DE perfecte foundation ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

DE perfecte foundation ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:11

Hoi allemaal!!

Ik heb al verschillende foundations geprobeerd maar ik kan
maar geen goede vinden...
Van sommige krijg ik een mega droge huid of smeren
niet lekker uit..
Ik ben op zoek naar de perfecte foundation die goed
camoufleerd..

Welke foundation gebruiken jullie?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:14

Die van Clinique. Heel fijn.

Ik gebruik zelfs sowieso geen goedkope foundations.
Op zich ben ik best van de goedkope make-up, maar op foundation moet je niet bezuinigen. Een goedkopere foundation wordt snel cake-ig en zie je duidelijk zitten. Tenminste dat is mijn ervaring.

Daarnaast kun je bij de duurdere zaken ook een kleur aan laten meten. Ik heb bij Clinique zelf een kleur aan laten meten. Heel vaak zie je meiden met totaal de verkeerde kleur wat er echt belachelijk uit ziet. Ik denk dat 9 van de 10 vrouwen een gele ondertoon heeft maar 5 van de 10 draagt toch een foundation met roze ondertoon, zo lelijk...

Als je echt camouflage wilt kun je er een concealer bij kopen. Dit is dikker en beter dekkend dan foundation. Maar dat is alleen om plekjes bij te werken, niet om je helemaal mee in te smeren. Ik doe het wel eens op rode vlekjes en onder m'n ogen.

Roxxie

Re: DE perfecte foundation ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:19

http://www.mineralissima.com/about/

Ik gebruik deze. Super fijn spul camoufleert goed en ziet er heel natuurlijk uit vind ik. Niet op dieren getest en niet slecht voor je huid dat wat ik wil camoufleren ziet er al een stuk beter uit (rode vlekjes en pukkeltjes o.a.) Niet gek duur en er zijn test monsters te bestellen zodat je niet 10 grote potten hoeft te hebben voordat je de juiste kleur hebt gevonden.

En nu klinkt het alsof ik een verkoopster ben whahahaha heb verders niets met het merk te maken behalve dat ik het gebruik ;-)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:21

Ik gebruik er een van de Hema, van 6,50 dacht ik. Had verwacht dat het prut was maar ik vind m echt super fijn!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:26

ik gebruik die van maybelline dream satin liquid, smeert heel fijn uit en dekt heel goed :) volgensmij is ie 13.50 ofzoiets, dus dat valt opzich wel mee.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:11

Ik gebruik ook regelmatig de radiance finish heet ie geloof ik van hema. Die is voro de prijs wel oke, doe ik vaak ook met de hand aanbrengen.

Wat ik wel heb gemerkt is dat een goede foundation brush o foundation mee aan te brengen ook prima werkt en de moeite waard is :j

Als ik echt op chique wil, kies ik overigens mijn MAC foundation maar ook de HD finish van catrice dekt meer en valt me niet tegen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:11

Ik gebruik de Catrice PhotoFinish.. Maar, ondanks dat ik er echt tevreden over ben (goede kleur en dekking en een prettige structuur) blijf ik stiekem altijd zoeken naar de perfecte foundation. Vermoed dat dat laatste een utopie is :))

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:12

julio111 schreef:
ik gebruik die van maybelline dream satin liquid, smeert heel fijn uit en dekt heel goed :) volgensmij is ie 13.50 ofzoiets, dus dat valt opzich wel mee.

Ik geloof dat ik die ook heb :j Dat zijn die flesjes toch? :=
Daarna een beetje poeder en je bent weer klaar :j

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:13

true match van loreal paris.. maar je moet natuurlijk ook wel een goede dag en nachtcreme hebben...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:14

Dat moet helemaal niet :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:14

heeft iemand die BB creme al geprobeerd, ik heb zelf een hele droge huid.. die leek mij dan wel geschikt..

(ben een meelezer) :D

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:16

Gosh mouse

Als ik geen plekjes heb gebruik ik alleen dagcreme met een kleurtje (hele dunne foundation).

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:22

L'oréal infaillible 24 h foundation. Heb die nu met kwast eraan, die vind ik erg fijn in gebruik (dezelfde heb je ook zonder kwast, gewoon met pompje).

Dit gebruik ik wel altijd in combinatie met Mineral Radiance poeder van Bourjois. Met poeder vind ik dat het mooier, valt op mijn manier namelijk niet op dat ik make up op heb :) En dat is ook m'n bedoeling :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:26

De perfecte foundation is voor iedereen anders. Iedereen heeft een andere huid, ook qua kleur. Ik ben zelf helemaal fan van de m.a.c. lijn, maar ik heb ook sephora en hema liggen, ligt er maar net aan wat de tint van mijn huid is (jaargetijde etc). Wat ik zou aanraden is naar een douglas/v&d o.i.d. te gaan om daar te kijken wat jou goed bevalt!

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:27

Focussed schreef:

jawel je moet eerst dagcreme op je gezicht smeren anders verstop je je poriën..
en met dag en nacjtcreme kun je net je huid iets beter voeden of net even dat vette laagje weghalen

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:29

Undefined schreef:
Ik gebruik er een van de Hema, van 6,50 dacht ik. Had verwacht dat het prut was maar ik vind m echt super fijn!

Ja, die heb ik ook! Hij is echt mega fijn, dekt goed en verkleurt niet! Hij is wel heel zacht, dus je veegt hem snel weg, maar voor de rest vind ik hem heerlijk!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:29

schrappie schreef:
Focussed schreef:

jawel je moet eerst dagcreme op je gezicht smeren anders verstop je je poriën..
en met dag en nacjtcreme kun je net je huid iets beter voeden of net even dat vette laagje weghalen

Poriën kunnen ook verstoppen ook van een dagcreme. Een dagcreme is niet nodig, tenzij je een zeer droge huid hebt.
Huid heeft geen voeding nodig, dat krijgt het al van binnenuit via het bloed. Huid maak je alleen maar vetter met een creme.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:31

Als ik eerst een dagcreme op mn hoofd smeer en dan foundation krijg ik toch echt allemaal van die rare vlekken :=

Ik doe wel 's avonds altijd nivea soft <3

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:34

Kun je beter een primer smeren :D

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:35

oke sorry , zo heb ik het geleerd en dit werkt voir mij het beste dus ja.. vokgens mij heeft gewoon iedereen een eigen manier voor de foundation..

xxxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:36

je moet je dagcreme ook wel in laten trekken :P Maar wat focussed zegt over voeding klopt volgens mij wel. Alleen smeert mijn foundation wel altijd veel beter uit als ik dagcreme als basis gebruik :j .

Verder ben ik ook nog steeds opzoek naar de perfecte foundation ;( .... Ik gebruik nu die van estee lauder. In een gekke geld-uitgeef-bui gekocht. doublewear light ofzo. Maar zo top vind ik hem niet.
Die catrice verkleurt bij mij heel erg. Vindt die van maybelline (24h ofzo) nog het beste. Maar ik zoek nog steeds verder :\ -O-

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:37

schrappie schreef:
oke sorry , zo heb ik het geleerd en dit werkt voir mij het beste dus ja.. vokgens mij heeft gewoon iedereen een eigen manier voor de foundation..

xxxx

Hahaha, ik heb het ook zo geleerd. Bij mij werkt het ook het beste anders krijg ik zo'n trekkerige huid.

Ik gebruik altijd de foundation van ID BareMinerals. Super produkt.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:51

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:52

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:56

Ik gebruik altijd dream mat mouse, is eerst net een creme wordt later meer een poeder geeft geen zwaar opgemaakt gevoel en dekt toch genoeg.

Ik gebruik het voornamelijk omdat de huis onder mn ogen vrij dun is en dan zie je snel de aders lopenlijkt het net alsof je altijd moe bent :D

edit:
De link hier boven ziet er wel veelbelovend uit zeg :j