Mijn vader is helaas nooit een goede vader voor mij geweest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jazzgps

Mijn vader is helaas nooit een goede vader voor mij geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:15

Mijn vader is nooit een vader voor mij geweest.
Het begon al toen ik heel klein was hij was vaak agressief
Hij eiste alle aandacht vaak op thuis van mijn moeder .het was net zelf nog een klein kind.
Hij heeft mij vaak geslagen met voorwerpen als mijn moeder er niet bij was.
Want hij wist wel wanneer hij het wel of niet kon gaan doen.
Hij wou samen met mij zelfmoord plegen dat is helaas niet gelukt gelukkig.
Toen heeft hij het nog een keer geprobeerd zelfmoord te plegen voor mijn ogen .maar dat mislukte omdat het plafond hem niet hield hij wou zich zelf op gaan hangen.
Ik heb hem nu al paar jaar niet gezien maar ik mis hem wel heel erg waarom weet ik ook niet.
Hij woont nu zelf in een kliniek, hij snijd zich zelf met een mes in zijn polsen en in zijn hals.
Ik durf hem ook niet meer te bellen. of om af te gaan spreken.
Want ik sta doods angsten uit voor hem te wel het je eigen vader is.
Ik moest dit verhaal even van mij afschrijven ,ik heb er al heel lang last van.
Ik krijg hier hulp bij omdit trauma te gaan verwerken. alleen heb ik het daar nog wel erg zwaar mee.
Heeft iemand mischien een idee ,hoe ik hem wel weer kan gaan vertrouwen .en dan ik niet meer bang voor hem hoef te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:17

Jeetje meid, wat een verhaal :\
Ik vind het knap van je dat je hulp hebt gezocht om dit te verwerken.
Hoe oud ben je en woon je nog thuis? Hoe kijkt je moeder hier allemaal tegenaan?
Kun je wel met haar praten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:17

Wat heb jij moeten verwerken zeg! Heel goed dat je hulp krijgt...

Maar hem weer vertrouwen?
Waarom verdient hij dat? En voorjezelf.. dat zal je niet veel verder brengen...

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:18

met mijn moeder kan ik er goed over praten, alleen moet ik dan wel telkes huilen omdat ik mij er voor schaam.
Ik woon bij mijn moeder.
Toen hij een relatie met mijn moeder begon was hij al erg ziek in zijn hoofd
mijn moeder vond medicijnenin van hem in de kast maar hij zij die zijn niet van mij tegen mijn moeder . dit heeft mijn moeder tegen mij verteld ik vind het ook heel erg voor mijn moeder, want zij heeft er net als ik nog elke dag last van.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:44

passieAppel schreef:
Wat heb jij moeten verwerken zeg! Heel goed dat je hulp krijgt...

Maar hem weer vertrouwen?
Waarom verdient hij dat? En voorjezelf.. dat zal je niet veel verder brengen...

Dat denk ik ook niet.

Sjors

Re: Mijn vader is helaas nooit een goede vader voor mij geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:48

Heftig zeg! Lijkt me echt vreselijk om mee te maken.
Goed dat je hulp gezocht heb !
Sterkte hoor de komende tijd :(:)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:49

Hè meisje toch! Wat heb jij al veel mee moeten maken, wat je liever allemaal gemist had...

Super fijn dat je er goed met je moeder over kan praten en dat je hulpt hebt. Hier hoef je je echt niet voor te schamen hoor! Jij kan er toch niets aan doen dat je vader ziek is?

Een hele dikke knuffel voor jou!!!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:04

PriscaZ ik wou ook dat ik het nooit had mee gemaakt.
Want je blijft er je hele leven last van hebben .

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:50

Biedt de kliniek waar je vader zit hier geen hulp bij?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 18:20

yvonnedv schreef:
Biedt de kliniek waar je vader zit hier geen hulp bij?

De kliniek bied wel hulp aan ,alleen mijn vader is zo in de war .dat ik niet hoef te zien hoe iemand zich zelf aan het open snijden is.
En de kliniek spuit hem toch alleen maar plat als hij raare dingen gaat doen. en liever wil ik dat niet met mijn eigen ogen zien.
Ik ben al genoeg beschadigd voor heel mijn leven.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:49

Ik denk dat Yvonne bedoelt of de kliniek jou geen hulp biedt. Voor jou is het toch ook wel heel fijn als je met iemand er over kunt praten.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 18:53

nynke55 schreef:
Ik denk dat Yvonne bedoelt of de kliniek jou geen hulp biedt. Voor jou is het toch ook wel heel fijn als je met iemand er over kunt praten.

Ik krijg er hulp bij. om dit te gaan verwerken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:05

Allereerst veel sterkte en kracht toegewenst om dit een plekje te kunnen geven.
Mocht je je vader toch weer willen opzoeken, doe dit dan in het bijzijn van een volwassene die je hierin kan steunen en zorg dat je nooit alleen met hem in ruimte bent.
Je veilig voelen is zo belangrijk.
Verder kan ik mij voorstellen dat je opzoek bent naar antwoorden op vragen waarom al die ellende is gebeurd. Maar ik ben bang dat dat heel lastig zal worden.
Blijkbaar is je vader behoorlijk ziek in zijn hoofd en gezond nadenken zit er zo te lezen niet in.
Probeer hierin rust te vinden.
uiteraard zal het verdriet nog lang blijven, maar zodra je woede en angst opzij kan zetten, zal het verwerken makkelijker gaan.
Ik hoop dat je snel weer kunt genieten van al het moois wat het leven te bieden heeft.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:33

nynke55 schreef:

Ja ook maar ook dat je onder begeleiding van iemand van de kliniek je vader kunt bezoeken.

Zoals ik het lees is je vader heel erg ziek en zal niet heel lang meer leven en als hij er niet meer is zou het jammer zijn als jij met het gevoel achter bleef van had ik maar.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:04

Yvonnedv. niemand weet wanneer iemand dood gaat.
En mijn vader gaat heus niet zomaar dood. in de kliniek zorgen ze goed voor hem.

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:58

Knap van je dat je er hulp bij gezocht heb en dat je er zo open over kunt praten.
Hoe moeilijk dat ook soms kan zijn dat is wel een hele goede manier.
Mijn vader heeft niet zulke erge dingen gedaan maar ook ik miste het vader figuur in mijn leven.
Misschien mis je hem toch wel omdat het wel je vader is hoe je het ool went of keert.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:50

MaYke_

Ik mis inderdaad het vader figuur. hij is er nooit voor mij geweest, ;( wanneer ik hem juist heel hard nodig had ,
Ik heb er nog elke dag last van , vroeger is er gewoon te veel gebeurd niet alles wat er gebeurd is ga ik op internet zetten.
Maar om het gewoon van mij af te gaan schrijven ,dat doet mij gewoon goed .je hebt het idee dat er gewoon een last van je schouder is afgevallen,
Vroeger kreeg ik ook nooit haast een cadeau van hem , als ik jarig was nou als kind zijnde is dat gewoon bijna het ergste wat je kan over komen,
Met die zelfmoordneigingen er dan nog bij op geteld ,en zijn agresief gedrag kwam er ook nog is bij, elke dag het was gewoon een H*l waar je in de leefde en door heen moest,
Toen mijn moeder mijn vader leerde kennen ,had hij mijn moeder al voor gelogen .hij was toen al erg ziek in zijn hoofd. Hij
had toen al medicijnen voor een stoornis, mijn moeder wauw kijken wat voor medicijnen dat waren, maar daar kreeg zij helaas de kans niet voor van hem, helaas kan mijn vader alleen maar aan zich zelf denken , en hij wil zich niet gaan verplaatsen in ons ,of hoe al die jaren voor ons zijn geweest, ;(
Hij belt mij wel elke week maar ik neem de telefoon niet meer op :n ,ik kan het gewoon niet meer aan ,en ik kan hem ook nooit Vergeven wat hij ons allemaal heeft aan gedaan, ik moet mij er gewoon bij neer gaan leggen dat ik nooit meer een goede vader zal gaan krijgen.
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 15-11-11 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:55

Dat is zeker als kind zijnde niet leuk.
Ieder kind verdient een vader en een moeder die veel van ze houden en geen gekke dingen doen.
Klinkt misschien iets wat je niet kan in denken nu maar het is en blijft je vader en later wil je hek misschien nog een keer spreken of zien.
Ik weet van een vriendin van mij die heeft geen ouders meer en daardoor ben ik ook anders gaan denken hoeveel mijn ouders voor mij betekenen ze zijn er nog en ik houd van ze hoe dan ook.

Je moet ook niet alles op internet gaan zetten maar schrijf het maar lekker van je af dat is goed voor je en er zullen altijd mensen zijn die naar je luisteren.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:15

Ik ben heel erg Bang voor mijn Vader ,als ik er al aan denk voel ik me al niet goed,
Ik durf niet met hem af te gaan spreken ,want ik weet zeker als ik zeg hoe ik er over denk,
Dat hij dan heel erg agresief gaat worden naar mij toe, en hij doet nu zulke erge dingen met zich zelf ;( zo als zijn hals open te gaan snijden met een mes, en zijn polsen snijd hij ook open, ook gewoon waar iedereen bij is snijd hij zich zelf open,
Hier heeft de kliniek ons over ingelicht.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:25

Je vader is duidelijk ernstig psychisch ziek. Dat zal ook de reden zijn dat hij in de kliniek verblijft. Het is heel ernstig wat je vader heeft gedaan. Maar ik denk ook dat dit voor hemzelf geen keus is geweest, dit zal bij zijn ziekte horen.
Jij kunt er niets aan doen dat je vader ziek is en je kunt daar ook niet de verantwoordelijkheid voor dragen. Maar het is en blijft natuurlijk je vader en dat zal dan ook het geen zijn waarom je hem mist en graag naar hem toe wilt gaan.
Je moet wel zorgen dat dit veilig is voor jou. Wellicht kun je een bezoek onder begeleiding aanvragen. Of misschien hele kleine stapjes en eerst eens een kaart sturen. Dan weet hij dat je aan hem denkt. Wellicht later een keer met hem bellen. Dat is veilig en je kunt dan van te voren ook afspraken met hem maken in de trant van: Ik ga je bellen om zo en zo laat en ik wil het hier en daar met je over hebben (ik zou het houden bij koetjes en kalfjes) en je moet wel aardig blijven want anders beeindig ik het gesprek. Je moet bij hem heel duidelijk jouw grenzen aan geven. Dat is voor jezelf duidelijk maar ook voor hem. En ik denk dat dat in zijn situatie belangrijk is.
Ik kan me enigszins wel inleven in jouw situatie omdat mijn moeder ook vaak is opgenomen geweest in een kliniek met psychische klachten. Mocht je het er eens meer privé over willen hebben dan kan dat via pb.
Ik wens je heel veel sterkte.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:28

Zoals jij je vader beschrijft, is het gewoon een doodzieke man. Geestelijk dan.
Je kan meer over die ziekte die je vader heeft leren. Maar vertrouwen? Dat zit er denk ik niet in.
Het is al heel wat als je hem vergeeft, dat hij zo'n slechte vader voor je geweest is.
Het heeft, denk ik geen zin om hem te vertellen hoe jij erover denkt. Dat heeft alleen zin bij mensen die voor rede vatbaar zijn. Hij zit niet voor niets in een kliniek.
Doe nooit dingen die tegen je wil indruisen. Als dit is, dat je voorlopig niet bij je vader langs wil, het zij zo.
Misschien word hij beter, misschien vind je het dan nodig hem eens op te zoeken.
Maar probeer eerst helemaal aan jezelf te denken. Als jij je gelukkig voelt , kan je meer aan.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:54

Ik ga mijn Vader binnenkort een kaart sturen ,dat vind ik op dit moment,
Fijner als bellen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:04

Je vader zit nu in de kliniek,maar kan hij daar dan gewoon bij de messen komen?
Als ze weten dat hij zichzelf gaat snijden,zorgen ze er dan niet voor dat hij niet bij een mes kan komen?

Ik weet heel goed wat je bedoelt,dat je tóch je vader mist ondanks alles.
Ik heb hetzelfde,maar bij mij was het verlden iets anders.
Ik heb gebroken sinds een paar maanden met hem,ik kon hem gewoon niet vertrouwen hoe graag ik het ook wilde.Het is beter zo voor me denk ik.Ik heb ook hulp,maar schiet er weinig mee op.Ik kom niet uit mijn twijfel over me vader.Jij hebt die twijfel gelukkig niet,want jij weet precies wat er allemaal gebeurt is toen je klein was.Meid je hebt maar 2 keuze's en alleen jij kan die keuze maken.
Wens je heel veel sterkte toe.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:12

gohya.

Hij mag in de avond even bij vrienden op visite gaan,
En hij snijd zich zelf ook open , waar zijn eigen vrienden bij zijn. :\
Ik denk dat hij de messen gewoon bij zijn vrienden uit het keukenkasje pakt.
Want hij zit onder het bloed als hij bij zijn vriend is geweest.
De kliniek belt ons dan dat hij zich zelf weer iets aan heeft gedaan.
Ik denk dan ook, als je weet dat hij zich zelf open snijd, waarom je die messen dan niet bij hem uit de buurt gaat houden.
Hij doet ook nog andere dingen als zich snijden, hij slikt ook grote voorwerpen in.
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 15-11-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:18

Ja idd. ik snap die kliniek dan ook niet.
Zo iemand hoort dan toch op de gesloten afdeling lijkt mij.Hij is immers een gevaar voor zichzelf en voor anderen.