Zijn er hier meer mensen die achter in de 30 of ouder zijn en overbezorgde ouders hebben ? Ik zou graag willen weten hoe jullie daar mee omgaan.
Paar feiten op een rij:
- al sinds kind af aan gepamperd met jasjes dicht, mutsjes op etc.
- ik heb een tijdlang een erg moeilijk leven gehad door een aantal factoren, waaronder door hoe ouders deden/met mij omgingen. Ik heb daardoor problemen gekregen en daar hebben zij het op hun beurt weer erg moeilijk mee gehad en sindsdien zijn ze dus bang dat dat ooit weer terugkomt (dat het niet goed gaat met me)
- ben nu 37, sta goed en positief in het leven en pak "problemen" op een constructieve manier aan. Ze blijven me echter zien als dat kleine meisje wat teer is
- Als er iets bij ons is (bv. kat ziek) dan maken ze daar altijd een drama van, het is gelijk "vreselijk" of "afschuwelijk" terwijl ik het zelf ervaar als hoogstens vervelend of rot. Hierdoor vertel ik ze bijna niets meer want ze deprimeren me met hun overdreven gedoe. (voorbeeldje vroeger; als het uitging met een vriendje ging m'n moeder janken terwijl ik er geen traan om liet) Ik trek me dus terug.
- Als hun kat erg ziek is bellen ze me vreselijk vaak, heb een keer de teller tot 7 laten gaan
- Als ik niet opneem, bellen ze daarna mobiel, sturen een sms, sturen een mailtje, spreken de voicemail in en als ik niet snel genoeg reageer doen ze het allemaal nog een keer en bellen ze 's avonds laat of ik niet dood ben bij wijze van
- Ze denken dus altijd direct dat er iets ergs aan de hand is
- Ze zijn erg goed in emotionele chantage; als ik ze ergens op aanspreek hangen ze huilend op of pa belt terug en zegt 'wat je je moeder nu weer aangedaan hebt'
- als we met auto naar frankrijk op vakantie gaan en zeggen dat we bv om 7 uur aankomen en ze hebben om 5 over 7 nog niets gehoord bellen ze het vakantie-adres op of we wel gearriveerd zijn (ze kunnen zich dus niet bedenken dat we in file hebben gestaan, of lang gepauzeerd hebben, of pech hebben gehad of wat dan ook)
Nu ben ik het dus helemaal zat, de emmer is overgelopen.
Ze benauwen me, verstikken me en zien niet dat mijn partner en ik het al zo vreselijk lang samen zo goed rooien in het leven.
Donderdag had ze 's ochtends gebeld, ik was er niet. Diverse sms'jes volgden waar ik niet op gereageerd had, ik was druk bezig en 's avonds had ik gewoon geen zin (ik raak zo geirriteerd dus reageer helemaal niet meer)
Het was ook echt niet (!) belangrijk wat ze wilde weten dus ik dacht 'dat komt morgen wel, op MIJN tijd'
En toen belde ze dus om 10 uur 's avonds toen ik al in bed lag, wat er allemaal wel niet aan de hand was want ik reageerde maar niet
Ik heb ze gisterenochtend teruggebeld en gezegd dat ik het nu zat was en dat 1 x bellen ofzo ook genoeg is.
Ja, ik weet het; het is een kleine moeite om een sms'je terug te sturen maar dit is de druppel. Ze eisen op deze manier gewoon mijn aandacht op. En reageer ik niet, dan denken ze dat er iets ergs is....
Ik ben het nu zat en ga grenzen stellen maar ja, ze hing huilend op gisteren, want ze deed het alleen maar voor mij en ze toonde alleen maar interesse. Ik trap hier niet in en laat me niet meer chanteren. (ze doet het ook als zij zelf iets hebben)
Zijn er meer mensen die dit hebben en hoe hebben jullie je grenzen gesteld ? Hoe is dat gegaan ?
Overigens; ja het is fijn dat ik mijn ouders nog heb en ze bedoelen het allemaal goed maar liefde kan soms te ver gaan.......

)
moeders huilen en vaders het op laten lossen (die daarin dus compleet meegaan met hun vrouw)
)