Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vuurneon schreef:Ik krijg eerder de indruk dat jouw eet patroon niet optimaal is.
Gezien je lactose intolerantie, is het misschien verstandig om een diëtiste erbij te halen?
xEline schreef:Tulandro schreef:Klinkt als spastische darm.. ik heb namelijk hetzelfde. Zoals zo ongeveer heel Nederland!
is er wat aan te doen? vooral de vermoeidheid vind ik erg vervelend

Bella123 schreef:Misschien ligt het aan koolhydraten? Ik heb 5 jaar terug het South Beach dieet gedaan waarbij je heel erg let op zetmeel/koolhydraten inname. Ik merkte toen direct dat ik van dingen met weinig koolhydraten zoveel kon eten als ik wil, maar als ik teveel koolhydraten neem (patat, aardappels in zijn algemeen, bami, pasta) dan krijg ik ook een opgeblazen gevoel met soms wat steken en een bolle buik. Bovendien werd ik veel actiever en verdween mijn vermoeidheid als ik weinig koolhydraten at.
Je zou kunnen proberen eens een dag of twee zoveel mogelijk koolhydraten te ontwijken en idd wel veel vezels eten, kijken of dat helpt?
Tulandro schreef:Ik functioneer juist weer heel goed op koolhydraten. Vorige maand een weekje in Italië geweest, soms 2x per dag pasta gegeten zoals de Italianen doen en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld..
Dus het verschilt echt per mens..
Ben gek op koolhydraten maar mijn lijf dus duidelijk niet...
Bella123 schreef:Tulandro schreef:Ik functioneer juist weer heel goed op koolhydraten. Vorige maand een weekje in Italië geweest, soms 2x per dag pasta gegeten zoals de Italianen doen en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld..
Dus het verschilt echt per mens..
Oh wat ben ik jaloers op jou!Ben gek op koolhydraten maar mijn lijf dus duidelijk niet...
Edit: ik kan niet zo goed quoten...