Honger & afvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Honger & afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:46

Hallo.

Wat ik nu ga uitleggen is waarschijnlijk voor de meeste mensen ideaal! Afvallen terwijl je je rond eet. Nou voor mij is het meer een probleem.

Sinds een aantal dagen heb ik echt vaak ontiegelijk veel honger. Mijn normale eetgewoonte niet van schrikken ik weet dat het verkeerd is dat was in de avond, en enkele keer iets in de middag met vriendinnen. Maar nu eet ik in de ochtend, ik eet in de middag, als ik uit school ben, avondeten en dan nog eens in de avond en dan kan ik nog zeggen dat ik honger heb. _/-\o_

Ik was al niet de dikste maar binnen 2 á 3 dagen weer 4/4,5 kilo verliezen? Ik heb ook echt honger, ik eet (Brood, fruit, een koekje -evergreen, soep o.i.d) niet eens ongezond.
Dan niet te spreken over de hoofdpijn die ik er van heb, buikpijn. En vaak het idee of gewoon men maag 'ingetrokken' word.

Ik wil liever geen commentaar van wat maken die 4 kilo nou uit. Voor mij is dat heel veel. Ik mag dus echt niet meer 2,5 kilo afvallen of er ligt een brief klaar bij de dokter. :wow: - Dit heeft dan te maken met iets wat vorige jaar heeft gespeeld. -

Ik wil liever nog niet zo snel naar de dokter. Dus niet van 'bel de dokter'.

Eventueel:

- ik ben niet van sport veranderd, ben minder gaan sporten niet meer.
- Ook niks met medicijnen, ik slik niks.
- Ik heb niks met mijn schildklier, dit is begin dit jaar januari/februari getest.
- wel een tekort aan B12.

wie oh wie weet iets.
Google is namelijk niet mijn vriend momenteel. _-:(
Oh en ik wil best ruilen met iemand die wat kilo'tjes wil verliezen! :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:48

Ik zou toch even naar de huisarts gaan als ik jou was. Dit lijkt me niet gezond.. Hoe langer je wacht, hoe erger het waarschijnlijk wordt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:49

Word je wel optijd ontwormt :D haha
nee zonder geintjes, wel eens gehoord van lintworm? Ik zeg niet dat het dit is, voor ik heel bokt over me heen krijg ;) maar hou deze ook in je achter hoofd.
Verder zou ik het niet weten...ben je ook geen andere producten gaan gebruiken (andere boter, olie etc)
Maar ja beste blijft toch de HA helaas

Saaams

Re: Honger & afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:54

@_Jessie. Ik had zelf ook al gedacht een lintworm. Maar wikipedia zegt dat je dan een verminderde eetlust hebt. Mijne is verdriedubbeld!
Zover ik weet gebruiken men ouders nog steeds hetzelfde. :j

Ik kijk het nog wel even aan. Kan zomaar zijn dat ik morgen weer 4 kilo zwaarder ben door al dat ge'eet. Haha. Anders bespreek ik het wel even met men ouders. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:59

Wel eens getest op diabetes??
Sterkte in het ieder geval!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:59

hmm ja heb geen idee ben geen arts :D maar ik ken wel mensen waar de schildklier functie is omgeslagen dus misschien toch een idee om die op nieuw te checken?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:00

Mocht je een nieuw tehuis zoeken voor je 3 koppige lintworm houd ik me aanbevolen :D

Verder is het recept voor aankomen pasta's ed
Zoek gewoon naar calorie rijke gerechten en knaag maar raak voor een knaak

edit : http://www.gewichtaankomen.nl/
Als ik zoek op gewicht aankomen krijg ik een hoop sites :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:03

Ik wil je -4 kg wel overnemen trouwens :))

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:04

@Kentaro ; Daar ben ik nog nooit op getest. Ik zal eraan denken.
@ _Jessie : haha, ik ook nog niet. Moet nog 4 jaar wachten. :+ Dat is inderdaad wel mogelijk, maar op zo'n kort termijn?

@rommulus.. eh ik zal hem je opsturen! :3 Moet ik hem eerst vangen. ( DAAR IS IE: http://images.wikia.com/spongebob/image ... llworm.jpg)
De laatste keer dat ik chips of chocola at was ergens vorige jaar zomervakantie denk ik. Vanavond eet ik al patatjes. :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:10

:D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:12

Ik ging eens googlen voor de symptomen van diabetes. Kwam op dit:

Diabetes type 2 is vaak te herkennen aan één of meer van deze klachten:

vaak dorst en veel plassen - niet herkenbaar!
veel moe zijn - herkenbaar: reden: pfeiffer. Ik kom vaker ook nachten niet in slaap.
last van ogen, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien - slecht zien tja. --> B-)
slecht genezende wondjes - niet herkenbaar!
kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen - niet herkenbaar!
infecties die vaak terugkomen, zoals blaasontsteking - Niet herkenbaar. Tenzij mijn keelontsteking meetelt, waar ik 20dec aan geopereerd word.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:18

Ik moet zeggen is heel herkenbaar!!
Ik heb et zelfde sinds ik heel druk ben met rijden en werken 7 dagen id week 12 uur per dag!
Logisch ..mijn stofwisseling is al heel hoog en werkt nu nog harder natuurlijk ben ook in paard dagen tijd 5 kilo afgevallen.
Gelukkig heb ik mijn schoonmoeder van herbalife en ben nu op (dieet)veel proteinen en eiwtten eten eet elke keer als ik honger heb proteinnen reep en 2 x per dag shak met proteinne daarnaast eet ik gewoon lunch en avvond eten(sochtends shake ben geen etere in de morgen!!
Voel me super en val nog wel is wat af maar dit is op jaarbasis en blijf nu aardig stabiel ,
Aangezien ik wel emer aan het doen bent en jij niet zal ik inderdaad toch naar de HAP gaan hoor!!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:19

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:20

Mijn beweging is echt om van te huilen. :+

Normaal gesproken reed ik 2 keer in de week minimaal 3 uur paard. Als het niet langer was.
Nu helemaal niet. Ik fiets nauwelijks, ga met de bus - school is op grote afstand - Het enigste wat ik doe is 1,5 uur sporten op school. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:22

rommulus schreef:
ik ken er 1 die had
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Crohn

weliswaar langer niet met alle symptomen die genoemd worden

dus tja ...
als het je echt dwars zit toch de molen in stappen vrees ik

Die gewrichtspijn klopt wel. Loop nu al 5 weken in het gips met mijn pols want er was iets met mijn pees. Maar mijn gewrichten knakken nu bij veel bewegingen. :+
En heb regelmatig last van men rechterknie. Maar ik gaf dat de schuld omdat ik altijd op men knieeën achter de computer zit uren lang, dat het daarom zeer deed.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:25

Ik reageer vanmiddag pas weer. Moet naar school. Ik kan dan direct vragen wat het kan zijn. Handig zo'n verpleegkunde opleiding. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:26

Mijn advies is om 'echt' voedsel te eten. Gooi er gezonde vetten bij, zoals olijfolie. Veel groenten en vlees (gezien je b12 te kort is dat sowieso al geen overbodige luxe), eieren, volvette kaas, roomboter. Dat zijn allemaal producten die vol vitamines zitten en erg goed vullen.

Dingen als evergreens, brood en soepjes word je alleen maar hongeriger van :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:28

phormicola schreef:
Mijn advies is om 'echt' voedsel te eten. Gooi er gezonde vetten bij, zoals olijfolie. Veel groenten en vlees (gezien je b12 te kort is dat sowieso al geen overbodige luxe), eieren, volvette kaas, roomboter. Dat zijn allemaal producten die vol vitamines zitten en erg goed vullen.

Dingen als evergreens, brood en soepjes word je alleen maar hongeriger van :)

Ik eet elke avond groente & vlees. Heb ook vitaminepillen en eet veel fruit. Ik lust geen ei dus die wordt hem niet. -O-

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:31

Weet niet of het er al bij staat, maar toch even deze tip. Ik loop sinds een paar maanden bij een voedingsconsulent, die mij erg geholpen heeft. Afvallen zit hem vaak juist NIET in minder eten, maar meer en gezond. Je moet je haardvuurtje zeg maar aanhouden door elke paar uur wat te eten. Je moet er op letten dat je alle voedingsstoffen (vetten, eiwitten en koolhydraten) netjes verspreid over de dag binnen krijgt. Let op: eet mager vlees en 3x daags melk ivm behouden van je spieropbouw (=extra calorieën verbranden) Dus ontbijten met granen, melk en fruit, boter op je brood en vooral er op letten dat je van de producten die je eet veel VOLKOREN!!!! eet. Dat vult VEEEEL meer. En producten die light zijn werken niet; eet het dan helemaal niet. Light = jezelf voor de gek houden. Probeer dus geregeld te eten (elke 3 uur) en bij elke maaltijd wat te drinken, en het moet goed komen.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:34

cream_1986 schreef:
Weet niet of het er al bij staat, maar toch even deze tip. Ik loop sinds een paar maanden bij een voedingsconsulent, die mij erg geholpen heeft. Afvallen zit hem vaak juist NIET in minder eten, maar meer en gezond. Je moet je haardvuurtje zeg maar aanhouden door elke paar uur wat te eten. Je moet er op letten dat je alle voedingsstoffen (vetten, eiwitten en koolhydraten) netjes verspreid over de dag binnen krijgt. Let op: eet mager vlees en 3x daags melk ivm behouden van je spieropbouw (=extra calorieën verbranden) Dus ontbijten met granen, melk en fruit, boter op je brood en vooral er op letten dat je van de producten die je eet veel VOLKOREN!!!! eet. Dat vult VEEEEL meer. En producten die light zijn werken niet; eet het dan helemaal niet. Light = jezelf voor de gek houden. Probeer dus geregeld te eten (elke 3 uur) en bij elke maaltijd wat te drinken, en het moet goed komen.

jup en daar ben ik ook mee bezig eet bijna elke 3 uur me reepje !!en daar zit alles in me schoonma is zon voedings consulent;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:34

@cream_1986.

Dat kan dus de reden zijn waarom ik toch afval. Ik eet nu al veel meer dan ik normaal deed. Maar ook gewoon gezond. Volkoren at ik altijd al voornamelijk met brood, ben niet zo fan van wit brood. Boter op men brood had ik altijd al, zonder hoef ik het niet en fruit & melk drink ik vaker omdat ik het heerlijk vind.

Waarschijnlijk is het gewoon de reden dat ik afval omdat ik 'gezonder' eet. Meer dan 1 keer per dag denk ik. Al vind ik het niet gezond die drieverdubbelde eetlust haha. Mensen kijken je aan en vragen zich af hoe je zoveel kan eten zonder vet te hebben. :D

edit: Maar nu ga ik echt naar school. Anders kom ik te laat. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:35

Ik teken daar trouwens voor hoor :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:43

phormicola schreef:
Ik teken daar trouwens voor hoor :')

_-:( _-:( _-:( nee haar lintworm komt bij mij wonen !!! }:) }:) }:) }:)

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:46

Het is normaal dat je de eerste tijd meer afvalt, omdat je lichaam zo lang was ingesteld op een bepaalde voeding die je altijd at. Als je het radicaal omgooit, snaptie er even niets meer van. Maar niet radicaal omgooien en wat subtieler moeten geen kilo's verschil geven en een enorme eetlust in een aantal dagen. Mocht dat wel zo zijn, raad ik je aan even een schema bij te houden met wat je eet op een dag en wanneer, en naar een voedingsconsullente/dietiste te gaan. Die kunnen je exact vertellen wat je wel en niet goed doet. Vaak gaat het om kleine dingen, maar die kunnen ZO veel verschil geven! Dietiek word volgens mij standaard vergoed door je zorgverzekering, dus het hoeft je niets te kosten (op wat tijd na ;))

Edit; Kant en klare koeken als Evergreen en Sultana zijn enorme koolhydraten/suikerbommen! Probeer liever Cracottes/Van Delft ontbijtcrackers (heerlijk en veel vezels!) en let op de verhouding vezels/koolhydraten. In de minder suiker ontbijtkoek zitten bijv. MEER vezels dan in de volkoren ontbijtkoek.... Wie dat bedacht heeft... :\ Dus let op wat je koopt, en experimenteer met wat jij lekker vind en je lichaam verzadigd!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:54

rommulus schreef:
ik ken er 1 die had
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Crohn

weliswaar langer niet met alle symptomen die genoemd worden

dus tja ...
als het je echt dwars zit toch de molen in stappen vrees ik

Dit is onwaarschijnlijk, dan heb je toch vaak diarree/buikkrampen, of net als ik, een acute aanval.
Gewrichtspijn of ontstoken wondjes/ogen is maar een bijzaak.
Ik kan trouwens wel alles eten (en veeeeeel) zonder dat ik aankom, ik schommel tussen de 47 en 49 kg met 1.68m en 17 jaar..
Ik zou indd even naar de huisarts gaan! Die kan je hier mee helpen. Je schildklier is in januari/februari getest, maar dat is al weer bijna een jaar geleden..

Mijn dokter heeft mij aanbevolen om 3 x per dag een stevige maaltijd te eten en 2x tussendoortjes (koekjes, fruit of een snoepje)
Helaas red ik dit zelf niet, t is een soort verslaving geworden O:) en heb vaak hypo's (geen diabetes), dus moet dan eten..