Extreem droge huid en allergieen... alle tips welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Extreem droge huid en allergieen... alle tips welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 13:38

Het is weer winter :+ En dat betekend: drama, drama en nog eens drama :=

Ik heb de volgende topics gevonden, maar daar staat DE gouden tip helaas niet tussen -O-
[MW] Droge huid, wat te doen?
[MW] Ontzettende droge, rauwe en gevoelige huid bij vingers
[MW] Onverklaarbaar huidprobleem, help! [Met foto's]
[MW] Jeukende hoofdhuid

Het zit namelijk zo: nu het weer kouder wordt wordt mijn huis echt verschrikkelijk droog. Zo erg dat mijn lippen scheuren tijdens het praten, de huid op mijn rug tot bloedens toe openbarst als ik buk en zelfs mijn hoofdhuid blijft niet gespaard. Ik heb het een en ander aan oliën en lotions gebruikt (amandelolie, dove lotion voor droge huid, neutral lotion bio oil (dure grap als je jezelf er helemaal mee insmeert := )) en voor mijn lippen natuurlijk labello en purol. Daarnaast gebruik ik op mijn lippen en gezicht de peeling voor droge huid van de HEMA. Van deze producten geven de bio oil en de peeling de meeste verlichting, maar helaas is het maar van korte duur. Ik schat dat ik na 2 uur het hele riedeltje opnieuw kan doen omdat mijn huid dan alweer uitgedroogd is. Daar komt nog bij dat ik voor mijn hoofdhuid nog geen oplossing heb kunnen vinden. Ik was het nu met shampoo en conditioner van elivive, een product dat me erg goed bevalt ondanks mijn allergieën, maar tegen uitdroging doen ze niets. Daar komt nog bij dat ik een erg gevoelige huid heb, en voor de meeste producten, zeker als er parfum inzit, een jeukende uitslag tot gevolg hebben.

Nu wordt ik zo langzamerhand niet rijker van al het geëxperimenteer en raak ik nogal gefrustreerd dat niets echt lijkt te helpen. Dus wie o wie herkent dit en heeft DE gouden tip om er vanaf te komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:40

Jeetje, dat klinkt wel extreem zeg... Ik heb ook een behoorlijk droge huid maar tot bloedens toe openbarsten heb ik gelukkig geen last van.

Wat ik je wel erg kan aanbevelen is producten met cacaoboter, bij voorkeur van Palmers. Echt heerlijke producten, zelf heel veel baat bij. Als m'n ellebogen zo droog zijn dat mijn trui er aan blijft hangen, is dat na een paar dagen smeren opgelost :)

Verder tegen uitdroging van je hoofdhuid en ook de rest van je lichaam: vooral niet te lang en zeker niet te heet douchen, maar dat wist je waarschijnlijk al? Probeer het echt zo kort mogelijk te houden en niet heet. Dat droogt je huid echt enorm uit namelijk. En shampoo niet te erg inmasseren in de hoofdhuid?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-11 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:40

Ben je al naar de huisarts geweest voor eventuele doorverwijzing? Het lijkt mij dat de "standaard" winkelmiddeltjes hier te weinig aan kunnen doen. Succes in ieder geval.

Collie2008

Re: Extreem droge huid en allergieen... alle tips welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:43

Hoi,

Ik heb ook een erg gevoelige en droge huid (en eczeemklachten)

- niet te heet douchen
- na douchen meteen insmeren

ik smeer zelf met een boddybutter (die zijn lekker vet) en ik doe daar Arganolie doorheen (is te halen bij de Tuinen) dus een lik butter en daar een plasje arganolie in, goed door elkaar wrijven en die op je net gedouchte huid smeren...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:43

Mijn zusje gebruikt Horma creme en die werkt goed voor haar. Ikzelf was heel tevreden over de dode zeezout creme van de Tuinen.

Heb je ooit kamelenmelkcreme geprobeerd? Die werkt vaak ook wel redelijk goed :j
In extreme periodes kan je natuurlijk hormonenzalf van de huisarts gebruiken, maar ik zou dat wel zoveel mogelijk beperken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:44

Owjah en voor de hoofdhuid.....wassen met decubal en eventueel voor je je haar wast een paar druppels arganolie in je hoofdhuid masseren (of jojoba olie)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:49

Mijn ex had op recept iets wat voor hem ontzettend goed hielp. Hele vette creme, verder niet agressief vooral erg verzachtend. Probleem is wel dat al je kleren vet blijven, dat vond ik zelf een groot nadeel maar mocht je dat niet erg vinden dan zou ik hem even vragen wat de naam van zijn creme is.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:50

Misschien heb je baat bij een luchtbevochtiger in huis?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:50

Manny schreef:
Mijn ex had op recept iets wat voor hem ontzettend goed hielp. Hele vette creme, verder niet agressief vooral erg verzachtend. Probleem is wel dat al je kleren vet blijven, dat vond ik zelf een groot nadeel maar mocht je dat niet erg vinden dan zou ik hem even vragen wat de naam van zijn creme is.

heb ik ook gehad ja, was ook wel heel fijn spul

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:55

Dat je na 2 uur weer moet smeren is niet zo heel gek, je huid is zo droog dat dat laagje wat je opbrengt echt niet genoeg is om je hele huid weer gehydrateerd te krijgen. Ik denk dat als je een paar dagen/week gewoon telkens als het droog is je weer insmeert dat het steeds langer gaat duren voordat je huid weer droog aanvoelt. Je huid heeft nu een enorm vochttekort en dat i nu eenmaal niet met een keer smeren bijgevuld.

Ik zelf heb ook last van een erg droge huid (ook soms tot bloedens toe maar dat komt meer door eczeem en jeuk) en wat bij mij goed werkt is aftersun.
Ik heb de bodymilk van ambresolaire en die is echt heerlijk. makkelijk smeerbaar en trekt snel in.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:58

Ik heb ook een erg droge huid en kan tegen heel weinig cremes, ik heb nu die van Louis Widmer (als ik het goed schrijf) en dat is een verademing!! Geen parfum oid in, heerlijke creme!!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:59

Ik heb dan niet helemaal de ervaring zoals jij hebt. Maar wel soortgelijk. Ik gebruik hier producten van Weleda. Echt super spul!

Mijn dochtertje had b.v. eerst Zwitsal "droog huidje". Nou, daar droogde je huid gewoon kei hard van uit. Vies spul, met troep erin en een hoop parfum. Zoals de meeste verzorgingsproducten. Nu gebruiken we de lijn van Weleda en dat werkt echt super!

Ik gebruik de zwangerschapsolie van Weleda (ben ook zwanger :Y) ). Die doe ik 's ochtends op en 's avonds voel je nog aan m'n huid dat er olie op heeft gezeten. Niet vies of zo, maar gewoon fijn!

Daarnaast weet ik niet of je huid reageert op wasverzachter in je kleren? Dat die je huid ook irriteert en daarmee uitdroogt? Je kunt altijd proberen om eens azijn te gebruiken i.p.v. wasverzachter.

Je kunt ook eens kijken voor een waterontharder. Ik ken het alleen van lezen/advertentie's. Maar dat klinkt ook erg veelbelovend voor mensen met een droge huid/huidproblemen!

Verder: drink je wel genoeg? Is ook zeer belangrijk!! En zorgen voor een goede luchtvochtigheid in je huis.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:01

weleda is fijn inderdaad

Maar probeer Arganolie eens en mix dat eens met hele vette cremes, eerst goed douchen zodat je huid helemaal warm en vochtig is en dan insmeren....

Vriendin van me had allemaal van die scheuren in de huid, die is er helemaal vanaf

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:03

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:04

Owjah veel drinken is ook belangrijk, sowieso mensen die vaak droge gebarsten lippen hebben drinken vaak te weinig, luchtvochtigheid is inderdaad ook belangrijk, gewoon goed ventileren in huis (ramen open)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:05

Nee, de ramen open zetten verlaagt juist de luchtvochtigheid in je huis in de winter!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:07

ohhh echt? Ik doe ze juist altijd een beetje open, aangezien alleen de verwarming aan juist toch slecht is?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:08

http://www.infotalia.com/nld/wonen/huis ... asp?id=119

Winter
Een gezonde relatieve luchtvochtigheid bedraagt 50 à 60 procent. Vooral in de winter is de luchtvochtigheid binnenshuis te laag, soms amper 30 procent.

De centrale verwarming is hierbij de grote schuldige. De koude buitenlucht bevat sowieso al minder vocht. Wanneer die lucht in huis verwarmd wordt, neemt de luchtvochtigheid nog meer af.

Lees ook: Dossier Verwarming: optimaal verwarmen en enrgie besparen

Het probleem aanpakken door de ramen open te zetten, heeft geen enkele zin. Zo wordt er inderdaad frisse lucht aangevoerd, maar die lucht is droog en koud waardoor het vochtpercentage nog meer daalt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:08

Ben je met deze klachten al eens bij een arts (dermatoloog) geweest? Er zijn buiten de reguliere winkel-middeltjes nog een hoop andere producten, die vaak vele malen beter werken.
Verder, niet te vaak douchen, toen ik een winter een enorm droge huid had mocht ik max 3x per week douchen, verder wassen aan de wastafel, en daarna goed insmeren. Ik gebruikte toen dove, werkte voor mij prima, maar ik heb verder helemaal geen gevoelige huid. Huid was zo droog geworden door wekenlang veel te veel buiten zijn in een strenge winter.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:09

Ohhh MJ wist ik dus niet, dacht dat ik er goed aan deed, thnx 4 de tip

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:12

Colway schreef:
Ohhh MJ wist ik dus niet, dacht dat ik er goed aan deed, thnx 4 de tip

Ik weet het ook pas sinds kort moet ik toegeven!

Ik heb sinds kort een houten vloer en daarbij wordt een luchtbevochtiger aanbevolen in de winter. Daarom heb ik me eens wat verdiept in luchtbevochtigers en luchtvochtigheid. Ik heb zelf ook bepaalde klachten waarvan ik nu hoop dat ze minder gaan worden door de luchtbevochtiger! Maar het apparaat is pas gisteren gekomen dus ik moet nog even aankijken of het verschil zal maken!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:15

ohhhh wij hebben ook een mooie houten vloer, ook al goed daarvoor :D

Ik ga ook eens wat inlezen....

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:19

Lastig he!
ik heb bijv erge winterhanden en de kloven zijn er allang ingesprongen....

Mijn dochtertje van 6 maanden heeft last van exceem/droge huid en op haar hoofdhuid heeft ze berg. Ik gebruik voor haar Zarqa en dat werkt super goed.
Om in te smeren gebruik ik Weleda baby Calendulan en ik kreeg zelfs een compliment van de CB arts voor haar mooie huidje

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:46

Ik ben al jaren bezig om een goed middel te vinden tegen een extreem droge huid. Het grootste deel van de winter ontstaat er een regen van huidschilfers als ik mijn kleding uittrek en op sommige plekken barst mijn huid echt open. Voor mij is de lijn van Eucerin voor de droge en atopische huid de oplossing. Goed vettend, trekt snel in en geen parfum. Zelf gebruik ik voor mijn lichaam de Complet repair herstellende lotion 10%, ook de gezichtscreme is erg fijn. De bodylotion wordt zelfs aangeraden bij ichtyosis (visschubbenhuid). http://www.eucerin.com/nl/producten/droge-en-atopische-huid/1/

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 15:12

Zo he, wat een boel tips! Ik ga vanavond alles even op mijn gemak doorlezen :))