Morgen crematie. Help mijn haar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Morgen crematie. Help mijn haar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:17

Naar aanleiding van dit topic:

[JH] Ouders van vriend, busongeluk. Update schoonmoeder overleden

Heb ik morgen de crematie van mijn schoonmoeder.

Maar hoe in godsnaam ga ik DIT:

KLIK

temmen????

Alle tips voor een strak en recht kapsel zijn welkom!

Ik zat er zelf aan te denken het in te vlechten. helaas is er niemand in mijn omgeving die dit kan fiksen.

Aangezien het niet echt wordt begrepen zet ik het er onder:
Het maakt me totaal niets uit wat een ander van me denkt en/of ze naar mijn haar kijken.
Voor mijn gevoel is dit een laatste eerbetoon en wil er gewoon goed aan doen net als mijn kleding.
Het moet gewoon netjes zijn..
Ik draag mijn haren altijd in een slordige vlecht of los. Omdat het zoveel laagjes heeft kan het dus amper strak naar achter of naar beneden, er hangen altijd wel wat plukken los.
Er is ook aan mij gevraagd of ik er gewoon netjes uit wilde zien en mijn haren ook gewoon netjes wil doen.
Los haar / plukken worden dus niet gewaardeerd. ;)
Is mij verteld, dus vandaar dat ik het vraag.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 31-10-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: Morgen crematie. Help mijn haar!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:20

Dan zou ik dat niet doen.

Ik zou voor een halve staart ver onderin je nek gaan.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:20

niet te drk over maken, heb soortgelijk haar. Doe het in een nette staart, laag of opzij of een gewone vlecht. eventeel een knot, heel veel sterkte voor morgen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:22

Wat een gedoe: je gaat naar een crematie. Denk je dat zich íemand druk zal maken over jouw haar?
Edit: gewoon een staart en je bezig houden met waar het nu om gaat: je vriend steunen,..
Laatst bijgewerkt door Punz op 31-10-11 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:23

Ik zeg (als je het weet) dragen zoals zij het het liefste bij je zag? Wat ze je mooi vond staan?
En anders gewoon een mooie nette staart of vlecht idd.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:24

ik ben het eens met Riagr :n
bovendien zijn er genoeg mensen met moeilijker haar dan het jouwe...

Gewoon een nette paardenstaart erin.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:24

Ik snap eerlijk gezegt niet dat je een topic gaat maken hoe je haar gaat dragen bij een crematie.. Volgens mij kun je je nu beter over andere dingen druk maken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:24

riagr schreef:
Wat een gedoe: je gaat naar een crematie. Denk je dat zich íemand druk zal maken over jouw haar?

Interresseerd me geen reet. Ik wil er netjes uit zien. 't is toch het laatste eerbetoon. Dus voor mij is dit geen "gedoe" ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:25

Meis,dont worry om je haar.
Doe wat je prettig vind,doe iets wat je schoonmoeder vast mooi zou vinden.
Al is het datgene wat je altijd al hebt,wat maakt het uit. Je bent nog steeds hetzelfde en ook morgen mag je helemaal jezelf zijn.
Je haar is echt geen prioriteit.

Sterkte morgen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:26

Heel veel sterkte morgen. Hoe je haar eruit ziet zal niet veel uitmaken. Natuurlijk kun je het strak vastzetten in een knot of staart maar niet te moeilijk over denken. Je gaat heen om afscheid te nemen en andere familie en naasten bij te staan. Dat je er bent is het belangrijkst een of je haar nu goed of net wat minder goed zit moet daar niet bij uitmaken. Nogmaals heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:26

Ik snap heel goed dat ze zich er druk over maakt.. ;)

Meid ik zou het gewoon in een staart doen! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:27

Bokkers: laten we het netjes houden. TS heeft het denk ik moeilijk genoeg en zqal zeker haar vriend wel steunen. Ieder rouwt op zijn of haar manier. En TS wil er graag netjes uit zien als laatste eerbetoon. Ik snap dat heel goed en heb helaas al vele mensen de laatste eer gebracht. Dus TS vind dat helemaal neit raar hoor dat jij graag netjes eruit wilt zien. Dat doe je niet voor anderen, maar voor jezelf en je schoonmoeder.

Ik wens je dus veel sterkte morgen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:27

Heb de OP maar even aangepast zodat het wat duidelijker is.
Bedankt voor de reacties waar ik wel wat aan had! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:28

Zilfstar schreef:
Bokkers: laten we het netjes houden. TS heeft het denk ik moeilijk genoeg en zqal zeker haar vriend wel steunen. Ieder rouwt op zijn of haar manier. En TS wil er graag netjes uit zien als laatste eerbetoon. Ik snap dat heel goed en heb helaas al vele mensen de laatste eer gebracht. Dus TS vind dat helemaal neit raar hoor dat jij graag netjes eruit wilt zien. Dat doe je niet voor anderen, maar voor jezelf en je schoonmoeder.

Harstikke bedankt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:28

Zilfstar schreef:

Dit bedoelde ik dus ook! Ik bedoel, natuurlijk is het niet het belangrijkste hoe je haar zit maar ik snap heel goed dat TS er over nadenkt.. :)

Sterkte morgen! :(:)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:29

Afbeelding

Zoals de linker vind ik heel netjes om naar een begrafenis te gaan.
Je kan je haar stijlen of zo laten en dan is het heel netjes
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-10-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:29

Een staart met een pot gel erin?? Zodat de plukken vastgeplakt blijven?
Eenvoudig en snel en weinig aan je hoofd qua stress morgen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:30

Giolli: Graag gedaan
Zal aan je denken morgen :(:) al ken ik je niet. En zal een kaarsje branden voor jullie!

Bloempotje

Re: Morgen crematie. Help mijn haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:35

Als invlechten niet lukt, kan eventueel iemand je haar (of jij zelf) je haar in een gewone strakke vlecht doen? En als dit niet goed blijft zitten eventueel schuifspeltjes erbij?
En anders kun je misschien 'gewoon' een staart doen?

Heel veel sterkte morgen!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:36

Ben je bereid je haar voor een keertje te stijlen? Met wat serum pluist het dan ook niet en blijft het langer recht. Een staart onderin die over je schouder valt vind ik altijd erg netjes. Dat kan ook in combinatie met een klein vlechtje vanaf de voorkant die je achter vastmaakt, dan blijven ook de kortere haren wat beter naar achteren. Bij mij blijft gestijld haar namelijk ook langer netjes dan slag.
Ik kijk even of ik op het internet nog wat voor je kan vinden. In ieder geval heel veel sterkte morgen.
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 31-10-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

amber2588

Niks gedoe, als dit belangrijk voor jou is, moet je zorgen dat je haar goed zit! Het gaat niet alleen om je haar, het gaat om het gevoel dat je er netjes uitziet, een gevoel van respect, voor je schoonmoeder, en voor de hele familie.

Als mijn haar niet meewerkt pak ik het in m'n nek bij elkaar, en draai ik het in een streng omhoog tot bovenaan m'n hoofd, en wat er dan nog over is vouw ik terug en prop ik tussen de streng en m'n hoofd. Dat zet ik vast met a) zo'n klem met allemaal tanden die in elkaar vallen, of b) twee van die "krokodillenbekklemmen", 1 van links en 1 van rechts. Dan pak ik de 'lus' haar bovenaan (het stuk waar ik het haar teruggevouwen heb), en dat maak ik breed en haak ik aan de uiteinden van die beide klemmen, zodat je een soort halve boog van haar krijgt bovenaan. (ik hoop dat je het snapt, want ik heb zo geen foto voor je)
En als je hier niets kunt vinden wat je aanspreekt, staan er heel veel how-to filmpjes op youtube.

Sterkte morgen!

Creatas

Je haar in een gewone staart doen, dan de staart terugtrekken door het elastiekje tot de puntjes, zodat het in een lus valt. Die laatste plukjes wegwerken met een mooie zwarte strik/speld etc.
Sterkte morgen voor iedereen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:41

Kun je het niet naar achteren kammen en in een knot doen? Dan met speldjes erin om de losse plukken te bedwingen...

Veel sterkte morgen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:43

Wat een prachtig haar heb je!
Miss even op marktplaats thuiskapster zoeken in je omgeving?

Sterkte.

Grapjasjes12

Re: Morgen crematie. Help mijn haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:58

Ik zou er lekker wat haarserum in doen (kun je goedkoop bij de Action halen), zodat het mooi glad wordt en dan een mooie knot onderin je nek. Het haar op je hoofd kun je mooi glad en glimmend maken met serum en gel :) Eventueel wat haarspeldjes om wilde plukken netjes vast te zetten.

Veel sterkte morgen :(:)