grrrr koortslip!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shaviera

grrrr koortslip!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:11

dood ziek word ik er van,
binnen ander halve week heb ik nu al 4 x een koorts lip gehad ! en geen kleintjes maar echt van die kneiter grote!
je berijpt dus wel dat nummer 1 ook nog niet vertrokken is!
ik loop dus straal voor joker,
nu had ik al 2 jaar geen koortslip gehad maa nu schiet er om de dag wel een nieuwe omhoog,
ik heb al zovirax in huis en van compeet van die lip blass pleistertjes maar niets helpt!
hoe pakken jullie dit aan?
ik heb ook een zoontje van bijna 2 rond lopen en het is natuurlijk erg besmettelijk!

Kwanyin

Re: grrrr koortslip!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:15

Heb je heel veel stress op dit moment? Koortslip is daar vaak een uiting van. Ik heb Lipactin van de apotheker, een lippenzalf en die werkt bij mij goed. En daarnaast compete pleisters. Als je de laatste tijd inderdaad ergen stress over hebt, ontspanning is dan de grootste genezer, of preventie ;) .

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:17

mhh nee volgens mij heb ik toch niet heel veel stress op dit moment! ga wel komde week bij mijn nieuwe baas beginnen maar daar heb ik geen stress van daar kijk ik alleen maar heel erg naar uit!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:23

Mijn broertje heeft een keer zijn hele mond onder de koortslip gehad, zo sneu was dat. Hij is daar ook goed ziek van geweest. Hij heeft toen iets van de dokter of tandarts gehad, en dat hielp goed. Ik heb ook met enige regelmaat een koortslip en heb dat spul ook een aantal keer gebruikt, en mijn koortslip was sneller weg dan normaal. Ik weet alleen niet meer hoe het heette, is al een aantal gaar geleden ook.

Nu doe ik er niets meer aan, als ik er iets opsmeer, dan wordt het alleen maar erger en duurt het ook heel lang voor het weer weg is.
Vervelend is het wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:26

Ik smeer er créme Echina Force van Dr.Vogel op,ze zetten dan niet door als je er op tijd bij bent.
Ik heb ze ook heel erg vaak,ik krijg ze zelfs op mijn oogleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:26

Het zou best kunnen dat het toch door die nieuwe baas komt, ook al voel je daar niet veel stress om.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-23 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:31

Ik heb er druppels voor. Rhus Toxicodendron (homeopatisch)
Zodra ik het voel tintelen neem ik dat in en dan komt het niet eens op. Als ik er te laat mee ben, dan wordt het alleen een rood vlekje en trekt het sneller weg. Ik zweer erbij!
Al die zalfjes helpen niks bij mij.

Tip voor de mensen die Zovirax wel fijn vinden: In Spanje kosten ze iets van 2 euro, dus ff inslaan als je daar bent! Haha!

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:31

Robin_S schreef:
Het zou best kunnen dat het toch door die nieuwe baas komt, ook al voel je daar niet veel stress om.

En anders ligt het aan gebrek aan slaap, verminderde weerstand, slechte voeding (te veel suiker of vet bv),... of wie weet nog iets anders.

Wat ik altijd doe is pure echinaceadruppels, molkosan, groene klei, of lauw water met opgelost zeezout in. Kan je allemaal bij de natuurwinkel krijgen. Maar eigenlijk kan je het net zo goed laten... want het moet toch gewoon genezen en dat vraagt eventjes tijd.

hahaha weinig slaap en slecht eten dat klopt op dit moment dan weer wel.
heb net even kontakt gehad met de huis arts en die wil het toch wel even graag zien omdat het er zo veel in een korte tijd zijn,
om 4 uur kan ik terecht ik hoop echt dat ik er iets voor krijg durf amper de straat op!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:33

Zovirax, als ik dat er op smeer, dan kan ik mijn lol op. :+
Maar goed, het zal vast wel helpen bij andere. :j

Succes straks bij de dokter!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:36

Patch halen, als je koorstlip dan open is kan het vocht geen nieuwe veroorzaken.
Of zinkzalf erop smeren.
En goed je handen wassen!

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:36

Rienn schreef:

ik heb er vanmorgen zovirax op gesmeerd en hij is nu 4x zo groot dan toen ik net uit bed kwam:s

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:37

shaviera schreef:
Rienn schreef:

ik heb er vanmorgen zovirax op gesmeerd en hij is nu 4x zo groot dan toen ik net uit bed kwam:s

Dat heb ik dus ook altijd. Ik smeer er dus ook niets meer op, helpt een stuk beter dan Zovirax of iets anders.
Ik heb nu al een lange tijd geen koortslip gehad. (kloptaf)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:38

Hij wordt ook eerst groter en gaat dan pas weg, hoort zo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:40

Ik heb ook heel vaak een koortslip, het sloeg op een gegeven moment ook over in krentebaard.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:42

Ik had er ''vroegah'' wekelijks een. Gelukkig al 2 jaar geen meer gehad tot maandag.. Werd wakker en BAM ja hoor weer een bult :( ben meteen gaan smeren met zovirax werkt opzich wel maar niet goed genoeg. Even een ijsje of ijsklont tegen aan duwen dan word het iets minder, en dan daarna even droog deppen zalf er op. ( ik voel het nooit aankomen tintelen) word altijd wakker met die bult in me lip.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:46

Oh jee, bekend fenomeen hier... Mijn vriend heeft ook regelmatig zumbalippen van de koorstblaren.
Hij is er mee naar de huisarts gegaan en heeft een flinke tube zinkzalf meegekregen.
Werkt super!!! Deze drogen de koortsblaren uit en ze verdwijnen zo maar.
Enige nadeel is dat de zalf wit is, maar als je thuis bent maakt dat niet zoveel uit.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:49

WhySoWhite schreef:
Ik had er ''vroegah'' wekelijks een. Gelukkig al 2 jaar geen meer gehad tot maandag.. Werd wakker en BAM ja hoor weer een bult :( ben meteen gaan smeren met zovirax werkt opzich wel maar niet goed genoeg. Even een ijsje of ijsklont tegen aan duwen dan word het iets minder, en dan daarna even droog deppen zalf er op. ( ik voel het nooit aankomen tintelen) word altijd wakker met die bult in me lip.

dat heb ik ook savonds niks aan de hand en de volgende ochtend een kneiter van een bult!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:51

Roselie schreef:
Hij wordt ook eerst groter en gaat dan pas weg, hoort zo.

Het duurt heel lang voor hij echt weggaat bij mij. Als ik er niets op smeer dan wordt hij 1 niet groter en 2 is hij met een dag of 14 weg. Als ik er wel iets opsmeer, dan duurt het alleen maar langer en wordt dat ding echt heel groot.

Maar dat zal bij iedereen anders zijn. :j

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:15

ik smeerde er s'nachts honing op....meer niet...werkt toch het beste bij mij.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:41

bij mij komt het meestal tot uiting indd in de periodes dat ik volgens mij een slechtere weerstand heb of in de paar dagen voor de Menstruatie... meestal komt dat allemaal mooi samen *JustmyLuck*.
Zodra ik het voel opkomen probeer ik er op tijd zofirax op te smeren, maar of dat nu echt helpt, geen idee.. volgens mij toch wel een beetje, want ze komen dan meestal niet meer zo erg tot uiting dan als ik er niks op smeer.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:46

Fenistil, ik zweer erbij.
Mijn hele lippen zaten eronder, was nogal uit de hand gelopen.
Fenistil kun je gewoon bij de drogist kopen en het helpt super goed.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:49

Hier nog een lotgenoot: druk op mijn werk, belangrijke sollicitatie (wel aangenomen dus da's fijn) en lage weerstand: kedeng: twee in twee weken :D . Alle zalfjes helpen bij mij geen barst maar ik heb voor mijzelf een nieuwe remedie! Als er nog geen blaasjes zijn dan smeer ik het in met paracetamol met codeine, werkt super _/-\o_ Even je vinger natmaken, flink over het paracetamolletje wrijven en op je lip smeren (je krijgt er alleen wel een witte waas van). Als de koortslip is doorgekomen prik ik de blaasjes door met een naald (wel even in het vuur houden om schoon te maken) vervolgens doe ik er wat sterilon op (werkt uitdrogend) en dan alsnog de paracetamol. Binnen een week is het weg *\o/*

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:53

Zucht.. Hier nog een patient.
Voelde hem alllltijd aankomen, tot woensdag en BOEM KLATS toen zat ie er al :(
Iedere dag nog voorgenomen om er spul voor te halen, maar heb nu eindelijk tijd en hij is al zo'n beetje weg. Ik hem um alleen geprobeerd te verstikken met purol en/of vaseline, maar omdat ie open was geklapt (ja echt, geexplodeerd :') ) moest ie toen eerst weer drogen.
Nu heb ik een glip in mijn lip, lijkt nu net of mijn vriend en ik ruzie hebben gehad :+

Ik gebruik normaal zinksulfaat van De Apotheker. Doorzichtige creme.
De rest werkt bij mij niet.
Dit in samenwerking met Zink vitamine pillen :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:53

Rytir schreef:
Als de koortslip is doorgekomen prik ik de blaasjes door met een naald (wel even in het vuur houden om schoon te maken) vervolgens doe ik er wat sterilon op (werkt uitdrogend) en dan alsnog de paracetamol. Binnen een week is het weg *\o/*

ieeeh ook al is het beter om te doen, dit zou ik zelf niet kunnen..
krijg er de rillingen van alsk eraan denk om ze door te prikken... :n

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:54

heey ga eens naar de tuinen. Die hebben pilletjes voor een koortslip. Die helpen echt super goed. Ik heb ze geslikt en binnen 2 dagen was ik er vanaf en kwam ook niet terug. Af en toe slikken en het werkt echt super.