Oorbelgaatje die spontaan ontsteken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Oorbelgaatje die spontaan ontsteken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:20

Ik heb een apart probleem. Sinds twee weken kan ik ineens geen oorbellen meer in. Niet al mijn oorbellen zijn echt goud of zilver. Dit heeft nooit problemen opgeleverd en is een prima uitkomt voor iemand die elke weer wel oorbellen kwijt raakt. Echter begonnen vorige week mijn oren te jeuken. Kan nog... Oorbellen eind van de dag uitgedaan, gaatjes rood en jeukte. netjes ontsmet en een paar dagen geen oorbellen meer ingedaan.
Na die paar dagen expres een ander setje oorbellen gekocht, zodat ze schoon zijn en nog niet in een oor zijn geweest... Weer hetzelfde verhaal. Jeuk, gloeiend rood oor, weer schoongemaakt. Weer een paar dagen uitgelaten netjes iedere dag ontsmet en gewacht tot mijn oren weer normaal waren. Weer oorbellen in gedaan, nou is het na een ochtend al feest.. Jeuk, pijn, gloeien, dikke oorlel en er komt ook troep uit mijn oorbel gaatje, ondanks dat ik het nog steeds netjes ontsmet incl mn oorbellen.

Hoe kan dit? Ik heb vanaf mijn 8ste al oorbellen, ik ben nu 25. Nooit problemen gehad, nooit ontstekingen.. Kan een allergie spontaan op komen zetten?
Of is dit iets anders?

xCathy

Re: Oorbelgaatje die spontaan ontsteken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:21

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb in beide oren twee gaatjes, en de laatste twee zijn al een week of 2 aan het ontsteken, en ondanks ontsmetten enzo gaat het niet weg.
Ik lees dus eventjes mee!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:22

Ik heb het ook, mijn eerste paar gaatjes kan ik alles in prikken, me twee paar gaatjes alleen die ontsmettende eerste paar oorbellen, volgens mij zijn ze nu ook alweer dicht gegroeid.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:23

Ontsmet je je oor gaatjes zelf ook 's ochtends en 's avonds? Misschien zit de irritatie 'in' het gaatje zeg maar. Dan helpt het niet om je oorbellen te onstmetten, maar om je gaatje te ontsmetten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:26

Ik ontsmet alles :+. Mijn oorbellen en gaatjes, oren 's ochtends en 's avonds... Het gaatje zelf voelt ook "hard" aan. dus als ik mijn oorlel vast pak is deze niet helemaal zacht zeg maar... om het gaatje heen voelt het wat hard in mijn oorlel. (lastig uitleggen }:0 )
Laatst bijgewerkt door vencedor op 03-11-11 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:28

Lees even mee, heb er ook last van. Hele tijd al geen oorbellen in gehad, maar beginnen nu weer beetje te ontsteken.
Ga even zo'n zoutoplossing kopen, blijkt goed te helpen :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:29

Ik ben ondertussen al door mijn sterilon heen dus morgen maar even een nieuw flesje halen..

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:29

Ik heb ook het zelfde probleem, heb daarom ook al tijden geen ook bellen meer ingehad :o Het kan ook een reactie zijn op de materiaal van je oorbel. Heb je er ook last van als je echte zilveren oorbellen draagt?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:30

Sterilon moet je niet doen, veel te agressief :n

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:30

Tja... ik heb van die periodes dat ik er last van heb, ik weet alleen niet waar het 'm in zit.
En bij de ene set oorbellen wel en andere niet..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:31

Ja hoor een allergie kan zomaar op komen zetten,
Ik droeg vroeger ook allerlei oorbellen maar kan nu al jaren alleen nog maar tegen goud en witgoud :o

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:32

te agressief? Dat gebruik je toch ook gewoon als je gaatjes net geschoten zijn? Als het het aan mij lag pakte ik puur alcohol :D hahah. meteen grof geschud.

Verder baal ik er van want oorbellen maken gewoon altijd een deel uit van mijn outfit.
Citaat:
Ja hoor een allergie kan zomaar op komen zetten,
Ik droeg vroeger ook allerlei oorbellen maar kan nu al jaren alleen nog maar tegen goud en witgoud

omg, dat word een duur geintje dan..! Helemaal omdat ik nooit een jaar een oorbellen paar compleet kan houden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:32

Same here. Op 3 jarige leeftijd de eerste set gaatjes, nooit geen problemen mee gehad. Op 16 jarige leeftijd 2de set, alleen maar problemen :\
Heb nu nauwelijks oorbellen in omdat het alleen maar gaat irriteren.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:33

Citaat:
Tja... ik heb van die periodes dat ik er last van heb, ik weet alleen niet waar het 'm in zit.
En bij de ene set oorbellen wel en andere niet..

Ik heb er nog nooit last van gehad.. In geen 17 jaar, daarom vond ik het zo vreemd.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:35

Sterilon dood ook goede bacterien ofzo, en slecht voor de huid (werd daar in het Piercingtopic meteen op aangesproken, dat ik daarmee moest kappen haha). :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:35

ooh ok, goed om te weten. Wat kun je dan beter gebruiken?

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:35

ik heb t ook , meestal als mijn hormoonhuishouding wat schommelt.

rond een griepje bijvoorbeeld , maar ook als ik ongesteld moet worden :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:36

Ok dit is ook wel iets om mee te nemen. Ik wilde morgen toch de dokter bellen omdat ik altijd zo beroerd ben in de stopweek van mijn pil. Migrane etc, dan zal ik dit ook even voorleggen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:40

Allergie krijg je juist pas je al een tijd(je) met iets in aanraking komt. Een allergie treedt nóóit op bij het eerste contact. Bij een allergie moet je nl eerst (overmatig) afweer opbouwen, en die afweer krijg je pas ná contact. En soms is dat na één keer (bv. wespen- en bijenstekenallergie), en soms pas na 20 jaar.

Probeer eerst eens echt goud of zilver. Als je dan geen reactie krijgt ben ik bang dat je al je andere oorbellen op kunt bergen, wsant dan ben je dus inderdaad (contact-)allergisch voor (meestal) nikkelverbindingen.

Ikzelf ben zélfs allergisch voor chirurgisch staal (wat hypoallergeen zou moeten zijn). Ik kan ook alleen maar goud en zilver dragen.

Donkerblauw

Misschien ligt het wel aan het materiaal waarvan je oorbellen zijn gemaakt. De meeste oorbellen van de Six, H&M, C&A enz. zijn van chirurgisch staal. Chirurgisch staal is volgens mij een 'mix' van allerlei materialen, en je kan voor een van die materialen (meestal nikkel) overgevoelig zijn. Je kunt dus oorbellen proberen van goud of zilver, en kijken of je daar beter op reageert.
Ik heb dit zelf ook, dus ik draag alleen maar zilveren oorbellen (zijn niet zo heel duur bij de Six, ik geloof een euro of 5 per 2). :)

Je kan je gaatjes i.p.v. met Sterilon ook schoonmaken met een beetje Uni-Cura, dit is het beste om ontstoken piercing- of oorbelgaatjes schoon te maken. Moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn gaatjes (in totaal zes) in m'n oorlellen allemaal met Sterilon heb schoongemaakt, en ik zelf heb er nooit problemen mee gehad. Bij oorbellen in kraakbeen moet je helemaal niet met Sterilon werken, maar echt met Uni-Cura.
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 03-11-11 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

eempje41

Heey egens had ik gelezen dat door het weer wat we nu hebben ( wat is een goede vraag iets met de zon koude winter en nog iets)
Kunne wondjes zo als bv gaatjes beller gaan ontsteken
Bdw ik heb presies het zelfde

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:44

Mij werd zoutoplossing, jojoba olie 'geadviseerd' en lees ook dat er velen Unicura gebruiken. Heb zelf nog geen ervaring ermee. Nadat ik dat daar gevraagd had ging het weer over en sinds een weekje is het weer een beetje terug aan het komen.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:46

Ik heb het een tijdje geleden gehad. Om onverklaarbare wijze gingen mijn gaatjes jeuken, bloeden en etteren. Omdat niets echt leek te helpen heb ik 2-3 weken knopjes gedragen en die ontsmet, zoals je moet doen als ze net geschoten zijn. Nu heb ik nergens last meer van :)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:48

__denise schreef:
Mij werd zoutoplossing, jojoba olie 'geadviseerd' en lees ook dat er velen Unicura gebruiken.

Een zoutoplossing is voor als het echt ontstoken is, en Uni-Cura is voor de eerste paar weken echt voor de dagelijkse verzorging. :)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:49

IndianLady schreef:
Same here. Op 3 jarige leeftijd de eerste set gaatjes, nooit geen problemen mee gehad. Op 16 jarige leeftijd 2de set, alleen maar problemen :\
Heb nu nauwelijks oorbellen in omdat het alleen maar gaat irriteren.

Haha, precies het zelfde, raar is dat, het is toch het zelfde stukje oor :+