Spinning!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Spinning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:38

Ik heb al het hele jaar ongeveer 4-6x per week fitness gedaan (plus paaldansen). Hier deed ik dan steeds eerst een uur cardio, en daarna nog kracht.
Maar dankzij mijn studie ben ik 2 maanden geleden verhuisd naar een andere stad en heb ik het heel druk gekregen. Dus toen heb ik helemaal niet meer kunnen fitnessen. Ik merkte direct dat mijn gewicht toenam en ik minder fit werd.
Daarom ben ik vanaf vandaag begonnen aan spinning! :D

Het lijkt me leuk om er een topic over te hebben, en ervaringen te delen. Ik wil heel graag afvallen. Van mijn vorige schema viel ik eigenlijk haast niet af. Ik hoop dat dit met spinning meer gaat worden.
Vandaag ben ik begonnen met 20 minuten hometrainer en 80 minuten spinnen. Ik hoop vanaf nu 3-4 x per week te kunnen gaan.

Dus bokkers, wie gaat er nog meer de spin uitdaging aan?
Hopelijk kunnen we elkaar stimuleren!

44Myrthe44

Re: Spinning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:40

Ik wil wel graag (wij hebben veel spinning op het sportcentrum), maar ik durf niet, want ik weet niet wat ik aan moet trekken!
Heb namelijk geen speciale schoenen/ broekje..
Wat doe jij aan?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:43

Ik denk dat je je daar sowieso niet druk om hoeft te maken. :) Ik heb gewoon een lange trainingsbroek aan met een spaghetti of tanktop. Het zijn dezelfde soort kleren als waar ik normaal in fitness.
Je gaat wel hard zweten dus ik zou het luchtig houden.
Verder heb ik gewoon goedkope sportschoenen, die stevig zitten.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:45

Ik heb een tijd aan spinning gedaan maar een fietsbroek met een zeemleren lap erin is wel erg prettig hoor, zeker als je het meerdere keren per week wilt doen, anders houd je geen kont meer over.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:46

woah... 80 minuten spinning?! Jeetje.. ik heb ooit eens een keer spinning moeten doen toen ik op de middelbare school zat.. dacht dat ik dood ging! Nu is sporten niet echt mijn ding ... maar tof dat je gaat spinnen!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:49

ik spin ook!! :D Vanvond weer haha.
ik spin 2x in de week 60 minuten.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:49

Miepie77, dat is een erg goede tip. Ik was echt drijfnat van het zweet. :=
Hoe is jou het spinnen bevallen? Heeft het effect gehad op je gewicht, en je conditie?

Wiebke, ik dacht ook dat ik na een kwartier van mijn fiets lag hoor! Ik had de ademhaling van een 70jarige die de marathon had gelopen.
Hopelijk verbetert dat in de loop van de tijd.

Suus_toes: leuk! Ook voor jou, merk jij dat het effect heeft op je gewicht/conditie?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:52

Red_Savage schreef:
Miepie77, dat is een erg goede tip. Ik was echt drijfnat van het zweet. :=
Hoe is jou het spinnen bevallen? Heeft het effect gehad op je gewicht, en je conditie?

Ik was al niet zwaar maar ben toen wel een paar kilo af gevallen, denk ook door al het zweten, je verbrand heel veel, conditie ging met sprongen vooruit, ik moest helaas stoppen omdat mn knieen het niet aankonden, omdat je ook veel moet staan ed

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:53

Hier ook een spinningfanaat, in het verleden 3x in de week spinning maar sinds mijn verhuizing is dat gereduceerd naar 1x in de week, ik zou wel meer willen maar heb daar gewoonweg de tijd niet voor.

Maar ik draag zelf een top met hardloopbroek zo'n strakke maar heb wel schoenen met kliksysteem en je hoeft niet perse zo'n zeembroek aan te hebben hoor bij mij op de sportschool hebben ze van die gelpad zadelovertrekken en dat zit ook prettig en volgens mij kosten ze ook niet zoveel om zelf aan te schaffen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:58

Miepie77, jammer dat je hebt moeten stoppen. Wel fijn om te horen dat je conditie ook vooruit ging. Hoe vaak heb jij het minstens moeten doen om effect te merken?

Isaja, wat rot dat je hebt moeten verminderen. Ik heb hetzelfde probleem, ik ben bang dat ik het met mijn opleiding ook niet goed vol ga houden. Ik hoop dat ik genoeg gaatjes in de week vind om te spinnen.

Nog een vraag vanuit mijn kant.. ik let natuurlijk ook goed op mijn voeding. Ik vroeg me af naar anderen toe, in hoeverre hebben jullie je eetpatroon moeten aanpassen om alsnog af te vallen? was een heel streng dieet nodig, of viel dat mee?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:09

Ik doe ook aan spinning. Probeer 1 keer in de week. Vind het wel heel zwaar!
Heb ook altijd een lange trainingsbroek aan met een hempje en gewone sportschoenen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:43

Leuk, spinning! Ik deed het wel eens als ik bij de vriendin van mijn vader was, dan deden we het samen in haar sportschool. 60 minuten, en pff, ik was daarna wel helemaal kapot hoor! Maar het voelde wel goed :D.. Ik had in het begin altijd een trainingsbroek aan met veel te grote schoenen van haar. Nu heb ik inmiddels mijn eigen sportschoentjes en leen ik van haar zo'n strakke broek met dat zachte bij je billen.. Geen idee hoe dat heet, zit iig een stukken beter, anders had ik echt geen kont meer na die 60 minuten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:51

Ik ben ook dol op spinning! Helaas geven ze dat bij ons alleen in de avond & moet ik sinds kort elke middag/avond werken waardoor ik het niet meer kan doen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:49

Mijn beste vriendin is instructeur spinning en ik heb laatst een les mee gedraaid, nou pittig hoor. Speciale schoenen is erg prettig en een gladde broek zonder plooien, want dat gaat schuren op het zadel.

Ze heeft laatst voor een goed doel 7 uur gespind, zij liever dan ik.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:50

Ik heb het een paar keer via school gedaan en ik vond het toen echt onwijs leuk!
Sindskort werk ik in een sportschool waar ze ook spinninglessen hebben. Misschien toch maar op gaan pakken... :)

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:52

Miepie77 schreef:
Ik heb een tijd aan spinning gedaan maar een fietsbroek met een zeemleren lap erin is wel erg prettig hoor, zeker als je het meerdere keren per week wilt doen, anders houd je geen kont meer over.

Idem.
Deed ook mee aan een spinning marathon, nu al 3 keer gedaan. Spieren voor spieren :).

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 20:37

leuk dat er zoveel bokkers zijn die spinnen. Ik ga morgen weer! Voor de 2e keer pas, dus word zwaar. :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:54

Heb het ook een tijdje gedaan en vond het fantastisch.
Eerste keer val je idd bijna dood van je fiets na 10 minuten (was proeflesje). Dan conditietestje gedaan en serieus beginnen trainen met hartslagmeter etc.
Ben begonnen met een overgewicht en conditie 0 (ok volgens fitnessding zat ik op niveau 2 (ging tot 5)). 2 maanden later zat ik een conditieniveau hoger en waren er toch wel een paar kg af. Vermageren was niet m'n eerste doel maar leuke bijkomstigheid, wilde vooral m'n conditie verbeteren. Verder ook niet echt op m'n eten gelet toen.
Spinde 3x per week en combineerde dat met wat krachttraining. Spinnen is verslavend. Ik vond het fantastisch om de vooruitgang in conditie te zien. In het begin met moeite correct de sessie uit kunnen doen en paar weken later zwaar kunnen trainen en bij rust je hartslag razendsnel zien recupereren. Prachtig.
Helaas moeten stoppen door verhuis. Moest ik terug kunnen gaan spinnen zou ik het direct doen.
Sinds het verhuizen heb ik niks meer aan sport gedaan (heb wel werk dat fysiek soms zwaar kan zijn, maar dan eerder dat je soms wat kracht nodig hebt) en eet zeer onregelmatig (soms niet, soms 3x/week pizza of aanverwanten en soms krijg ik een gezonde bui en eet ik alleen maar groenten) maar de kilo's die ik met spinnen ben kwijtgeraakt zijn niet meer teruggekomen. Sterker nog, ik ben blijven afvallen (desondanks levensstijl dus) en ik denk niet dat m'n conditie echt achteruit gegaan is.
Voor mij was spinnen dus een zeer goede basis. Jammer dat ik het (nog) niet kan verderzetten.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:21

helaas Thioro, echt balen dat het nu even niet gaat. Al denk ik dat het vaak maar een periode is. Je klinkt wel gemotiveerd, dus als jij weer een gaatje vindt, zal het denk ik ook niet moeilijk zijn om weer te beginnen. Dat scheelt ook!

Ik vond spinning trouwens niet heel leuk ofzo, eerder afzien, hetzelfde geldt voor fitness. Maar ik vind het gewoon nodig. :j

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:26

Heb 1,5 jaar gespind, geweldig, zou zo weer willen.
Zo leuk om met een groep bezig te zijn, muziek aan en gaan, heerlijk.
Wil het later echt weer gaan doen :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:27

Na de tijd voel je je heerlijk!
Ik ga morgen fitnessen en donderdag spinnen. :j

Wat trouwens ook meer motiveerd is een sportmaatje. Dan spreek je een dag af en dan kan je er ook niet onderuit.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:36

Mja, is nu toch al dik een jaar geleden dat ik nog gespind heb en ondertussen nog een keer verhuisd :P . Terug gaan spinnen zit er voorlopig niet in, maar ik vond het toen écht wel leuk. Gewone conditietraining (loopband ed) is saai, joggen saaier dan dodelijk saai. Bij krachttraining kom ik heel snel aan m'n limieten, gewoon echt niet harder kunnen trainen omdat lijf het niet tof vindt. Maar bij spinning kon ik gaan en blijven gaan.
Zou nu ook niet 'gewoon' willen fitnessen, ofwel spinnen ofwel niets :+ . Krachttraining krijg ik op tijd en stond (en meestal ongewild) wel en conditie, mja die is nog redelijk denk ik.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:39

Ik wil juist graag spinnen en krachttraining gaan combineren. :)
Ik denk dat ik morgen of eerst crosstrainer doe en dan ga spinnen. Of ga spinnen en dan krachttraining ga doen.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:22

Ik ga waarschijnlijk vanavond een lesje spinning proberen. Ben benieuwd.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:50

Jongens wat houd spinning precies in?
Ik lees beetje afvallen en conditie verbetering?

Ik heb echt conditie beneden 0 en niet hele sterke benen..
Krijg je er niet hele dikke gespierde benen van? (stomme vraag misschien)