Striae

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Striae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:13

een veelvoorkomend probleem bij jong en oud,

kon nog niet echt een topic vinden hierover en al kun je veel op internet vinden wilde ik er toch graag een topic over maken om meningen te delen en eventuele tips samen te delen,

ik ben net bevallen van een zoon en kreeg in de laatste weken op mijn bovenbillen last van striae opzich had ik daar weinig moeite mee en dacht dat gaat wel weg.
inmiddels 4 weken verder en ze verdwijnen nog niet en worden ook niet lichter aan 1 kant is het echt nog vuurrood die rest is erg licht en valt bijna niet op. maar die donkere rode vlek verschrikkelijk.

maar nu was vandaag eens me lichaam goed aan het bestuderen en kwam tot ontdekking dat mijn borsten ook ineens last hebben van striae en dit vind ik nu wel erg vervelend worden en erg lelijk.

en dan is het wel zo dat niemand het ziet maar voor mezelf voelt het niet fijn.

nu had ik dit gevonden op internet en ht komt best veel terug op internet als je op dit onderwerp zoekt, hebben mensen hier ervaring mee, ik wil het zo iezo gaan proberen want moet toch iets proberen.
in zalfjes etc geloof ik niet echt in omdat het een probleem onderhuids is en je dit in mijn ogen dus meer weg zal gaan krijgen door je huid inderdaad flink te masseren, maar dat is mijn gevoel

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... deren.html

Dus mensen tips en andere suggesties voor dit o zo vervelende probleem van vele.

Corelli

Re: Striae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:16

Ik wil je niet teleurstellen, maar volgens mij is hier niks meer aan te doen :(:) Striae is het scheuren van het onderhuids bindweefsel, dat zijn ook de strepen die je ziet..
De rode/paarse strepen kunnen na een tijdje wel overgaan in witte strepen (littekens), maar verdwijnen zal het niet meer :n Eenmaal gescheurd is immers gescheurd

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:19

Ik ben 6 maand geleden bevallen mijn hele buik is gescheurd. Ik leer er maar mee leven weg gaat het niet meer. Maar me strepen zijn wel wit geworden :D

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:22

De strepen zullen inderdaad niet meer weggaan, wel kan je de roodheid sneller laten verminderen met Bio-oil. (Er is ook een goedkopere versie bij de Kruidvat)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:24

Die lelijke strepen gaan inderdaad nooit meer weg. Ik heb ze zelf al ruim 10 jaar op mijn bovenbenen. Bij mij komt het doordat ik door medicijngebruik in korte tijd heel veel ben aangekomen.
Met de jaren zijn ze wel iets lichter geworden, maar even in de zon en het steekt weer lekker lelijk af bij een bruine huid.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:24

ik kan er ook wel mee leven dat wel hoor, mar wil toch proberen om het zo veel mogelijk weg te laten gaan, of in ieder geval te verlichten, ik ga eerst beginnen met de rode plek en de rest van me billen, me borsten begin ik nog wel eens aan maar ben nu nog bezig met borstvoeding te geven dus van me borsten blijf ik nog even af.

had jij ook zo n vuurrode plek, en hoelang duurde het bij jou voordat dit lichter werd.

@nate: ik geloof niet alleen in cremes, maar meer in de massage die je je huid op dat moment geeft bij het aanbrengen van de huid. omdat het een onderliggend probleem is, of hebben jullie wel super ervaringen alleen al met creme.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:25

ik hebhet ook op mijn benen en buik, en idd, het gaat niet meer weg.. het word wel minder duidelijk, maar weg gaat het niet meer.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:25

de 1 krijgt het wel de ander niet .
Ik heb 3 kids gehad en nergens last van , daarin tegen zit me schoonzusje helemaal onder .

voorkomen kan je het met niks, nu gewoon goed verzorgen dan gaat de roodheid vanzelf weg .
In de winter wil zonnebankje nog wel helpen, dan ijn ze niet zo wit en zie je het veel minder

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:27

Ik heb het ook op 1 been, na vocht in het been te hebben gehad.

Heb hierover toen een arts raad gepleegd. Hij zei dat het in feite gewoon een beschadiging is, en je er littekens aan overhoud. Wat je wel kan doen , op het moment dat het plaats vind, huid Cremer er op smeren, zo word de huid soepeler, en zal beter mee rekken.

De enigste oplossing, is ermee leren leven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:28

Heb al jaren blauwe aders (hele kleintjes van ong 1 cm) op mn benen.
Nu zag ik (23 weken zwanger) er ook eentje op mn buik.
Smeer wel met bio oil, maar niet heel enthousiast.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:32

ga inderdaad ook weer zonnebanken maar dat mag ik nu nog niet omdat het zwangerschapshormoon nog niet uit het lichaam is heb je weer kans op een zwangerschapsmasker net als in de zwangerschap dus daar moet je raden ze aan zeker een half jaar nog mee wachten.

en dat ze niet meer weggaan dat weet ik jammer genoeg maar hoop wel erg dat het minder word. maar niemand ervaring met bovenstaande, of zeggen jullie gewoon ga op zoek naar een goede creme die bij je huidtype past en masseer daar iedere dag je houd goed mee in op de plekken waar het voorkomt.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:36

Ik heb wel de ervaring met Bio-oil dat het wel enigzins helpt de roodheid sneller te laten verdwijnen.
Omdat het een olie is kan het er ook makkelijk mee masseren.
Ik heb er wel vaker positieve reacties over gehoor, misschien dat het per persoon verschilt.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:43

Striae ontstaat wanneer onderhuids bindweefsel uit elkaar getrokken wordt en scheurt. Hierdoor ontstaan oppervlakkige littekens. Je kunt dit o.a. krijgen wanneer je snel aankomt, snel groeit, of zwanger bent. Helaas gaat dit ook nooit weg. Crèmes die dit beloven zijn dus pure onzin. Wel worden de strepen op den duur lichter, maar daar gaat een langere tijd overheen dan vier weken hoor! Je kunt helaas niets anders doen dan te accepteren dat je het hebt. En afwachten uiteraard, want uiteindelijk krijgen de strepen een witachtige/ ivoorkleurige kleur.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:20

ik heb het redelijk erg op mijn bovenbenen aan de binnenkant voornamelijk.

helaas ben ik ooit eens uit mijn onderhuidsvelletje gescheurd;)
toen ik het net kreeg heb ik wel veel met oli lopen smeren maar toen was het ook zeer pijnlijk.
nu heb ik er geen last van maar zijn het gewoon erg lelijke streepjes, maar goed ik stoor me er eigenlijk niet zo hard aan.
de olie die ik toen had heb ik bij de tuinen weggehaald

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:29

Inderdaad Bio oil smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:52

ik kreeg striae toen ik veel was aangekomen. Nu ben ik weer afgevallen en is het vrijwel onzichtbaar. Je ziet het wel, als het licht er op een bepaalde manier op schijnt dan zie je dus wel dat het littekenweefsel is.
Dus dat het niet weggaat klopt, maar ik had het echt behoorlijk ernstig, en nu is het vrijwel onzichtbaar. Dus het kán echt wel een stuk minder worden :j !

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:04

Ja welke vrouw heeft het niet :) goed smeren tijdens je zwangerschap. Nu dus al te laat helaas. Heb er ook 'last' van. Het is zo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:09

Ach zolang het maar wit wordt. Maar die blauwe aders die ik op mijn benen heb, zijn zeker al wel een jaar of 5 gewoon blauw. :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:09

ik ben nog niet zwanger geweest....
maar kreeg het dus door te voorspoedigge groei in de breedte

@iris82 dan moet je nog even wat smeren dan staat er nog "druk"op

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:11

Hmm, ik denk dat het misschien al wel 10 jaar is ofzo.
Denk dat het gewoon bij me hoort. Ach ik heb eigenlijk nog nooit iemand er over gehoord.
Het valt ook niet zo erg op, omdat het heel erg verspreid zit over mn benen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:13

ook ik heb een vreselijke zebraprint op mijn buik na mijn zwangerschap.
het ziet er echt niet uit! doe er helaas niets aan dus zal er mee moeten leren leven.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:24

Heb het topic nog niet doorgelezen maar mijn striemen (dochter is 3,5) zijn er nog steeds :S
Zijn op buik niet heel zichtbaar meer (buik is wit en striemen ook :') ) maar aan de binnenkant van mijn bovenbenen zijn ze nog steeds wat paarsig... ^)

Mijn ervaring is: smeren is leuk voor een lekker zacht velletje, maar verder is er niks dat enig nut heeft tegen striemen :(:)
Striemen krijg je door het scheuren van je bindweefsel dus kun je wel begrijpen dat er geen enkel smeerseltje is dat je op je vel kan smeren dat het scheuren van je bindweefsel tegen zal gaan of nog mooier... kan herstellen :n Zou wel mooi wezen, dat wel ;)
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 27-10-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:28

Heb ik ook een beetje op de binnenkant van mijn bovenbenen.

Schijnt dat BBB creme smeren tijdens de zwangerschap wel wil helpen, maar eenmaal gescheurd valt er weinig aan te redden.
Het wordt wel wit, ik vind het dan zelf niet meer zo lelijk. Zijn zoveel vrouwen die het hebben, ik geloof niet dat je er lelijk door aangekeken word. :)

De methode van de site lijkt mij het proberen waard. Zal echt niet erger worden, en mocht het toch helpen dan heb je mooi geluk!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:29

Als je het hebt is het pech want er is niets meer aan te doen.
De strepen worden wel lichter. Als je bruin word valt het wel weer meer op want dat zie je witte streepjes op je benen/billen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:50

Ik heb me als tiener enorm geïrriteerd aan de striae op mijn borsten het heeft voor mijn gevoel echt maanden geduurd voordat dat lichter werd.
Overigens heb ik ze op mijn hele lichaam, benen, heupen ondanks dat ik nooit dik of zwanger ben geweest, ik ben als tiener gewoon te snel gegroeid.