Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Denise_ schreef:Oke bedankt voor jullie reacties! Een bekende van mij heeft ook psoriasis en die herkende mijn symptomen. Ik zie het even aan en hoop dus dat het dat niet is. Heb je ooit je haar geverfd Yellowbird? Zij geeft aan dat dat (tijdelijk) helpt tegen de schilfers.
Mijn HA zei dat de ketoconazol voor tijdelijk gebruik is. Heb jij dan een mildere versie, Taartje? Teershampoo heb ik ook heel vaak voorbij zien komen in adviezen, maar wat je zegt, de carcinogene inhoud daarvan zit mij niet lekker.
Ook een of andere olie had mijn huisarts het over, maar daar zou ik pas mee moeten beginnen als de ketoconazol weinig effect had.
Ik zal even kijken naar dat PureNuffStuff, klinkt goed!![]()
Ik zou na 2 weken al echt resultaat moeten zien met puur de ketoconazol en milde shampoo, dus ben benieuwd.

_Denise_ schreef:Update: Jeuk is veel minder, nog wel rode plekken en schilfers. Kom net terug van de huisarts, want ik had het idee dat het 'down under' ook begon. Begon ook steeds een beetje te bloeden na het poepen. Buitenste schaamlippen lieten een paar velletjes los en de huid voelde wat bobbelig aan. Daar verder geen jeuk, echte roodheid of pijn. Ook in de navel roodheid en schilfering. Daarnaast op de benen 4 rode, ronde 'wondjes'. Heb hiervoor miconazolnitraat/Hydrocortison meegekregen. Over die wondjes op mijn benen was hij niet zeker, als dit niet aan zou slaan moet ik onderzoek laten doen.
Omdat hij wel progressie zag op mijn hoofdhuid heb ik een nieuw flesje ketoconazol meegekregen en moet ik door blijven wassen met dit.
Ik begrijp dat het chronisch is? Hoe kan het dan weg gaan?

). Enkele jaren geleden naar de dermatoloog geweest, shampoo gekregen, die wel hielp. Op dit moment helpt deze shampoo niet meer en heb ik ook al talrijke andere shampoos geprobeerd. Deze ochtend stond ik huilend voor de spiegel, m'n haar valt met plukken uit en m'n hoofdhuid is bedekt met vettige, gele schilfers. Volgens de huisarts komt de haaruitval doordat mijn eczeem zo erg is. Ben nu begonnen met clobex shampoo, dit is een sterk corticosteroïd dat bij psoriasis en eczeem gebruikt wordt. Deze morgen voor het eerst daarmee gewassen. Jeuk is verergerd heb ik het idee, maar goed dit is slechts de eerste toepassing dus ik hoop op verbetering. Voor de rest heb ik dus ook al talrijke gewone antiroosshampoos gebruikt. Sommige boden tijdelijk verlichting, anderen hielpen geen beetje. Op sommige dagen word ik gek van de jeuk, andere dagen gaat het wel. Stress verergert sowieso de symptomen. Milde shampoo maakt bij mij de jeuk alleen maar erger. 
(Jammer dat ik dat toen ik bij de kapper zat nog niet wist, anders had ik ze wel lik op stuk gegeven) Tegenwoordig knip ik m'n haar dan ook zelf.
Het is bij mij nu een half jaar weg, en hoop dat het niet meer terug komt

) 

Die nacht was echt een van de ergste krab-nachten. _Denise_ schreef:Inmiddels dermatoloog gebeld, het breidt zich uit naar alle delen van m'n lichaam. Inmiddels plekjes op de benen, buik, zij, armen, en op ieder ooglid ook. Gezicht is verder gelukkig nog eczeem vrij. De plekjes zijn niet groot (grootste heeft een doorsnede van bijna een cm en die is veel groter dan de rest). Kan helaas pas over ruim een maand terecht, maar heb wel een van de beste dermatologen.
De miconazol/hydrocortison heeft de plekjes op m'n benen op het oog doen veranderen, kan niet bepalen of het beter is of juist slechter. Ik blijf iig doorsmeren tot het eind van de kuur.
Heb jij last gehad van bijwerkingen van de bethamethason X_Sam_X? Zie dat er een hoop aan vast hangen namelijk.
Vervelend ook voor alle andere mensen in dit topic zeg! Kan in ieder geval begrijpen wat jullie meemaken..
Laatst heb ik een week lang de jeuk uitgehouden met minimaal krabben. Inclusief ketoconazol en dode-zee-shampoo zag ik 0 verbetering. Ben gisteren gek geworden (ook vanwege een hele nare setting om stage te lopen met comapatienten en vooruitzichtloze verhalen) , heb werkelijk alles eraf gekrabd. De jeuk is weg! En m'n hoofd is rood.
Het prikte ook niet ofzo als ik het erop smeerde.
Ik zou zeggen, probeer de bethamethason, niet geschoten is altijd mis.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!!
omdat ik alleen maar meer jeuk krijg van Zwitsal. Ik ga denk ik ook nog een anti-roosshampoo kopen.