Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ik heb korte spieren, merk ook dat ze heel snel 'groeien' (ook een reden dat ik bij de sportschool zou kijken hoe en wat, aangezien ik al brede schouders heb van mezelf en niet zo'n 'bonk' wil worden, gelukkig heb ik verder m'n figuur mee
)

) maar ik heb er even wat over opgezocht en op zich klinkt het best interessant. Je bent iig lekker bezig en er zit een locatie hier vlakbij. 
Ik heb hier wel bos tot mijn beschikking, dat maakt de omgeving om te lopen iig al een stuk leuker.

waar ik eigenlijk naar op zoek ben is iets dat naast conditie trainen ook alle spieren van het lichaam traint. Die beenspieren is niet zo mijn probleem, met fietsen, schaatsen ed. train je die natuurlijk vooral en ik heb na mijn reis al moeite met mijn oude broeken omdat ik mijn kuiten er niet meer zo goed in krijg
maar mijn buik/armen mogen ook wel wat aandacht hebben bijvoorbeeld. 
Fiffill schreef:Geen idee, ik weet ook niet of dat werkt. Ik heb wel eens een poging gedaan tot samen zwemmen met iemand, maar dat gaat gewoon niet echt. Ik liep telkens baantjes voor en echt gezellig is het dan niet (behalve in het bubbelbad, maar dat is niet echt de bedoeling)

Bonnyyyyyy schreef:de jaap ede baan dan? of hoe jeh et ook schrijft:$
ik moet zelf 3 kwartier fietse om naar de ijsbaan te kome! dit doe ik soms op normale fiets maar vaak op m'n race fiets!
maar dan zou ik liever gaan fietsen of iets doen zoals hardlopen, dat geeft meer vrijheid, dat vind ik ook zo leuk aan skeeleren (dat je niet vast zit aan hetzelfde rondje
) en ik aangezien tijd ook belangrijk is hoef ik dan niet echt te reizen, scheelt ook weer (en is dus iets wat je eerder 'tussendoor' doet)
Ik ren inmiddels al 6 weken met veel plezier, heb mezelf nog geen één keer de deur uit hoeven 'schoppen'.
Maargoed, wat ik wil zeggen is dat gewoon hardlopen mss saai is, maar dat er wel manieren zijn om het iets leuker te maken. En je hebt wel dezelfde voordelen als met skeeleren, dat je gewoon chill een rondje op een mooie, rustige plek kan lopen... En je nietvast zit aan een sportschool ofzo, daar heb ik zelf namelijk echt een hekel aan....
ik doe niet aan die dingen, heb meer aan m'n onverwoestbare oude beestje die ik maar eens in de 2 weken hoef op te laden. Dan maar geen apps. 
dus dat wordt nog even uitzoeken wat het beste werkt.
maar wil wel een nieuwe gaan kopen (had ik gedaan, die ging meteen kapot - fabrieksfout oid - dus kreeg wel m'n geld terug, maar heb nu dus nog steeds geen MP3
)
kun je dan ook je eigen muziekjes instellen?
en daarbij is het echt een sport waar ik alleen maar waanzinnig breed van word en dat wil ik niet