Lage rugpijn met uitstraling naar rechterbeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Lage rugpijn met uitstraling naar rechterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 18:23

Ok, ik heb weer eens iets en. Ik weet ook totaal niet hoe ik eraan kom. Sinds vandaag heb ik echt ontiegelijke rugpijn. Het straalt uit naar mijn rechterbeen, alleen weet ik nou niet of het door mijn knie kom of door mijn onderrug(heel fijn dus). Zolang ik in beweging ben gaat het nog wel maar af en toe heb ik pijnscheuten. Ik heb een aantal keren blaasontsteking gehad, ik hoop alleen niet dat ik het weer heb. Zitten gaat moeilijk en opstaan al helemaal. Morgen ga ik naar de HA maar ik baal er zo verschrikkelijk van en vind het ook best een beetje eng, die pijn.... Wie kan me geruststellen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:26

ach :(:) .....maar je zal het vast overleven :+
Neem een paar pijnstillers tot morgen alsje naar je HA gaat.

succes morgen

Eefske

Tot waar in je been straalt de pijn uit?
Rugpijn met uitstraling (vooral tot onder de knie) kunnen symptomen zijn die bij een hernia voorkomen.
Schiet vooral niet direct in de stress en wacht af wat je huisarts te zeggen heeft.

Succes en sterkte!

quartel

:') lekker geruststellend eefske

bluebeauty

Re: Lage rugpijn met uitstraling naar rechterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:31

Ik had/heb het ook, vooral bekken met uitstraling naar been. Ik ga naar de fysio daarvoor. Bij mij zijn het triggerpoints die de fysio weg drukt. (zelf kan ik het ook behandelen)
Bij mij komt het regelmatig terug en is het een teken van overbelasting.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:32

Het spijt me zeer. ;)
Maar als er sprake is van uitstraling wijst dat eigenlijk altijd op zenuwpijn en dat kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een hernia. Maar zoals ik zei: wacht vooral af wat de HA te zeggen heeft.
Vanachter een computer kan ik er natuurlijk ook niet veel van zeggen. Maar een hernia is vrij veel voorkomend dus is zeker een optie. Ik bedoel het kan ook artrose (lijkt me onwaarschijnlijk op TS leeftijd), verhoogde spierspanning, wervelbreuk, weetikveelwatnogmeer zijn. Het kan ook niks bijzonders zijn. Dus. Nogmaals: wacht af wat de HA zegt.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:34

Ik heb uitstraling van de onderrug naar beide benen. De fysio zegt dat het geen hernia is maar een soort verkramping van de spieren. En artrose. Ook drukken er een paar wervels op elkaar. Ik heb oefeningen die ik doe voor het opstaan, in bed, anders kan ik er ook amper uit. De massages die ik kreeg hielpen goed maar mijn behandeling van dit jaar (18) zijn nu op.
Ik hoop, TS, dat je een goede diagnose krijgt van je HA.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:36

Toevallig, heb ik nu ook, maar bij mij komt het dus dat mijn bekken scheef staat, enkeltje manueel therapeut die hem weer goed zet en nergens last meer van. Bij mij straalt het ook altijd uit naar mijn been en lijkt het net of er soms een zenuw klem zit. Maar bij mij komt dat dus door mn bekken, ben een keer van mn paard gelazerd en toen istie dus scheef gegaan, is toen weer rechtgezet maar blijft nu een zwakke plek, als ik iets verkeerds doe schiet hij nu soms weer terug in verkeerde positie.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:47

Lijkt een beetje op mijn verhaal supersuup. Ik heb ook geen hernia, mri gehad. Uitstraling komt bij mij enkel en alleen door de triggerpoints.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 19:06

Bedankt allemaal, ik ga ook echt niet in de stress schieten. Morgen om 10.10 heb ik de afspraak. De pijn straalt tot ongeveer mijn knie uit. Ik hou het gewoon goed in de gaten!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:10

Het kan ook uit je nek komen. Vaak kan een fysio- of manueel therapeut je er wel van af helpen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:05

Of Ischias?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:11

De TS is naar de HA geweest, ik ben benieuwd......

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:19

Quartel, jij denkt er misschien wel te licht over ;)
Of niet.. Wie weet..

Maar zulke pijnen kunnen zeker wel serieus zijn :j

Wat is eruit gekomen bij de HA? :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:21

ik ken het zo'n pijn liep er al langer mee bij mij was het artrose in de onderrug

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:26

Ik had twee jaar ook lage rugpijn. Zo erg dat ik wel een oud wijf leek. Later kreeg ik pijn in mijn linkerbeen, aan de achterkant.
Dat bleek dus wel een hernia te zijn.

Hoe lang heb je die pijn al? ALs je het niet vertrouwt, zou ik even langs de huisarts gaan.
Bij mij was het al heel snel duidelijk dat het een hernia was, zelfs zonder MRI.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 11:27

Ben net terug. Het is gelukkig geen hernia ofzo maar een zenuw die geïrriteerd is. Ik heb Diclofenac gekregen en moet het aankijken of het overgaat.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:31

Fiets je? En wat voel je als je fiets?

Ik heb dit ook een tijd gehad, ik had vroeger nooit moeite met fietsen en sinds mijn hele medische kringentje begon kreeg ik moeite met fietsen, ik moest heel veel kracht zetten en was sneller 'moe'.

Die zenuw constateerde ze bij mij ook waarna het iets met mijn spieren was en nu weten ze het nog niet..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:36

Lang leve de diclofenac maar ik vraag me af hoe je HA kan zeggen dat het geen hernia is zonder dat een MRI is gemaakt. Ik liep ook 2 jaar met deze klachten, kreeg ook standaard pijnstillers mee, nee het was absoluut géén hernia volgens de da, na 2 jaar kon ik niet meer uit mijn bed komen, mri gedaan en uitslag....een dubbele hernia met slijtage aan de tussenwervels. Hou het dus goed in de gaten, er hoeft natuurlijk niet gelijk aan iets ernstigs gedacht te worden maar wees voorzichtig, je hebt maar één rug waar je het de rest van je leven mee moet doen. Sterkte

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:40

geiriteerde zenuwen komen voornamelijk uit scheefstaande werveltjes, zoals een hernia is een uitstulpsel van de tussen wervelschijven die tegen de zenuwen aandrukken. ik heb het tijden gehad gelukkig geen hernia maar scheefstaande wervels bekken si gewricht. als je je laat recht zetten is het zo weer over ik heb er veel telang mee omgelopen , hoe eerder je er iets aan laat doen hoe eerder het overgaat.
ik doe het middels dorntherapie maar er zijn ook andere methoden zoals mensendiek etc . hopelijk hoef je er niet te lang mee rond te lopen das geen pretje.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:41

_Nancy schreef:
Quartel, jij denkt er misschien wel te licht over ;)
Of niet.. Wie weet..

Maar zulke pijnen kunnen zeker wel serieus zijn :j

Wat is eruit gekomen bij de HA? :)

quartel is inderdaad al heel wat gewent en kan een stootje hebben :)
Heb zelf 3 hernia`s in mijn nek en ook rugklachten met uitstraling naar de benen en sinds kort ook in het rijke bezit van een whiplash ;)
Ik denk er niet gelijk licht over maar mensen voelen zich niet snel geholpen als je met de meest enge verhalen aan komt zetten :)*

Hoe dan ook.....TS....ik ben blij voor je dat het een beetje mee gevallen is.
Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent want van pijn word je alleen maar moe

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:53

Haha. Het was niet m'n meest enge verhaal hoor quartel.
Ik bedoel bij elke mogelijke klacht kan je ook zo'n beetje een tumor hebben dus wat dat betreft kan het altijd erger ;)

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:16

Of je SI gewricht wat vast zit, denk dat dat hier het geval ook is. Daardoor raakt je zenuw geiriteerd ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:18

Ik heb het momenteel ook, en dat is echt een spierenkwestie.
Bij mij gaat het van het midden van mijn rug, maar mijn bovenkant billen.
Dan naar mijn heup en dan schiet het naar de binnenkant van mijn knie.

Echt een spierenkwestie..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:37

Of even langs een manueltherapeut gaan :j
Kan heel goed zijn dat er een rugwervel scheef / verkeerd zit en doordat je zenuwen knel zitten er pijn uitstraalt naar je benen.