogen ze júist meer uit, ook al voelt het even alsof ze soepeler en minder droog zijn.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:46

8nnemiek schreef:
Ik heb altijd het idee dat het net zoals bij paardenhoeven is; vet stoot water af, en daardoor drogen ze júist meer uit, ook al voelt het even alsof ze soepeler en minder droog zijn.

Klopt dat idee heb ik ook. Had geen droge lippen dacht he dat is leuk nivea pure en natural in de aanbieding. Paar dagen gebruikt en nu dus allemaal velletjes enzo die ik dus eerst niet had. Maar hij smaakt wel lekker (melk en honing) :P

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:51

Labello is echt niet zo goed, die worden rijk van jouw droge lippen, want het geneest de kwaal niet. Je moet erop letten, als je lippenbalsem koopt, dat er geen paraffine in zit. Er mag niets van minerale oliën in zitten. Dat sluit nl. je lippen wel af en het voelt even zacht en prettig, maar je blijft smeren als het laagje er weer af is. Je moet zuiver plantaardige lipbalsem kopen. Die van Weleda heb ik goede ervaring mee. Lijkt wel duur, maar je doet er heel lang mee, want je lippen genezen er van. Er zitten plantaardige oliën in en bijenwas.
Wat ook echt goed helpt, als je zere lippen hebt: smeer er een beetje honing op, verzacht het meteen! Honingzalf zonder paraffine zal dan ook wel helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:08

Labello werkt bij mij averechts op de lange duur, Blistex daarentegen..

Ik smeer nooit wat totdat mijn lippen echt open scheuren (zoals nu is gebeurd) om te voorkomen dat ze 'wennen' aan die vettigheid. Nu moet ik gewoon een paar dagen smeren en dan is het weer gefixt!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:13

er zijn merken die verslavend werken dus als je een merk hebt die niet verslavend werkt kan je dat afbouwen, welke het zijn weet ik niet. maar eigenlijk ben je dus verslaafd als je moet blijven smeren tegen droge lippen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:14

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:16

8nnemiek schreef:

Dat heb ik ook!
Ik smeer nooit maar dan ook nooooit wat op mijn lippen omdat ik het zo'n vreselijke plaktroep vind echt vreselijk gevoel haha.
Maar ik heb nooit droge lippen echt nooit. Verder hou ik ze af en toe gewoon 'nat' met mijn tong. :Y)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:16

Maartje1990 schreef:
Ik heb altijd blistex (met het blauwe dopje) ik heb 'm altijd bij en áls ik er mee smeer is het hoogstens 1 x per dag. Vaker hoeft niet! terwijl ik eerst áltijd aan 't smeren was met labello etc. Soms hoef ik nu niet eens meer te smeren (behalve als ik er aan ga denken én als ik 'm niet bij heb want dan begin ik altijd te likken :') )

Blistex *\o/*

1 keer smeren als ik een beetje last heb en klaar!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:20

oOoKellyoOo schreef:
Purol is ook erg goed beschermt ook goed tegen winter enz, en omdat het in een potje zit kun je zelf doseren ik gebruik het ook geregelt ook tijdens verkoudheid voor rond de neus , de hele winter heb ik het potje bij me als ik wegg a

en het zit er ook lang op , ook voor de nachten

purol is echt rommel. wat erg jammer vind want vind 'm zo lekker ruiken :+

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:23

Meer drinken! Droge lippen komt in principe van binnenuit......
Verder ga ik erin mee dat je er niks met parafine op moet smeren.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:28

Hier ook altijd Blistex, die blauwe potjes. Ik smeer ook 1 keer per dag en dat is zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:36

Lente schreef:
Amsterdam zitten er sowieso twee, in de Kalverstraat en in de Leidsestraat. In Den Bosch zit er sowieso ook een (op dat plein vlakbij het station, geen idee hoe het heet :+ ).

http://www.lush.nl kan je vast de winkels wel op vinden.

Ik heb trouwens Whip Stick (klinkt nogal <<) ). Da's met chocola en mandarijn :9

Ik word helemaal hebberig van die site. :D Maar veel te duur, haha!

Weten jullie goedkopere alternatieven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:37

Het kost inderdaad wel wat :j Je moet het ook echt als verwenmomentje nemen. Ik doe nu al een paar maanden met m'n lippenbalsem en eens in de zoveel tijd koop ik eens een bruisbal of zo.