het lukt niet om een tampon in te doen :(!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HxSunlight

het lukt niet om een tampon in te doen :(!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:28

hoii

ik ben 14 en draag al een lange tijd een maandverband
maar ik wil graag overgaan naar tampon's
maar ik heb geen idee hoe je die er in kan zetten
klinkt een beetje raar sorry
ik heb het al eens geprobeerd om hem er in te drukken maar het doet verschrikkelijk pijn
en het lukt echt niet
wie kan mij een handig tipje geven om hem er in te kunnen doen
sorry als het raar klinkt :')

Knoffer

Re: het lukt niet om een tampon in te doen :(!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:36

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:37

Inbrenghuls, dan kan je niet missen zegmaar :D

Afbeelding

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:40

Ik ben al drie jaar ongesteld en heb een hekel aan maandverband en gebruik dus ook tampons. Wat bij mij erg goed helpt is hurken! Of een been op de badrand of op de wc zitten. Ik ben het al best lang en erg heftig maar het gevoel van in en uit doen blijft een tikkeltje vervelend.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:45

tip 1, leer je lichaam kennen, als je niet weet hoe het in elkaar steekt daar beneden, krijg je er nooit succesvol een tampon in

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:18

Er zit ook een boekje bij het doosje tampons in, heb je die bekeken? Daar staat (met plaatjes erbij) uitgelegd hoe de tampon erin moet en wat daarbij handig is..

Het kan inderdaad prettig zijn om 1 voet ergens op te zetten of misschien werkt het voor jou om er een spiegel bij te gebruiken de eerste keer/keren :)
Je zou zelfs je moeder of je zus even kunnen vragen voor tips, niks om je voor te schamen :) Succes!

edit: en welke maat heb je geprobeerd? Want daar zit ook nog verschil in natuurlijk :j
Laatst bijgewerkt door Corelli op 28-10-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:19

Idd. je voet op de wc zetten. scheelt een hele hoop. doe ik ook al jaren

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:21

ontspannen :)

probeer te doen alsof je moet poepen zegmaar.. moeilijk uit te leggen.. maar dan wordt het wat wijder zegmaar :)

op je hurken gaan zitten is wel het fijnst..

of anders misschien een beetje glijmiddel oid op de tampon doen.. glijd hij wat makkelijker naar binnen..

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:30

Ik had er eerst ook veel moeite mee. Ik heb het mezelf aangeleerd door mini's te kopen, daar wat vaseline op te smeren (zodat het makkelijk glijdt zegmaar) en dan een beetje door je benen zakken/ hurken. Ik weet nog dat ik heel bewust die tampon eerst een beetje schuin naar achter (richting je kont), dan omhoog en dan naar voren duwde, in een soort raar bochtje :')

Ik vind inbrenghulsen trouwens verschrikkelijk, die tampon blijft dan bij mij gewoon op zn plek, terwijl de inbrenghuls verschuift haha

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:32

lees de bijsluiter en probleem opgelost.. kan alleen gebruikt worden ALS je ongesteld bent.. anders lukt het niemand op een convertabele manier :) zoals eerder gezegt, zet je voet op de rand van de wc, is makkelijker :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:32

Ik vond in het begin die tampons met inbrenghuls ook heel fijn :j Moet wel bekennen dat ik die van Tampax ondingen vond, en van ob wel fijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:34

Probeer te ' persen' a;s je een tampon in wil bregen. gewoon op gevoel doen en zoals eerder gezegd een been op toilet of badrand wil helpen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:36

Is lastig, ben 17 en al meer dan 5 jaar ongesteld. Gelukkig slik ik de pil dus slik ik ook vaak door :=

Maar even ontopic, dan probleem had ik ook. Ik durfde het gewoon niet, 1 x gedaan omdat ik ging zwemmen, maar had hem er niet ver genoeg in gedaan want was bang dat hij er niet meer uit kon :P hahahahaha, maar gaat nu parfait, je moet het een paar keer doen, ik vond het ook altijd eng maar uiteindelijk is het 1020203048382 x fijner dan maandverband. Het wisselen is natuurlijk irritant, maar verder geen last dat je het voelt lopen daar beneden, of dat het een beetje vochtig is, bleeeehhh, of dat je maandverbandje vervelend zit!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:38

_Kiki_ schreef:
Ik vond in het begin die tampons met inbrenghuls ook heel fijn :j Moet wel bekennen dat ik die van Tampax ondingen vond, en van ob wel fijn.

Nou idd, ik vond Tampax ook erg apart er uit zien, zo'n pluk watten bij elkaar gehouden door een gaasje... niet fijn ook :n

OB is veel fijner :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:42

ik vind ob tampons tegenwoordig waar-de-loos, als ik iets aan het touwtje trek frommelen ze op en als ik stevig tegen de achterkant duw dan duw ik mijn vinger ín de tampon. En dat is niet bij 1 doosje maar over een langere tijd bij verschillende doosjes. ben opvergestapt op libresse tampons (en die doosjes zijn ook nog eens veel leuker :') ) Vraag me af of meer mensen dat hebben of dat ik gewoon een beetje speciaal ben :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:44

Qimm schreef:
ik vind ob tampons tegenwoordig waar-de-loos, als ik iets aan het touwtje trek frommelen ze op en als ik stevig tegen de achterkant duw dan duw ik mijn vinger ín de tampon. En dat is niet bij 1 doosje maar over een langere tijd bij verschillende doosjes. ben opvergestapt op libresse tampons (en die doosjes zijn ook nog eens veel leuker :') ) Vraag me af of meer mensen dat hebben of dat ik gewoon een beetje speciaal ben :')

Hier precies hetzelfde :j
Maargoed gewoon niet hard aan trekken en dan zijn ze gewoon toppie :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:47

ook als ik er niet aan trek dan duw ik ze uitelkaar met het inbrengen, het komt vaak voor dat de helft van het doosje linea recta, ongebruikt de prullemand in gaat omdat zo'n instabiel ding niet in te brengen is :n

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:47

Ik gebruik AH tegenwoordig, doen het prima :j En makkelijk uit de verpakking te halen door een "twist" van het plasticje

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:48

Ik gebruikte vroeger die ob met huls, je krijgt er wel handigheid in. Een vriendin van mij ging altijd op de grond liggen Hahaha maar ja dat kan je ook niet overal doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:50

geen last van Qimm, ik heb altijd zo'n pak van de Lidl met knak-verpakking, erg handig.
TS gewoon proberen, komt vanzelf :)

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:54

Daphne__ schreef:
Qimm schreef:

Hier precies hetzelfde :j
Maargoed gewoon niet hard aan trekken en dan zijn ze gewoon toppie :')

Hier ook Libresse tampons, super fijn! Nooit meer een pluisje dat achterblijft, ik lek bijna nooit meer langs mijn tampons heen (wat bij ob zelfs in mijn lichte dagen met zware tampons nog gebeurde) en de doosjes zijn idd heel leuk :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:55

opisop_shop schreef:
geen last van Qimm, ik heb altijd zo'n pak van de Lidl met knak-verpakking, erg handig.
TS gewoon proberen, komt vanzelf :)

als je lidl tampons gebruikt heb je er inderdaad geen last van dat ob tampons (mij) zo slecht bevallen :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:57

:Y) misschien moet je dan maar afstappen van OB

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:59

Ik maak altijd het bovenkantje nat met spuug voor dat ik tampon in breng. Anders is het zo droog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:01

opisop_shop schreef:
:Y) misschien moet je dan maar afstappen van OB

zoals ik dus al zei... ik gebruik nu libresse tampons en die vind ik prettig in gebruik