wat is dit...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

wat is dit...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 10:11

Oke ik heb al een tijdje het gevoel dat ik moe ben, niet een beetje moe maar echt heel erg moe...
En ben ik licht geraakt, heb ik de neiging om alles kort en klein te slaan, maar ik heb vooral erg last van huil buien, het gaat net zo snel als het gekomen is.

help?

gohya

Re: wat is dit...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:12

Zou het een winter depressie kunnen zijn?
Hebben veel mensen last van.Dan ben je ook heel erg moe en ben je heel gevoelig en snel gefrustreerd.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 10:14

zou best kunnen, heb ik wel vaker gehad maar nooit zo erg...
fijn zo'n examen jaar+paarden+werk

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:17

Veel dingen aan je hoofd kan je mentaal ook erg moe maken waardoor je lichtgeraakt ben.
Als ik moe ben en een hoop dingen aan m'n kop heb dan kan ik heel erg lichtgeraakt zijn.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:20

Heb je het zo rond je menstruatie? Een vriendin van me had dezelfde symptomen en die bleek toen last van PMS (premenstrueel syndroom) te hebben. Ze heeft toen een andere pil gekregen en sindsdien heeft ze er geen last van.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:21

@LovesMaarte
Ben net ongesteld geweest, en heb dan nergens last van, en ik slik de pil ook niet

@fjordjes
Ja maar huilbuien? ik heb zowel fysiek als mentaal veel aan mn hoofd, eindexamens, paardjes, werken (ben nog in mn inwerk fase dus heel veel nieuwe dingen, heel snel achter elkaar)
ik erger mij daar best aan, aangezien het vooral op school gebeurt en dan kijkt iedereen, vandaag weer heel kort achter elkaar, vlak voor ik naar school ging en toen ik op school was en gister toen ik net de les in kwam.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:13

pfeiffer misschien?

of idd een winterdip

[ik denk eigenlijk dat het geen pfeiffer kan zijn maar 't zou kunnen... Hoewel je niet de symptomen hebt]

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:14

Puberteit? In combi met wat drukte, spanning en gewone vrouwelijke hormonen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:18

vuurneon schreef:
Puberteit? In combi met wat drukte, spanning en gewone vrouwelijke hormonen?

Dat denk ik ook ja, puberteit.
De hormonale veranderingen die je lichaam ondergaat hebben flinke invloed op je gesteldheid en emoties. Het is vervelend, maar wel heel normaal.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 15:33

Maar ben ik daar niet ondertussen al uit? ik word 17, ben vanaf mn 12e aan het puberen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:44

Nee, joh.. In theorie kun je nog tot je 21 door puberen. Het kan wel minder worden natuurlijk, maar op mijn 16e had ik het nog wel :j

Ben je misschien net aan de pil oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:46

Even langs de huisarts met de klachten, het is niet goed dat je op die leeftijd bijna niks kunt hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:56

Je hormonen zijn idd pas een beetje gesetteld vanaf 21. En 16/17 is toch echt nog wel een puberleeftijd, dan ben je gewoon nog ontzettend in ontwikkeling. En dat ontwikkelen kost je lijf energie, dat verklaart de vermoeidheid. En als je vermoeid bent kun je geïrriteerd en emotioneel raken, niet leuk maar op die leeftijd wel normaal.

Ik zag hier nog de suggestie Pfeiffer voorbij komen, maar dat geeft toch een hoop andere symptomen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 15:58

vuurneon schreef:
Ben je misschien net aan de pil oid?

Nee, is niet nodig zeg maar ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:00

Je kan altijd even bloed laten prikken, maar zoals ik het lees zie ik de normale effecten des puberteits hormonen die je nu even te grazen nemen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:02

Ja misschien is dat wel een goed idee vuurneon, ik ga sowieso kijken of ik op donderdag en vrijdag kan werken ipv donderdag en maandag, volgens mij scheelt dat een hele hoop

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:04

Lillian__ schreef:

als ik het zo druk heb ben ik ook niet te harden hoor, en ik ben 38, dus niks hormonaals bij bij mij :D

Heb het idee dat heeel, heeeeel veel mensen zichzelf waanzinnig voorbij lopen, elke dag is volgeplanned, 4 a 5x per week s'avonds plannen, en maar 'moeten'.
Ik trek dat dus niet, en plan door de week maximaal 1 of 2 dingen in de avond. En voor de rest ga ik lekker vroeg naar bed :j

success!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:12

kan je als 16 (bijna 17 ;) ) jarig overspannen raken?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:14

Winterdipje misschien.. zonnebankje voor wat vitamine D kan bij mij nooit geen kwaad dan... :)
En anders idd ff langs de dokter voor een check upje?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:16

ik ga niet onder de zonnebank sinds ik final destation heb gezien...

veel fruit helpt ook wel ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:17

vanLotje schreef:
Lillian__ schreef:

als ik het zo druk heb ben ik ook niet te harden hoor, en ik ben 38, dus niks hormonaals bij bij mij :D

Heb het idee dat heeel, heeeeel veel mensen zichzelf waanzinnig voorbij lopen, elke dag is volgeplanned, 4 a 5x per week s'avonds plannen, en maar 'moeten'.
Ik trek dat dus niet, en plan door de week maximaal 1 of 2 dingen in de avond. En voor de rest ga ik lekker vroeg naar bed :j

success!

ik kan het wel hendelen, het ergste is denk ik dan ik maandagavond werk, en daarna nog 4 volle dagen naar school moet, en dan nog 1 keer werken en naar de paard (al is dat niet erg ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:18

Ik ben ook onverklaarbaar moe geworden sinds mijn 17e. Dat kwam (achteraf gezien, dit jaar pas ondekt) omdat ik aardag wat meegemaakt heb en altijd moest presteren waardoor mn stresshormoon van slag is geraakt. Dus het hoeft niks te maken te hebben met een dipje maar kan ook hele andere redenen zijn.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:45

Hmmm nee ik heb nooit hoge cijfers moeten halen, mijn ouders zijn al tevreden als het een 6 is en haal ik een onvoldoende dan kijken we het samen door en dan moet ik laten zien was ik moeilijk vind (en ik haal bijna geen onvoldoendes :D )

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:09

Ken het probleem... Heb het het hele jaar door en ben ondertussen toch ook al 20... Ene keer erger dan anders.. Hoe je eraf komt? Wachten tot de storm overwaait verder weet ik het ook niet!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:18

Bedenk is voor jezelf of er dingetjes zijn waar je je druk over maakt. Zet ze op een rij en denk er dan eens over na over je je er echt wel zo druk over moet maken.
Als je je ergens druk over maakt probeer er dan wat aan te veranderen, (voor zover de mogelijkheid er is natuurlijk) als je een drukke week heb maak een planning, klinkt heel vervelend maar plan wat rust punten, op tijd naar bed.
En laat je bloed prikken; pfeiffer, bloedarmoede.

...Ik ben zelf een druktemaker bij uitstek