Nachtlenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 17:18

Hoi bokkers,
Ik zag pas een advertentie in de krant over nachtlenzen. Dat zijn lenzen die, terwijl je slaapt, je ogen corrigeren zodat je de rest van de dag goed kan zien, zonder bril of contactlenzen te dragen. Nou lijkt mij dat eigenlijk wel wat. Ik heb nu harde lenzen, maar dat is heel lastig, zeker bij de paarden met al dat stof. Ook zijn mijn ogen aan het eind van de dag vaak rood, van het lang dragen.
Nou heb ik op de site www.nachtlenzen.nl gekeken. En daar staat allemaal informatie. Maar nu vroeg ik mij af zijn er hier mensen die deze lenzen al hebben? Zoja is het echt zo ideaal als op de site beschreven wordt? En wat is ongeveer de prijs, dat zal waarschijnlijk ook niet weinig zijn. En kan je ze dragen bij alle sterktes?

Groetjes :)

daNiielle_

Re: Nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:23

Klinkt toch bijna te mooi om waar te zijn. :D :D

Is het voor jou niet mogelijk om zachte lenzen te krijgen?
Die heb ik sinds een maand, je merkt bijna niet dat ze in je oog zitten.

Verder kan ik je niet helpen. Ik volg dit topic even. :j

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:24

Kun je dit niet beter aan je opticien vragen? :) Die weet precies hoe en wat en ook of het mogelijk is bij jou. Je kunt natuurlijk altijd naar andere ervaringen vragen hoor maar dingen zoals of ze geschikt zijn voor alle sterktes, kun je beter aan je opticien vragen.
Ik heb toen der tijd zachte lenzen gekregen omdat inderdaad mensen met harde lenzen wel eens last krijgen van stof ed. Waarom heb jij harde lenzen?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 17:31

Ja dat wil ook ook wel gaan doen hoor. Maar ik dacht ik ga eerst even ervaringen vragen. :)
Het schijnt dat harde lenzen beter voor je ogen zijn dan zachte lenzen, omdat je dan minder snel een ontsteking krijgt. Ook omdat ik nog best jong was toen ik mijn lenzen kreeg, en je dan niet altijd even hygienisch met je lenzen omgaat hebben we toen voor harde lenzen gekozen. En ook omdat mijn moeder het betaald, en harde lenzen goedkoper zijn. Als ik dan nu aan d'r vraag of ik zachte lenzen mag, zegt ze ga er maar voor werken. :+ Maar daar heb ik op dit moment geen tijd voor ivm eindexamenklas, en de paarden.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:01

Ik heb al goede ervaringen gehoord over zo'n nachtlenzen.
Zelf draag ik zachte lenzen die ik één maand dag en nacht mag inhouden en daar
ben ik ook echt heel tevreden over.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:16

Mijn vriend heeft ook nachtlenzen en is erg tevreden. Hij heeft ze gewoon via de opticien.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:28

Ik heb ook nachtlenzen, perfect!! Had overdag veel last van zachte lenzen, dit is echte een uitkomst. Begin is heel erg wennen (voor mij, overstap naar harde).. Jij zal weinig last ondervinden. Ik heb ze via Pearl, top service!! Eerste jaar wel 500 euro, 150 voor de aanmeetkosten, 350 voor de lenzen zelf. Eerste paar lenzen bleek uiteindelijk niet goed aan te sluiten, tweede paar lenzen was gratis, deze garantie zat bij de kosten inbegrepen. Het is een aardig kostenplaatje, maar mij zeker waard!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:32

Het lijkt mij wel fijn, helaas kan ik het niet ivm sterkte (gaat tot -4,5 en ik heb -9 ...) .
Ik heb nu al zeker 10 jaar harde lenzen en wil nu ook de overstap gaan maken naar zachte.

Heb erg veel last van droge en idd rode/geirriteerde ogen. Mijn oude harde lenzen sloten zo mooi aan dat ze door de droogte vacuüm zogen aan mijn ogen.... Zeer zeer pijnlijk.
Nu hebben ze een lens gemaakt die niet goed past en daardoor niet kan vacuüm zuigen. Maar hierdoor is hij heel bewegelijk en komt er veel gemakkelijker stof onder waardoor ik de helft van de dag iets onder m'n lens heb. Ik kan ook geen poedermake-up gebruiken want dit stuift al teveel en heb ik meteen last.... Maar het is kiezen tussen 2 kwaden en dan heb ik liever er wat onder dan dat ie weer vacuüm zuigt :=

Ben je niet verzekerd voor je lenzen?

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:35

İk heb ze nu een half jaar en ze werken echt! Degene die ik heb kunnen tot -4. De aanmeet kosten waren prijzig maar ben erg erg blij mee! Het enige nadeel vind ik dat je ze niet een keer moet vergeten want dan zie je de volgende dag echt wazig! Heb ze van vissers en echt goede service
Laatst bijgewerkt door stephanie_19 op 05-11-11 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:35

Vriendin van mij heeft dit ook gebruikt! Best een tijdje. Ze heeft nu alleen weer dag lenzen, weet eigenlijk niet waarom ze is gestopt.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:36

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:44

Ik heb deze lenzen sinds april dit jaar.
Een heerlijke uitkomst omdat ik een hekel had aan mn bril en ik geen zin had in gedoe met lenzen overdag.

De aanmeetkosten waren bij mij iets van €70,00 en de lenzen zelf kosten € 365,00 (elke dag een eurootje sparen dus) De lenzen gaan 1 jaar mee, dus elk jaar moet je nieuwe lenzen kopen.

De eerste 2/3 weken ga ja langzaamaan overdag steeds langer scherper zien. In het begin zag ik maar 3/4 uurtjes scherp en na 3 weken zag ik de hele dag van 7.00/22.30 scherp. Ik kan ze rustig eens een nachtje uitlaten want de volgende dag zie ik nog steeds de hele dag scherp. 2 nachten uitlaten heb ik laatst uit nieuwsgierigheid van de opticien geprobeerd maar dan zie ik wel na de 2de nacht slecht.

Nou heb ik wel -1 aan alle twee mn ogen, dus heel veel is dat niet. Wellicht dat dat meespeelt in scherp zien na een nachtje niet dragen.

Ik zit bij een opticien in het ziekenhuis, wel een opzichzelfstaande maar heeft een winkel in het ziekenhuis. Dit bedrijf zit ook alleen maar in mijn woonplaats dus kan niet zeggen dat je die juist zou moeten nemen :D

Ga wel bij meerdere kijken, en laat je dan voorlichten. Maakt soms een wereld van verschil in prijzen, en dat hoeft lang niet altijd aan de kwaliteit te liggen :n

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 18:49

Bedankt voor alle reacties! :)

@Focussed, nee ik ben niet verzekerd voor m'n lenzen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:09

LZP -> MW

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:13

xJess schreef:

Is het dan niet goedkoper om dat wel te doen? Ik denk dat het wel geld scheelt :j

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:16

I love it!!! Heb al een paar jaar nachtlenzen en zou niet meer anders willen. Heerlijk overdag alles doen zonder uitgedroogde lenzen of rode ogen. Normaal kunnen zwemmen en geen problemen met stof en dergelijke

Ook in de nacht handig omdat je dan ook 100% ziet.

Enige nadeel is dat je de eerste maanden vrij vaak op controle moet om alles na te kijken en niet na de eerste dag scherp ziet. Iets om met de dagenlijkse bezigheden. Duurt een paar nachten voor je de hele dag 100% ziet. Maar je jan ze in de avond ze iets eerder in doen. Ze zijn idd 365 per paar dus ze niet kwijt raken ;)

Ik heb er absoluut geen spijt van, zou niet meer anders willen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 19:24

Focussed schreef:
xJess schreef:

Is het dan niet goedkoper om dat wel te doen? Ik denk dat het wel geld scheelt :j

Maar zolang je ze niet kwijtraakt of wat dan ook, dan heb je toch geen verzekering nodig? Dan ben je toch juist duurder uit?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:29

Het is geen verzekering voor verlies haha. Een extra verzekering bij je ziektenkosten.
Ik mag bijv. ieder jaar 1 paar lenzen of bril kopen (bij bril worden dan alleen wel de glazen vergoed, niet het montuur) die de verzekering dan betaalt. Dus dat scheelt al aardig geld.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 20:10

Focussed schreef:
Het is geen verzekering voor verlies haha. Een extra verzekering bij je ziektenkosten.
Ik mag bijv. ieder jaar 1 paar lenzen of bril kopen (bij bril worden dan alleen wel de glazen vergoed, niet het montuur) die de verzekering dan betaalt. Dus dat scheelt al aardig geld.

Is dat dan een extra verzekering naast de zorgverzekering? Want die heb ik wel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:13

Ja een extra verzekering naast je zorgverzekering. Vaak heb je dan bijv. een basispakket plus oid.
Ik ken het hele systeem natuurlijk niet precies uit mijn hoofd maar kan het je wel aanraden om er eens naar te kijken, kan je wellicht geld schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:13

Ik heb ze een jaar gehad. Werken echt heel fijn.
Helaas ben ik niet zo voorzichtig geweest en raakte er een paar kwijt of liet ze vallen in de wasbak terwijl de gootsteen los zat. := 1 nieuwe koste 130eu. Precies de prijs weet ik niet meer, maar ze waren aardgi aan de prijs.

En de zorgverzekering kan wel wat vergoeden. Ik heb mijn montuur vergoed gekregen maar dan kan ik niet bijv nog een paar lenzen vergoed krijgen.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:23

Een vriendin van mij heeft harde nachtlenzen. Van de week nog over gehad. Ze vind ze fijn maar er zitten ook nadelen aan. Ze mag er geen bril naast dragen omdat de ogen wisselen van sterkte nadat ze de lenzen in heeft gehad. Dit komt doordat de ogen door de dag heen wisselen van sterkte omdat ze langzaam terugveren naar hun oorspronkelijke vorm en sterkte. Als je dus tot laat uit bent geweest en weer op tijd op moet (dus die lenzen 4 uur inhebben die nacht) vormen je ogen zich te weinig waardoor om bijvoorbeeld 15.00 ze alweer slechter gaat zien en ze dus ook geen bril heeft om te compenseren. Ook vallen ze bij haar er wel eens uit tijdens het slapen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:33

het leek mij eerst ook wel iets... 4 jaar met harde en 3 jaar met zachte lenzen gelopen, nu al 2 jaar met bril.. alle drie vind ik eigenlijk niks.

maar ik heb toch liever een bril, ze zijn best duur lees ik.. en als je dus een korte nacht hebt en je ziet slechter heb je geen bril..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:20

Volgens mij is dit te mooi om waar te zijn :)
Net zoals pilletjes waar je dun van wordt.. (sorry, ik geloof het gewoon niet)

kim_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:25

Ik heb nachtlenzen voor een periode van ongeveer 3 jaar. ik vind het echt een uitkomst!! voorheen had ik altijd last (zachte lenzen) met paardrijden en de verzorging eromheen.... zelfs met poetsen kon ik al een vuiltje achter een lens krijgen!! nu met mijn nachtlenzen is het echt geweldig. Ik doe ze in als ik ga slapen en heb uitstekend zicht de volgende dag. Heb meerder malen meegemaakt dat ik ze een nacht niet in kon/wilde doen. Ook de volgende dag zag ik alles redelijk goed! kijk als je ze twee achtereenvolgende nachten niet indoet, dan vermindert je zicht echt aanzienlijk. Met een nachtje heb ik er eigenlijk nauwelijks last van (laat op de avond wordt alles ietwat troebeler, maar toch). Ik ben verkocht en zou niks anders meer willen (nouja, mss een operatie, maar dat vind ik pas echt een risico... het zijn toch je ogen haha)
Anyways mensen met meer specifieke vragen.... mijn pb box staat open! Ik vind het in ieder geval geweldig!!!!!