Vannacht heb ik toch iets mee gemaakt, dat moest ik echt even met jullie delen.
Het begon allemaal heel normaal en leek een nacht als iedere nacht te worden, viel snel in slaap.
Maar rond 4 uur werd ik wakker, ging even naar de wc en kon vervolgens niet meer slapen.
toen het inmiddels half 6 was en ik nog niet sliep met een kurk droge keel,
besloot ik maar van bed te gaan en aan mijn onbijt te beginnen, ik ging voor de tv liggen met een fleece kleedje om.
Maar naar ander half uur werd ik steeds moeier en voelde mijn lichaam ook steeds moeier aan.
Uiteindelijk viel ik weer in slaap en hier begint het.
Ik werd weer wakker, heel vaag wakker. Ik hoorde een bepaald gezoem langs mijn oren
en was erg duizelig bijna zweverig in mijn hoofd. Ik keek ook niet helder uit mijn ogen, maar erg wazig.
Ik lag echt doodstil en probeerde mij te bewegen, maar dit lukte niet! Ik keek naar mijn hand en stuurde impulsen om hem te bewegen,
maar die kwamen blijkbaar niet aan. Ik kon echt niets bewegen.
Ik begon echt bang te worden en vroeg me af, wat er met me aan de hand was!
Ik probeerde weer te gaan slapen, dit scheen te lukken, totdat het weer terug kwam, precies het zelfde verhaal weer.
Ik begon nu echt te denken dat ik dood aan het gaan was, ik probeerde mij in alle macht te bewegen en probeerde mij zelf wakker te maken.
maar dat lukte niet! ik begon echt al een schiet gebedje op te zeggen dat ik alstublieft niet dood mocht gaan, ik ben nog veels te jong
(wat je allemaal wel niet doet als je in angst verkeerd
)En toen op een gegeven moment schoot het me te binnen, dat we het vorige jaar in de pathologie les over slaapstoornissen etc. hebben gehad.
Het is me heel erg bij gebleven dat de docent vertelde dat je soms in je REM slaap (slaap waarin je droomt) zomaar bij bewustzijn kunt raken, maar je lichaam slaapt dan nog wel, omdat je in je REM slaap, niet beweegt, heb je dat nu ook.
Het is een soort fout van je hersenen.
Zodra ik dat besefte, stelde mij dat erg gerust en heb ik mijn ogen gesloten en ben ik weer in slaap gevallen, een gewone slaap gelukkig!
Al met al vond ik het best eng om het mee te maken en ik vroeg me dus ook af, of hier meer bokker zijn die dit weleens hebben mee gemaakt en wat jullie mening hier over is etc.
Sommige mensen zeggen dat het is occults is.. iets met uit je lichaam treden.. ik zelf vind dat een beetje onzin.. maar wie ben ik omdat te zeggen.. voor het zelfde zijn er bokkers die dit wel van mening zijn.
Graag jullie mening dus
ik ben zelf ook gelovig.. maar dat heeft er niets mee te maken!!!
, in dat occulte geloof ik niet. 
.. ) Had zoiets van, het is goed gekomen dus het zal niks vreemds wezen. Nu zie ik over REM, dus valt het me alles mee eigenlijk