douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 18:51

Mijn collega vertelde laatst dat zij altijd douched voor zij naar bed gaat, en dan met nat haar naar bed gaat.
Daar zou ik echt niet aan moeten denken om met nat haar naar bed te gaan :x

Mijn nichtjes van 12 en 15 drogen zich nooit af na een douche, maar slaan een handdoek om hun haar, en doen een badjas aan tot ze droog zijn.
Daarna kleden ze zich pas aan. Dit hebben ze geleerd van hun moeder ( is een Engelse). Dus misschien is dat typisch Engels?

Ik heb in mijn huis een douche met de douchekop in het plafond ingebouwd.
Dat vind ik niet echt fijn, ik heb liever de douchekop in mijn hand zodat ik alles goed kan afspoelen :')
Dus dat moet nog veranderd worden ooit.

Ook gebruik ik nooit washandjes om doucheschuim te gebruiken maar gewoon m'n hand.
En dat vinden sommige mensen ook vreemd, heb ik wel eens gehoord :+

En als ik mijn haar niet gewassen heb, voel ik mij ook niet echt schoon na een douche.
Maar het is ook weer slecht om elke dag je haar te wassen.

Ik dacht dat douchen heel simpel was, en voor iedereen hetzelfde maar dat is dus echt niet zo.

Destination

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:53

Wij hebben ook een douchekop in het plafond, maar als we aan een knop draaien komt er water uit een handdouche ipv die douchekop in het plafond. Ik gebruik altijd een washandje voor douche-schuim. Ik droog me ook altijd af. Ben ik nou vreemd? :=

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:54

mika11 schreef:
Ook gebruik ik nooit washandjes om doucheschuim te gebruiken maar gewoon m'n hand.
En dat vinden sommige mensen ook vreemd, heb ik wel eens gehoord :+

die gewoonte heb ik ook, ik ben gewoon te lui om een washandje te pakken
en vind dat ook prima :')

ik heb de gewoonte om te zingen, en heeeeeeeeeeeeeel lang te douchen

ook heel heet, en heel veel handoeken gebruiken :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:55

ik moet altijd een grote handdoek hebben, een kleintje vind ik niets. En ja ook ik duik geregeld met natte haren het bed in.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:56

Ik douche iedere dag, dat sowieso. Ik douche altijd 's avonds, dus soms ga k met nat haar slapen, soms douche ik wat vroeger en is het droog als ik mijn bed in ga.

Ik vind een vaste douchekop gruwelijk, ik wil lekker een losse kop.

En ik gebruik helemaal geen doucheschuim, geen zeep niets, ik was alleen mijn haar iedere dag en dan spoelt de shampoo langs mijn lichaam. Voel me niet viezer dan een ander.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:56

Ik sla een handdoek om me heen zoals op het strand en dan wacht ik 3 min.. dan ben ik wel halfdroog en dan aankleden. Ik gebruik ook geen washandje en douchen zonder mijn haar te wassen heeft niet echt nut vind ik :+ Ik douche ook bijna altijd voordat ik naar bed ga, dus ook met nat haar op bed!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:57

Vroeger toen ik een kleine meid was wilde ik me nooit afdrogen, nou vond mijn moeder best, dan maar nat in je pyjama :+
Ik douch om de dag, omdat ik als ik douch ook mijn haren wil wassen. Ik heb nog nooit gestonken dus gelukkig werkt het voor mij :D Ik doe het zeep gewoon in mijn handen, geklooi met een washand is niets voor mij :') Verder kan ik echt uber lang douchen als ik me moet scheren (vind me papa niet leuk, gaat hij op de deur bonken dat ik moet opschieten :o )

Ik bind mijn haar altijd in een handdoet, en daarna droog ik mezelf gewoon af. Verder gebruik ik niet altijd zeep voor mijn huid, gewoon bubbeld uit je haar gebruiken ;) Ik probeer mijn haar wel droog te krijgen voor ik ga slapen omdat ik erg lang haar heb en het vet word als ik het niet snel droog (en snachts heb ik een knotje in omdat ik anders op mijn haar lig en met een knotje droogt het niet)
Laatst bijgewerkt door Esther43 op 29-10-11 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:58

Ik doe net wat me lekker uitkomt.. :')

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:58

Als ik met natte haren in bed ga word ik wakker met een blonde afro!

Ik douche meestal 's ochtends en voel me inderdaad ook niet schoon als in mijn haren niet heb gewassen :P

Eigenlijk best raar als je over al die gewoontes nadenkt!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:59

Haha ik doe het weer anders :P

Als ik ga douchen heb ik altijd een washandje, die gebruik ik voor de intieme delen. Dat doe ik als eerste. Daarna doe ik altijd m'n haar wassen en daarna de rest van het lichaam. Eerst deed ik het altijd andersom, eerst lichaam dan haar :P Als laatste doe ik nog scheren als dat nodig is. Met afdrogen gebruik ik altijd 2 handdoeken, 1 voor m'n haar en 1 voor de rest.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:59

Ik douche iedere dag, meestal 2 keer per dag.. S'morgens en s'avonds.. Moet werken dus wil schoon naar het werk, en s'avonds kom ik van stal. Ook ik ga dus met nat haar naar bed.. Niks ergs aan :') .
Douchekop heb ik alleen vast als ik het koud heb :') .

Was mijn haar als ik gereden heb met shampo, maar doe wel iedere dag mijn haar nat maken + creméspoeling erin..

Gebruik zo'n spons, en doe daar douchegel op.. Heerlijk <3 ..
Washand voor mijn gezicht en nog een washand voor daaronder :P .

Douchen is voor mij echt een rust moment :)
Laatst bijgewerkt door ShauniBef op 29-10-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:00

Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:01

Vjestagirl schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?

Ja ook.. En het ruikt zo lekker.. Ruik het ook nog als ik droog ben.. Als ik dan aan mijn arm ruik, ruik ik die heerlijke geur <3 .

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:03

Haha, best grappig om er over na te denken!

Ik douche om de dag en altijd savonds. En ik poets altijd mijn tanden onder de douche. Ook gebruik ik geen zeep. Merk er echt helemaal niks van als ik het wel of niet gebruik. Dan maar niet he! Gewoon een keer met mn hand erover en klaar! En ik heb altijd 2 handoeken nodig, een grote voor mijn lijf, en dan een kleintje voor mijn haren. Absoluut geen grote want dat is te zwaar! En ik ga altijd met natte haren slapen, en als ik dan wakker word is het hopelijk droog en kan ik het kammen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:04

ik douche elke dag en was ook elke dag mijn haar. Droog me wel af en trek dan mn badjas aan tot ik naar bed ga, mijn haren doe ik altijd in een handdoek draaien en hou ik de hele avond op.
Ik zet de temperatuur altijd op 40c en douchegel doe ik op zon ding, een soort bal wat lijkt op een zeef met een touw eraan (hoe heet dat nou... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:04

- Ik douche iedere dag
- Gebruik geen washandje of spons maar gewoon mijn hand
- Gebruik altijd 2x een klein beetje shampoo in plaats van 1x meer (met de 2e keer wassen voel ik dan altijd al dat mijn haar schoner voelt, vind ik fijn :D)
- Douchen zonder mijn haar te wassen doe ik nooit

En dan wat vooral heeeel vreemd is, tenminste als ik mijn vriend mag geloven :D
- Ik droog mezelf altijd onwijs goed af, ik wil overal droog zijn voor ik me ga aankleden. Dus me aankleden met een halfdroge rug bijvoorbeeld doe ik écht niet. Dat vind ik zoooooo vervelend :D Mijn vriend daarentegen is überhaupt altijd maar half droog als 'ie zich aankleedt, wat ik dan weer niet kan begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:05

Vjestagirl schreef:

Zodat ik lekker ruik *\o/*

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:06

Ik hou echt van douchen :')
Heerlijk om je gedachte weer even op een rijtje te zetten en rustig na te denken :))
En dan voel ik me weer lekker schoon, zo gebeurt het ook wel eens dat ik 3 keer per dag douche, nee niet goed maar als ik me s'ochtends vies voel wil ik douchen voor ik het huis uit ga.
Als ik dan s'middags na de paardjes nog ergens heen wil ga ik ook eerst douchen, en dan douche ik s'avonds weer.
Maar normaal douche ik alleen s'avonds, ik was ook eerst mijn haar en dan de rest, en me haar moet gewassen zijn anders voel ik me alsnog vies.
Soms droog ik het voor ik ga slapen maar als ik geen tijd of zin meer heb doe ik het in een knotje en ga dan gewoon slapen.
En ik gebruik ook 2 handdoeken tot grote ergernis van mijn moeder, en ik gebruik ook 4 washandjes _O-
1 om te wassen en 3 voor mijn gezicht O:)

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:07

Vjestagirl schreef:

Het ruikt lekker en anders heb ik inderdaad het idee dat ik niet schoon wordt.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:07

Owja, ik douche trouwens altijd heel koud, iedereen vind mij echt raar! ik douche op 32 graden denk ik. Ook 2x mijn haren wassen, en een keer cremespoeling, en dan alleen in de onderkant van mijn haren en een klein beetje bovenop. En heeeeeel goed afdrogen ja! ik kan er echt niet tegen als ik dan een hemd aan doe, dat dat nog helemaal plakt. bleeeeerg

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:08

Vjestagirl schreef:

Ik gebruik het wanneer ik er zin in heb. Het geeft me geen schoner gevoel dan met alleen water wassen (behalve na het sporten, en dan met name mijn oksels) maar ik doe het om de geur. <3

Mijn douchegewoontes op een rijtje:
* Ik douche bij voorkeur 's avonds;
* Ik was mijn haar om de dag, probeer dan wel vroeg op de avond te douchen, maar ga ook gerust met nat haar slapen;
* Ik sla wel eens een dagje over (beter voor mijn eczeem);
* Als ik douchegel gebruik, gebruik ik een puff;
* Ik smeer me ALTIJD in met bodylotion of bodybutter, de laatste keer dat ik dat heb overgeslagen kan ik me niet herinneren;
* Ik gebruik één handdoek voor mijn lichaam (normaal formaat) en als ik mijn haar was, dan nog een grote handdoek om mijn haar in te wikkelen.

MamaMiesje

Douche rituelen:

*over het algemeen altijd 's avonds
*gezicht wassen met kloddertje doucheschuim en afspoelen
*shampoo in mn haar en uitspoelen
*conditioner in mn haar
*gezicht en lijf scrubben
*evt scheren
*lijf wassen met doucheschuim
*conditioner uit mn haar spoelen
*even de douche op 'koud' en dan uit
*haar inwikkelen/een tulband maken met een kleine handdoek
*grote badhanddoek om mn lijf
*oren droog maken
*gezicht insmeren met crème
*lijf afdrogen en insmeren
*aankleden (of niet, als ik naar bed ga :D )
*haar uit handdoek halen en kammen

:')

Leen

Ik neem altijd lauw-koud water, kan echt niet tegen warm water. Ik was ook enkel mijn hoofdhuid en dus niet mn hele haar. Heb nogal lang haar en anders begint het te kroezelen :') Bij het uitspoelen lopen de resten shampoo dan toch over mijn haar.
Ik gebruik nooit een washandje, of spons, altijd gewoon mijn handen. En ik droog me ook af, zou er niet tegen kunnen als ik nat in een badjas moet kruipen.

Esther43

Vjestagirl schreef:

Mijn haren worden vet als ik ze alleen nat maak. Zeep voor mijn huid gebruik ik bijna nooit, alleen als ik zin heb om lekker te ruiken naar mango of cocos :o :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:09

Ik douch ook iedere dag, en zo heet mogelijk. Haren wassen doe ik om de dag.