2e keer ongesteld, tampons of maandverband..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pingvinii

2e keer ongesteld, tampons of maandverband..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 15:56

Hallo bokkers! :D
Ik ben 13 jaar en ben vandaag voor de 2e keer ongesteld geworden en weet het echt niet, tampons of maandverband?

Maandverband gebruik ik nu en vind het niet echt een probleem, alleen moet je het vaker verwisselen dan tampons en ik vind het een beetje vies ..

Tampons lijken mij handiger maar ten eerste zou ik niet weten hoe je ze in moet doen en ben ik bang dat ik hem er scheef in doe. Ook zie ik op de ene site mensen die zeggen dat je het niet voelt en bij de andere dat het echt voor geen meter zit.

Wat raden jullie aan?

groetjes pingvinii

Anoniem

Re: 2e keer ongesteld, tampons of maandverband..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:01

Als ik jou was zou ik voor nu nog even maandverband gebruiken en dan op een moment dat je niet meer ongesteld bent even met je vingers voelen hoe je vagina loopt. Die loopt namelijk niet recht omhoog maar schuin naar achteren. Dan weet je de volgende keer in welke richting je tampon moet gaan als je die wilt proberen.

Begin dan met de kleintste en duw hem goed door. Dan heb je de grootste kans dat het goed gaat.

De eerste keer kan het een beetje onprettig zijn maar ik kan alleen maar als tip geven; af en toe proberen, het is even wennen, maar zelf vind ik het nu (ik ben inmiddels 26) een stuk prettiger.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:07

Opzich kan je best nu al tampons gebruiken. Juist nu wel. Omdat je vloeit is de doorgang wat 'slijmeriger' (sorry, weet niet hoe het anders/netter te omschrijven) en glijdt de tampon makkelijker naar binnen. Als je er eentje hebt met zo'n silk touch laagje van ob gaat het nog makkelijker.
Het is misschien even prutsen eerst, maar als je even de tijd neemt om te oefenen komt het wel goed. En als ie goed zit voel je hem echt niet zitten.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:08

Idd juist nu proberen :j
Met inbrenghuls is het ook makkelijker.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:09

Tampons zijn echt 10X fijner. Gebruik voor de eerste tijd met inbrenghuls.
Dat heb ik ook (toen,heel lang geleden)gedaan en is heel makkelijk en niet vervelend!

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:11

ik geloof jullie kraag, maar denk dat ik het niet durf :$

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:12

Het is echt een kwestie van proberen meis, als het een keer goed gaat wil je niet anders meer. ;)

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:13

supertinkie schreef:
Het is echt een kwestie van proberen meis, als het een keer goed gaat wil je niet anders meer. ;)

haha, daarom wil ik het ook zeker proberen :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:14

Je kan ook prima maandverband gebruiken. Ookal doen veel mensen wel alsof maar het is echt niet verplicht om tampons te gebruiken ;)
Welk merk maandverband gebruik je? Ik vind libresse fijner, allways vind ik zo plasticachtig. dus je kan ook gewoon verschillende merken proberen!

En bij tampons iig die met inbrenghuls, dat is heel makkelijker!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:14

Dan doe je het als je het durft:)
Je hebt nu iig je maandverband.
Ik vond maandverband altijd vies voelen en kan je ook gaan ruiken.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:17

Ben de enige hier volgens mij die zweert bij maandverband. Maar meid, gewoon proberen. Juist nu kan je voorzichtig proberen een tampon in te brengen. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:22

Ik vind maandverband zó smerig....

Goed, hier dus een tamponfan, kwestie van oefenen en uitproberen wat het fijnste voor je aanvoelt. Inbrenghulzen vindt ik overigens ook niet prettig, OB tampons vind ik de fijnste.
Die Tampax met inbrenghuls hebben van die rare vormen als ze volzuigen.. :\

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:24

Ik hoor ook van sommige dat je met tampons prima kan zwemmen en van andere weer dat het niet kan omdat tampons al het water opzuigen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:26

Jep, je springt in het zwembad; hele zwembad leeg!! :oo

Nee hoor :D

Maar ze zuigen zich inderdaad ook vol met water dus je moet wel vaker verwisselen dan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:27

Ik vind het beide smerig :+ Maar van tampons krijg ik echt ongelovelijke buikpijn (geen idee hoe dat komt _O- ) dus meestal gebruik ik maar maandverband.

Ennee, als je het nog niet durft; gewoon nog niet doen. Bij mij duurde het ook heel lang voordat ik het wilde proberen.

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:27

Lente schreef:

Nee hoor :D

Maar ze zuigen zich inderdaad ook vol met water dus je moet wel vaker verwisselen dan.

hahah, nee ik bedoelde eerder dat hij zo veel water als er in past word opgezogen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:30

Hij zuigt aan de onderkant inderdaad water op en aan de bovenkant bloed.

Op een gegeven moment is hij vol dus dan kan je gaan doorlekken. Eerste keer met zwemmen dus heel vaak verwisselen.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:36

Lees eens op je gemakje een gebruiksaanwijzing door en probeer het eens als je er klaar voor bent.
Belangrijk is dat je de goede "maat" neemt, te klein = te vaak wisselen, te groot = pijnlijk.
Over het zwemmen, vlak voor het zwemmen verwisselen en vlak er na en dan is het geen enkel probleem.

Ik vind maandverband vooral vervelend omdat je het zo voelt lopen als je opstaat. En inbrenghulzen vind ik ook niet fijn. Ik zou je ob aanraden om te proberen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:38

In een zwembad gaat je tampon niet vol lopen haha :D :P

Je kunt ook prima zwemmen zonder tampon zonder bloed te verliezen
Dat bloeden doe je dan pas als je uit het water komt.
Want wat gebeurd als je gaat zwemmen, je gaat automatisch dicht daar beneden, en je tampon zit ver naar achter. Let maar eens goed op als je niet ongesteld bent, dan komt er ook geen liter water uit lopen hoor, als je het water uit komt! :P

Ik vond het in het begin ook een beetje eng om ze te gebruiken, maar sinds ik de move doorhad ben ik nooit meer wat anders gaan gebruiken! Nu is het idd wat gladder van binnen dus je kunt er beter nu mee 'oefenen'

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:41

Tampons kunnen prima hoor, ik heb ze direct gebruikt bij de 1e keer (moest die avond zwemmen). Gebruik nooit maandverband, één keer gedaan, vreselijk! :n

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:43

Robin schreef:
Ben de enige hier volgens mij die zweert bij maandverband. Maar meid, gewoon proberen. Juist nu kan je voorzichtig proberen een tampon in te brengen. :)

Nee hoor :)
Ik en tampons dat gaat niet samen :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:43

Maandverband vind ik ook echt vreselijk, voelt zo smerig :r

Tampons gewoon gebruiken als jij eraan toe bent, als je het wel durft :j In het begin gebruikte ik OB met inbrenghuls, later gewoon OB. In het begin is het even wennen, maar als ie goed zit voel je er echt niks van. Voel mezelf zoveel prettiger met tampons :)

Met zwemmen nemen ze wel wat water op idd, maar heb niet het idee dat ze zich helemaal volzuigen. Gewoon op tijd verwisselen na het zwemmen en dan heb je nergens last van.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:44

Lente schreef:
Als ik jou was zou ik voor nu nog even maandverband gebruiken en dan op een moment dat je niet meer ongesteld bent even met je vingers voelen hoe je vagina loopt. Die loopt namelijk niet recht omhoog maar schuin naar achteren. Dan weet je de volgende keer in welke richting je tampon moet gaan als je die wilt proberen.

:j Beste tip: lekker veel masturberen :D :D Zo leer je je lichaam kennen ( :+ ) en is er straks echt niets engs meer aan. Want wat kan er nou gebeuren? :)

Ik was de eerste keer ongesteld op vakantie |o dus ben meteen met tampons in de weer gegaan (ik wilde pjd wel zwemmen). Gewoon even rustig oefenen. Ik vond zelf zonder inbrenghuls juist makkelijker. Het hoort iig niet ongemakkelijk te zitten als het goed zit. Ik doe nu al jaren niet meer aan ongesteld zijn (lang leve de pil en de mirena), maar ik HAAT maandverband. Als ik ongesteld ben en maandverband gebruik, krijg ik moordneigingen.

Lente schreef:

:')

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:48

Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar ik zou voor Tampoms Met inbrenghuls beginnen..
De inbrenghuls is heel glad, en krijg je makkelijker naar binnen dan kan je zo de tampon doorschuiven naar binnen..
Een gewone tampon zijn moeilijk, omdat ze zo droog zijn (natuurlijk :P) en dan kan het naar binnen brengen pijn doen. Vooral als je zelf droog bent.
Dus ik zou voor een OB gaan met inbrenghuls.. Bij de kruidvat verkrijgbaar ;)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:57

als je tampons er ver genoeg induwt, heb je er absoluut geen last van hoor.
gaan zwemmen en een tampon in hebben gaat super goed. heb jaren competitie gezwommen en een uurtje zwemmen gaat prima :)
en ja voor de rest is echt alles al gezegt :j