Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:ranna schreef:Suiker heet niet voor niets - het witte gif. En dat is precies wat het is.
Ben je niet in de war met cocaine...?
ranna schreef:Maar wist je dat suiker net zo verslavend is als cocaïne? En terwijl dát met man en macht 'bestreden' moet worden pleuren we de suiker gewoon overal in
Duhelo schreef:Kuggur schreef:Complete onzin.
onderbouw
Kuggur schreef:De stelling die ik "complete onzin" noemde is "suiker is net zo verslavend als cocaine".
Heeft dat werkelijk onderbouwing nodig...?
Maar goed in plaats daarvan sla ik een eenvoudig experiment voor: Diegenen die deze stelling geloven nemen oraal dagelijks een grammetje cocaine, laten we zeggen een jaar lang. Ik zal geheel vrijwillig de tienvoudige(!) dosis suiker tot me nemen; een hele tien gram kristalsuiker per dag, een heel jaar!
Na dat jaar stoppen we er abrupt mee, en vergelijken we onze gezondheidstoestand en ontwenningsverschijnselen. Deal?
Citaat:Sugar as addictive as cocaine, heroin, studies suggest
BY ROSEMARY BLACK
DAILY NEWS STAFF WRITER
Friday, December 12, 2008
It's one addiction that won't land you in court or an inpatient rehab. But sugar - as anyone who mainlines sweets can attest - can be just as habit-forming as cocaine.
Researchers at Princeton University studying bingeing and dependency in rats have found that when the animals ingest large amounts of sugar, their brains undergo changes similar to the changes in the brains of people who abuse illegal drugs like cocaine and heroin.
"Our evidence from an animal model suggests that bingeing on sugar can act in the brain in ways very similar to drugs of abuse," says lead researcher and Princeton psychology professor Bart Hoebel.