Hoofdpijn niet serieus genomen door de HA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cash87

Hoofdpijn niet serieus genomen door de HA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:52

Hoi,

Iedereen heeft weleens hoofdpijn, ik ook. Eerst alleen maar op de dag dat ik ongesteld moest worden anders nooit!
Nu de laatste paar maanden heb ik dus wekelijks wel hoofdpijn! Niet periode gebonden.
Ik voel het altijd langzaam opkomen tot het punt dat ik misselijk/draaiierig bijna scheel ga kijken (dat idee heb ik)
Het is echt een bonzende pijn áltijd boven mijn rechter oog wat richting mijn neus gaat.
Ik werk in het ziekenhuis op een afdeling met constant zoemende apparatuur en TL lampen. Die omgeving versterkt het alleen maar. Paracetamol helpt niet! (neem altijd een zetpil omdat ik ze niet weg krijg)

Ik ben nu al meerdere malen naar de huisarts geweest en die zegt "Owww spanningen heeft iedereen weleens, probeer te ontspannen" Of "Ja iedereen van jou leeftijd heeft weleens hoofdpijn"
Hij neemt mij dus niet serieus (naar mijn idee)
Spanningshoofdpijn is naar mij idee alleen te diagnostiseren bij spierspanningen in de nek. Als ik met een dikke jas in de behandelkamer zit kan hij dus niet zien of ik spierspanningen heb!
Ik heb wel periode dat ik flink last van me nek/schouder heb, maar dan heb ik juist GEEN hoofdpijn!
Ik ga ook naar de fysio voor me nek en die ziet de relatie niet tussen hoofdpijn en mijn klachten omdat ze niet met elkaar verbonden zijn.

Wie heeft een tip of medicijn wat helpt.
Ik durf mezelf dus gewoon niet ziek te melden op het werk omdat ik hoofdpijn heb waarvan de HA zegt beetje spanningen.

Elanor

Re: Hoofdpijn niet serieus genomen door de HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:53

Kun je niet ergens een second opinion aanvragen? :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:53

Ga naar de fysio, die kan je er bij helpen. Alshet maar aan 1 kant zit heb je kans dat je nek misschien wat vast zit aan die kant en trekt door naar je hoofd. Een goede fysio met ervaringen met hoofdpijn kan je daar zeer goed bij helpen.
Ik heb het zelf namelijk ook. Soms heb ik 1 of 2 weken achter mekaar hoofdpijn.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:55

Ik herken je verhaal :j
Advil 400 helpt bij mij erg goed om het net te onderdrukken als ik het op voel komen. Als ik dat niet op tijd doe moet ik naar bed, want dan ben ik niets meer waard & kan ik niks hebben. Je zou een second opinion aan kunnen vragen bij een andere dokter en eventueel inlezen op migraine. Ik weet niet of je rookt? Ik ben nu een tijdje gestopt & de hoofdpijn is aanzienlijk minder.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:55

Ik vind het een beetje rar van je HA om met deze klacht niet serieus om te springen. Ik zou voor een second opinion gaan of nogmaals je zorgen uitspreken en aandringen op verder onderzoek. Het lijkt mij trouwens migraine mijn zusje heeft soortgelijke klachten . Mijn advies, laat je niet met een kluitje in het riet sturen! Zeker niet omdat het je dagelijks functioneren beinvloed. succes!!!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:56

Hoofdpijn is inderdaad een klacht waar een huisarts vaak weinig mee doet.

Zou je last kunnen hebben van migraine?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:57

Ik heb al 10 jaar dagelijks hoofdpijn en bij mij wordt het ook altijd afgeschuifd naar spanningshoofdpijn

heb je een bril?

misschien migraine, wat daar kan je misselijk en draaiierig van worden, Ben je dan ook Misselijk?

Boras schreef:
Hoofdpijn is inderdaad een klacht waar een huisarts vaak weinig mee doet.

dit komt omdat ze niet goed weten wat ze er mee moeten
Laatst bijgewerkt door Deugenietje op 16-11-11 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:57

Nou bij mij werd hoofdpijn wel serieus genomen bij de HA. Vooral omdat ik er zo vaak last van had. Krijg ook migraine medicijnen voor de erge dagen en werd direct ook doorgestuurd naar de fysio.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:58

Je werkt in een ziekenhuis, is daar niet een arts waar je je probleem aan kan voorleggen??
Hoofdpijn kan écht zoveel zijn :P
Een collega van mij ging jaren terug ook met hoofdpijn naar zijn huisarts. Nog niet eens bloeddruk werd er opgenomen.... Lang verhaal kort, hij eiste doorverwijzing naar ziekenhuis en bleek een hersenbloeding te zijn.......

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:59

wilde net zeggen, slechte ogen? Misschien ben je onbewust slechter gaan zien

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:59

Me nek zit links vast en rechts zit me hoofdpijn! :') De fysio is er al flink mee bezig!
Ik rook niet..Zal advil eens proberen (als ik die weg krijg, paracetamol gaat bij mij in 4 stukken door een koekje! :=

Mirgraine zit ik ook weleens aan te denken, maar dan zou het een lichtere mate zijn. Want ik kan licht en geluid wel verdragen..maar deze factoren beinvloeden het wel!

Ik ga morgen denk maar weer even terug bij de HA

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 12:00

_Jessie schreef:
wilde net zeggen, slechte ogen? Misschien ben je onbewust slechter gaan zien

Heb ik pas laten testen, zijn goed! :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:00

ja dan kan dat het niet zijn nee. LAstig. Ik zou het eens neer leggen bij collega's :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:01

Spanningen kunnen hele nare hoofdpijn veroorzaken.. ik heb het een paar jaar geleden gehad, na 3 dagen niet slapen en zwart zien van de pijn 's nachts naar de ehbo gegaan, waar ik morfine pillen kreeg om iig wat te kunnen slapen en doorverwijzing naar ziekenhuis volgende dag. ik heb 2,5 uur geslapen op 2 pillen 8)7 bij zh bleek ik een peesontsteking te hebben bij een aanhechting van mn schedel. of zoiets dan :+ wat kwam door spanningen, krampachtig spieren in nek en schouders aanspannen. ik zat kotsend van de pijn in die wachtkamer en vlgs die dokter moest ik me niet zo aanstellen.. ik heb echt nare herinneringen overgehouden aan die dagen en hoe er mee omgegaan werd. als er iemand niet snel richting de arts gaat ben ik het wel..
bij mij zat de pijn achter mijn linkeroor. ik heb morfine gekregen en spierverslappers en daarna ging het gelukkig stukken beter.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:03

Herken je dit.......

>>Clusterhoofdpijn is een bijzonder pijnlijke, maar zeldzame variant van migraine. Het komt bij mannen bijna vijf maal vaker voor dan bij vrouwen.

Clusterhoofdpijn wordt gekenmerkt door aanvallen van hevige bonzende of stekende eenzijdige hoofdpijn. Een aanval komt meestal plotseling opzetten en verdwijnt binnen een paar uur. De aanvallen treden op in groepen (clusters) en kunnen variëren van twee per week tot meerdere per dag. Bepaalde factoren kunnen een aanval uitlokken, zoals alcohol, lange vliegreizen of verblijf op grote hoogte. Een cluster van aanvallen kan wel zes tot acht weken duren en kan worden gevolgd door tussenpozen van enkele maanden zonder hoofdpijn.

De oorzaak van clusterhoofdpijn is grotendeels onbekend. Omdat de pijn zich concentreert in het gebied rond het oog, het gebied van de vijfde hersenzenuw (de nervus trigeminus), lijkt deze zenuw een grote rol te spelen in het ontstaan van clusterhoofdpijn.<<

Ik heb dit nl. zelf. Ook mijn H.A. wimpelde me steeds weg,maar ben vol blijven houden dat ik graag wilde dat ze verder zou kijken. Na een poos kwam bij mij deze vorm van hoofdpijn naar boven. Ik heb het niet vaak,maar als ik het heb is het behoorlijk heftig. Ik heb er ook bij dat mijn oog dik word,mijn neusgaat verstopt zit en ik oorpijn krijg en dat alles aan één kant. Het is bij mij ook altijd dezelfde kant waar ik last van heb.Ik heb nu standaard medicatie bij me en die werkt heel goed.Die neem ik in zodra ik de pijn op voel komen.

Berichtje komt van deze link...http://www.hoofdpijn.nl/Clusterhoofdpij ... 3god8Cx9oA

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:18

ik denk dat het ook komt, dat de dokters en zo je iet serieus nemen, ten eerste ze zien het niet en misschien is het wel heel onbekent of taboe

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:29

Je hoeft ook niet last te hebben van je nek om hoofdpijn te hebben, wat raar dat je fysio dat zegt :?
Ik heb vaak hoofdpijn omdat de spieren in mijn nek helemaal vast zitten maar mijn nek doet bijna nooit meer pijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:16

Pas je wel op met paracetamol achtigen?

Iemand die ik ken heeft ook dagelijks hoofdpijn, en slikt zeker wel 30 pijnstillers per dag.
Haar lever is inmiddels kapot.
Bij haar kunnen ze niets vinden en wimpelen ze het af als een psychisch iets.

Heb je je ogen al laten controleren?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:18

Voor de erge dagen met hoofdpijn heb ik trouwens Maxalt smelttabletten en deze helpen echt altijd! Ben dr echt ontzettend blij mee, want ik ben ook echt een hoofdpijn patient.

Maar als ik jou was zou ik zeker naar een andere dokter gaan als de fysio ook niet helpt. Die kan je dan doorsturen naar een neuroloog.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:47

Misschien naar een hoofdpijnpoli gaan?
Daar zal je toch wel een verwijzing voor kunnen krijgen (als dat nodig is).

Ik heb zelf ook regelmatig last van (zware) hoofdpijn. Door osteopathie heb ik wel minder vaak er last van. Ik heb diclofenac 50mg van de huisarts er voor gekregen. Dat werkt bij mij wel goed.

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 08:28

Faruba schreef:
Herken je dit.......

>>Clusterhoofdpijn is een bijzonder pijnlijke, maar zeldzame variant van migraine. Het komt bij mannen bijna vijf maal vaker voor dan bij vrouwen.

Clusterhoofdpijn wordt gekenmerkt door aanvallen van hevige bonzende of stekende eenzijdige hoofdpijn. Een aanval komt meestal plotseling opzetten en verdwijnt binnen een paar uur. De aanvallen treden op in groepen (clusters) en kunnen variëren van twee per week tot meerdere per dag. Bepaalde factoren kunnen een aanval uitlokken, zoals alcohol, lange vliegreizen of verblijf op grote hoogte. Een cluster van aanvallen kan wel zes tot acht weken duren en kan worden gevolgd door tussenpozen van enkele maanden zonder hoofdpijn.

De oorzaak van clusterhoofdpijn is grotendeels onbekend. Omdat de pijn zich concentreert in het gebied rond het oog, het gebied van de vijfde hersenzenuw (de nervus trigeminus), lijkt deze zenuw een grote rol te spelen in het ontstaan van clusterhoofdpijn.<<

Ik heb dit nl. zelf. Ook mijn H.A. wimpelde me steeds weg,maar ben vol blijven houden dat ik graag wilde dat ze verder zou kijken. Na een poos kwam bij mij deze vorm van hoofdpijn naar boven. Ik heb het niet vaak,maar als ik het heb is het behoorlijk heftig. Ik heb er ook bij dat mijn oog dik word,mijn neusgaat verstopt zit en ik oorpijn krijg en dat alles aan één kant. Het is bij mij ook altijd dezelfde kant waar ik last van heb.Ik heb nu standaard medicatie bij me en die werkt heel goed.Die neem ik in zodra ik de pijn op voel komen.

Berichtje komt van deze link...http://www.hoofdpijn.nl/Clusterhoofdpij ... 3god8Cx9oA

Kom wel wat bekends van voor ja!!
mayniac_val schreef:
Je hoeft ook niet last te hebben van je nek om hoofdpijn te hebben, wat raar dat je fysio dat zegt :?
Ik heb vaak hoofdpijn omdat de spieren in mijn nek helemaal vast zitten maar mijn nek doet bijna nooit meer pijn.

Mijn fysio zegt dat niet hoor! :) maar hij heeft er wel naar gekeken en geconcludeert dat het niet vanuit mijn nek komt (de klachten vanuit mijn nek komen ook vanuit mijn bovenste rugwervels die doorstralen naar schouders-nek)
annastasia schreef:
Pas je wel op met paracetamol achtigen?

Iemand die ik ken heeft ook dagelijks hoofdpijn, en slikt zeker wel 30 pijnstillers per dag.
Haar lever is inmiddels kapot.
Bij haar kunnen ze niets vinden en wimpelen ze het af als een psychisch iets.

Heb je je ogen al laten controleren?

Ik pas zeker op met paracetamol, het werkt ook niet!
Ik heb 1 jaar geleden mijn ogen laten controleren en die waren toen helemaal in orde.

Tamadine schreef:
Voor de erge dagen met hoofdpijn heb ik trouwens Maxalt smelttabletten en deze helpen echt altijd! Ben dr echt ontzettend blij mee, want ik ben ook echt een hoofdpijn patient.

Maar als ik jou was zou ik zeker naar een andere dokter gaan als de fysio ook niet helpt. Die kan je dan doorsturen naar een neuroloog.

kan je die via de drogist of op recept krijgen??
Ik ga zeker nogmaals langs bij de huisarts

Gisteren voelde ik het weer opkomen op het werk..toen moest ik verplicht van collega's even op een bed gaan liggen in een aparte kamer..gelukkig heb ik het zo heel de dag kunnen onderdrukken (wel een bonzende pijn maar niet ernstig!)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:36

Je hoeft ook niet alle symptomen te hebben,dus misschien eens overleggen met je H.A. of het evt. de clusterhoofdpijn kan zijn. Daar zijn iig. hele goede medicijnen voor,ik heb er nu nauwelijks nog last van.

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 09:38

Faruba schreef:
Je hoeft ook niet alle symptomen te hebben,dus misschien eens overleggen met je H.A. of het evt. de clusterhoofdpijn kan zijn. Daar zijn iig. hele goede medicijnen voor,ik heb er nu nauwelijks nog last van.

Maandag ga ik bij de HA langs..hij moet gewoon actie ondernemen.
Ik mag niet eerder naar huis dan dat er iets ondernomen wordt! :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:43

Ik denk toch dat je een Migraine hebt,er zijn zoveel verschillende klachten van Migraine.
Ik heb zelf ook Migraine maar dan zonder de hoofdpijn.Krijg de 'blinde vlek' in beide ogen,zie allemaal flitsen en daarna ben ik beroerd.Als ik in de zon kijk of in fellle lampen krijg ik het al vaak.
Ik slik dan ook Advil Liquid Caps 400mg die helpen wel.
TS vooral ook omdat je niet tegen die lampen kan op je werk,lijkt het toch echt een vorm van Migraine.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:56

Wat vervelend allemaal! Het klinkt inderdaad wel een beetje als clusterhoofdpijn. Clusterhoofdpijn begint vaker aan één kant van het hoofd dan bijvoorbeeld spanningshoofdpijn en migraine. Vaak begint het dan rond een oog en is dat oog ook rood en/of tranend.
Wel is het zo dat je bij spanningshoofdpijn vaak geen spierspanningen kunt zien of voelen. Soms valt het op dat je die hoofdpijn meer tijdens periodes van stress hebt.

Gebruik je verder veel paracetamol? Van te veel/heel regelmatig paracetamol/ibuprofen gebruik kun je namelijk ook hoofdpijn krijgen. Dit wordt dan in stand gehouden door voor die hoofdpijn weer paracetamol te gebruiken.
Veel sterkte in ieder geval bij de ha maandag!