Droogshampoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Droogshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 11:03

:wave:

Ik kon geen soortgelijk topic vinden over dit onderwerp.
De laatste tijd zie je op tv de reclame over de welbekende "droogshampoo". Een vriendin van mij gebruikt dit ook en het resultaat is mooi, het haar ziet er niet vet uit en het is volgens haar gemakkelijk te gebruiken.

Toch heb ik mijn twijfels over dit product. Is het wel zo goed voor je haar en hoofdhuid?
Ik heb zelf roos, schilfers, haaruitval en een jeukende hoofdhuid. Als ik mijn haar was heb, geeft dat even verlichting maar diezelfde avond is mijn haar alweer vet/vies/jeukerig. Daarom dacht ik misschien is het een idee om droogshampoo te gebruiken om het niet elke dag te hoeven wassen.

Dus brand maar los over de welbekende droogshampoo. Graag goede en slechte ervaringen :j
:evaw:

Mouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:06

Ik heb ook een droogshampoo van kruidvat gekocht. Alleen toen ik het op mijn haar spoot liet het een grijze streep achter, dus je moet wel 20 cm afstand houden als je het op je haar aanbrengt :+
Verder ontvet het wel goed, maar echt viezigheid zegmaar gaat er niet mee uit. Dus ik zou af en toe ook mijn haar met echt shampoo wassen. Ik heb het overigens maar twee keer gebruikt, het is wel handig als je haast hebt!

Anoniem

Re: Droogshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:12

iedere dag wassen is sowieso niet goed, dus het is wel handig om droogshampoo te gebruiken om het uit te unnen stellen :j Mijn ervaringen zijn tot dusver positief moet ik zeggen en ik gebruik het al best lang :j . Het laat inderdaad een witte waas achter, dus je moet het wel uitborstelen :j !

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:13

Ik heb dat al een paar keer gebruikt :j
Om die grijze schijn tege te gaan, kan je best even met de haardroger door je haar blazen als je droogshampoo gebruikt hebt
Maar ik vind het wel een goede oplossing, zeker als je je haar zo vaak moet wassen

Het is heel ahndig als je geen tijd/zin hebt om je haar te wassen en als je toch ergens heen wilt gaan
Maar het wassen heeft wel meer effect

Maar ik zou het zeker eens proberen :) zeker als je je haar normaal ieder dag moet wassen
daar zou ik gek van worden

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:16

Ik gebruik voor mijn weidepaard ook droogshampoo voor paarden, nou was hij van de week erg gaan zweten en modderig geworden door een bosrit. Ik heb totaal 3 dagen staan boenen, 2x moeten wassen en heel veel spierpijn verder was hij pas schoon. Zijn vacht was vreselijk ranzig geworden omdat de viezigheid er niet meer af kwam.

Dus was als dat met je eigen haar gebeurt na een wild rijavontuur met je cap op? Krijg je je haar dan nog wel schoon?

Voor mijn eigen haar ook wel eens gebruikt trouwens, gewoon eigenmerk van de kruidvat. Was opzich wel tevreden, mijn uitgroei leek er lichter door :+ (had toen blond haar en bruine uitgroei). Het werkt wel maar schoon word het niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:21

Ik lag er vanmorgen op bed nog aan te denken, het lijkt me ook wel handig want als ik elke dag echt was wordt mijn haar weer snel vet.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 11:22

Het hoeft er van mij niet schoon te worden. Maar ik "durf" de volgende dag de deur niet uit, omdat mijn haar zó vet is dat het gewoon nat lijkt :')
Maar wat ik niet wil is mijn hoofdhuid verder beschadigen. Het fijnste lijkt mij je haar gewoon nooit meer te hoeven wassen :oo Maar hoe je dat in hemelsnaam gaat doorzetten, denk dat ik de eerste weken de deur niet meer uit durf! hihih!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:34

Ik wil het al een tijdje proberen!
Maar als je even borstelt erna is het weg?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:35

Het is geen shampoo die reinigt zoals normale shampoo, maar eigenlijk gewoon een verstuiver van talkpoeder ofzo. Die witte waas neemt de vettigheid op en dat moet je dus ook altidj nog even goed uitborstelen. Vooral een borstel met natuurlijk haar zoals ze die noemen schijnt geschikt te zijn.

Ik had eerst kruidvat eigen merk, maar nu eentje van batiste ofzo en die is duurder maar ook wel beter vind ik. Niet dat ik het vaak gebruik, maar zo af en toe als mijn pony vet lijkt is wel makkelijk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:02

Hmm ben wel benieuwd naar dit product.
Werkt het ook bij écht vet haar? Ik heb namelijk na één dag vet haar waardoor ik elke dag moet wassen, maar weet dat elke das wassen slecht is dus dit zou wel echt een uitkomst zijn. :j

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:07

Stel ik douche op maandagavond, dan is mijn haar op woensdagochtend alweer ontzettend vet. Droogshampoo vind ik zelf dus erg fijn maar ik gebruik hem alleen als ik heel erg haast heb en geen tijd meer heb om te douchen. Overigens gebruik die van Andrelon :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:11

Toevallig gisteren die van Andrelon gekocht.
Ik vind het echt troep.. Het doet naar mijn idee niets positiefs.
Behalve dat mijn haar er grijs van wordt..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:11

Die van kruidvat schijnt ook niet heel goed te zijn..
Ben er ook wel benieuwd naar.. mn haar wordt bovenop altijd wat vettig omdat ik haarlak gebruik om het pluizen wat tegen te gaan, terwijl het voor mijn hoofdhuid beter is om niet zo vaak met shampoo te hoeven wassen.

Heel vaak met shampoo wassen is inderdaad slecht, daarom word je haar ook zo snel vet, je hoofdhuid is daar op aangepast omdat je telkens het vet weghaald.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:28

Ik gebruik het ook soms (en heb ook haaruitval + seborroisch eczeem). Volgens mij kan het niet veel kwaad. Het is echt ideaal 's morgens als je geen zin/tijd hebt om je te douchen/je haar te wassen.. Je sprayt van op een afstandje (ik doe nooit m'n volledige haar, meestal is het enkel vooraan vettig), ff laten inwerken en dan föhnen (eruit borstelen werkt bij mij niet zo goed, soms ga ik er ook met een handdoek overheen, dat lukt wel). Ik vind die van Schwarzkopf goed :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 16:36

En met je eczeem heb je er niet extra last van Hvelreki?
Het lijkt mij namelijk ook ideaal, vooral voor mijn lok. Daar zit ik overdag toch vaak aan en wordt daarom nog sneller vettig.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:47

Ik gebruik het ook wel eens, vind het echt ideaal! Maar als mijn haar 's morgens vet is en ik gebruik het, is het tegen de avond wel weer vettig. Je kan het ook in je cap / helm sprayen om deze te ontdoen van vet van je hoofdhuid / haar. Ik gebruik overigens die van Lee Stafford, die ruikt heerlijk en ik vind hem heel erg fijn :+:

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:49

Sophie_midas schreef:
Hmm ben wel benieuwd naar dit product.
Werkt het ook bij écht vet haar? Ik heb namelijk na één dag vet haar waardoor ik elke dag moet wassen, maar weet dat elke das wassen slecht is dus dit zou wel echt een uitkomst zijn. :j

Dit heb ik ook, en wil het eigenlijk niet elke dag wassen (verf vliegt ook mijn haar uit := )

Edit: Zie dat er ook merken te koop zijn die ik op Bonaire kan kopen, erg fijn :j
Ga het eens proberen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:13

Patriess schreef:
Ik gebruik het ook wel eens, vind het echt ideaal! Maar als mijn haar 's morgens vet is en ik gebruik het, is het tegen de avond wel weer vettig. Je kan het ook in je cap / helm sprayen om deze te ontdoen van vet van je hoofdhuid / haar. Ik gebruik overigens die van Lee Stafford, die ruikt heerlijk en ik vind hem heel erg fijn :+:

Waar koop je die? Ik denk dat ik het ook eens ga proberen :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:29

Nassie schreef:
En met je eczeem heb je er niet extra last van Hvelreki?
Het lijkt mij namelijk ook ideaal, vooral voor mijn lok. Daar zit ik overdag toch vaak aan en wordt daarom nog sneller vettig.
Ik gebruik het niet overal. Enkel vooraan, daar is het het meest vettig. Extra jeuk oid krijg ik er dan niet echt van (ik heb sowieso wel meer last als ik het een dagje extra niet was, maar het verergert iig niet specifiek door de droogshampoo). Ik denk wel niet dat ik het erg goed zou verdragen moest ik mijn volledige haar doen..

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:38

ik heb de andrelon , werkt super ! :D ben er erg blij mee, want mijn haar is elke ochtend alweer vettig... niet mooi .. en dus dan gebruik ik de droogshampoo af entoe , echt een aanrader! die van syos ben ik ook wel benieuwd naar trouwens..

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:30

imd schreef:
Patriess schreef:

Waar koop je die? Ik denk dat ik het ook eens ga proberen :)

Gewoon bij de Etos, :) kost iets van 7 of 8 euro geloof ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:51

Mijn dochter mag een lange tijd haar haar niet wassen, ik heb droogschamppo van het Kruidvat is echt goed spul.Het haar glanst weer een ruikt fris.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:59

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:04

In Amerika maakte ik altijd gebruik van soort babypoeder, werkt gewoon hetzelfde, heb nu een bus van andrelon en merk er niet veel verschil mee, dus wel fijn, ff met je vingers de witte waas wegvegen, keer je haar schudden, en weg. Voor even snel is het erg handig :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:54

Handig die blogs lesilla!
Erg leuk om te lezen wat ze doen en wat haar ervaringen met de producten zijn :j