Niet wakker kunnen worden/gewend aan de tijd/klok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Niet wakker kunnen worden/gewend aan de tijd/klok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 08:16

Beetje rare titel, maar het omvat meer dan alleen niet wakker kunnen worden.

Ik heb al jaren last van het feit dat ik smorgens heel moeilijk uit mijn bed kom. Het is niet een kwestie van 'oh mijn wekker gaat, ik ga eruit'... Als het lang genoeg aanhoud zet ik gerust 3 wekkers in mijn slaap uit en ga lekker verder slapen...

Ik ben een maand of 2 geleden begonnen met smorgens vroeg kranten bezorgen. Ik vind het leuk om te doen, smorgens lekker vroeg, er is niemand en je heb daarna gewoon wat aan je dag want je bent er al vroeg uit.

In eerste instantie was ik direct wakker als mijn wekker om half 5 ging. Ging er meteen uit, aankleden en weg.
Nu, 2 maanden later stap ik moeizaam om 5 over half 6 me bed uit om me maar supersnel aan te kleden en daar net aan op tijd te zijn...

Ik heb nu 2 wekkers, 2 mobiele telefoons die allebei na elkaar afgaan. Ik ga om max. half 10 naar bed als ik smorgens kranten moet bezorgen, anders ben ik echt brak de volgende dag. Daar kan het allemaal niet aan liggen.

Nu ben ik de wanhoop zo langzamerhand nabij, ik heb echt geen idee wat ik moet doen om me smorgens uit bed te houden nadat mijn wekkers af zijn gegaan. Ik zit eraan te denken om iets te doen zodat mijn bed oncomfortabel word zodra ik eruit ben, maar ik kan niet zo goed bedenken wat er goed voor zou zijn. Lampen aan werkt ook niet.

Iemand die ook zulke problemen heeft en misschien tips hoe ik dit kan aanpakken?

fjordjes

Re: Niet wakker kunnen worden/gewend aan de tijd/klok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:19

Een phillips wake-up ligth schijnt goed te werken, misschien dat eens proberen?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 08:27

volgens mij heeft mijn zus er eentje liggen :) ik ga het uitproberen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:36

Staan jouw wekkers/telefoons binnen handbereik? Zo ja, zet de laatste dan verder weg zodat je op moet staan om hem uit te doen. En dan ook niet meer terug in bed gaan liggen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 10:38

Ze staan inderdaad buiten handbereik. Heb ook al geprobeerd om ze te verstoppen onder allemaal spullen zodat ik eerst vanalles opzij moet schuiven zodat ik wat moet doen en wakker word, maar dan nog kan ik dat allemaal in mijn slaap doen en weer terug in bed gaan liggen. Ik zat ook te denken aan een klok die vast zit zodat ik ze niet mee naar bed kan nemen en op moet blijven staan.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:43

Je hebt ook wekkers die "weglopen" moet je dus het hele huis door achter dat ding aan.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:48

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:52

Hihi owwww... die zijn goed voor een ochtendhumeur !!
Als je dat ding eenmaal te pakken hebt _-:( !!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:56

Er zijn al best veel topics over dit onderwerp, dus mss heb je daar ook wat aan.

Ik ben ook goed in wekkers in m'n slaap uitzetten. Wake-up light werkt in het begin, maar slaap je ook doorheen als je het eenmaal gewend bent, is mijn ervaring. Al vind ik het nog steeds wel fijn dat ik er een heb, want het scheelt wel iets.

Ik wil nog eens proberen keihard over m'n goede boxen met subwoofer agressieve muziek af te spelen als wekker en dan m'n ipod ergens achter op een hoge kast te leggen ofzo. Alleen als je heel vroeg op moet, is dat niet zo leuk voor de buren, vriend en/of huisgenoten natuurlijk :P

Ik ben sinds 3 dagen begonnen met vitamine B slikken. Ik heb gehoord dat dat ook helpt. Vooral in de winter. Dus ik ben benieuwd.

renee16 schreef:
Hihi owwww... die zijn goed voor een ochtendhumeur !!
Als je dat ding eenmaal te pakken hebt _-:( !!

Ben je iig wel wakker :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:34

Misschien ... ben je gewoon geen ochtendmens?
Ik kan het perfect, om 2 uur in m'n bed rollen en om 6 er terug uit.
Maar da's omdat ik weinig slaap nodig heb. Voor 10u 's morgens en zonder koffie ben ik niet aanspreekbaar, of ik nu 2 uur of 15 uur geslapen heb, of ik nu om zes of om tien ben opgestaan.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 18:03

Zodra ik buiten sta ben ik helemaal wakker :D Maar bijv van douchen word ik dan niet wakker. Heb meerdere malen gehad dat ik gedouched had, op mijn bed ging liggen omdat ik nog zo moe was en gewoon rustig weer in slaap viel en alsnog te laat was _O-

Maar het is niet alleen het probleem met de kranten, ook met school heb ik dit gehad. Tot zoverre dat mijn ma me smorgens moest bellen om me uit bed te krijgen... En mijn zus is klaar wakker en staat meteen naast d'r bed als haar wekker gaat. Echt maf :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:33

Ik had het ook, een ellende, dat wakker worden. Ik legde de wekker altijd zover onder mijn bed dat ik op mijn buik op de grond moest om dat ding te pakken. En dan natuurlijk niet toegeven aan de drang om nog even.....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:38

Ik heb precies hetzelfde. Zelfs mijn paard kan me dan niks meer schelen *gelukkig hoef ik haar niet zelf buiten te zetten*. Een enkele keer vroeg uit bed als er iets bijzonders is, dikke prima, maar anders ben ik er voor 10u echt niet uit. Ik heb ook ADD, daar schijnt dit een kenmerk van te zijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:38

Als mijn vriend om 6 uur op moet begint zijn eerste wekker om 5u, anders wordt hij niet wakker.

Misschien toch wat meer wekkers zetten?

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:58

Ik lees even mee.. Herkenbaar.

Ik vind het fijn om vroeg wakker te zijn en als ik naar school ga wil ik graag om 6u uit bed (ben géén ochtendmens, ik heb vaak best wel een humeur 's ochtends en ontbijt dus liever in m'n eentje := ). Slaap gemiddeld 8u per nacht, moet genoeg zijn, daar kan het niet aan liggen dus..

Momenteel heb ik 4 wekkers (een wekkerradio, wake-up-light, mijn mobiel en zo'n ouderwets lawaaiding) die verspreid door mijn kamer liggen, waardoor ik er echt uit moet. Op het moment werkt het weer, maar ik heb altijd na een tijdje dat ik niet meer reageer of ze simpelweg in m'n slaap uit ga zetten (heb 2 weken geleden geluid van m'n mobiel veranderd en nu wordt ik daar weer wakker van, oude geluid werkte gewoon niet meer). Alles wat nieuw is lijkt even te werken (zoals dat wake-up-light), maar na een tijdje slaap ik er gewoon doorheen. Wordt ook niet wakker van ander lawaai/daglicht/whatever. Lampen slaap ik gewoon doorheen.

Ander nadeel is dat ik echt alleen wakker word als ze op vol volume staan, hele huis is wakker tegen de tijd dat ik helder genoeg ben om ze uit te zetten, meestal staan ze ongeveer een kwartier te ratelen.. Begin langzaam echt wanhopig te worden, nu woon ik nog thuis en heb ik m'n moeder nog achter de hand als ik niet wakker wordt, maar wat als ik uit huis ga? Als ik nu alleen thuis ben en écht wakker moet worden ga ik zonder matras o.i.d. op de grond te slapen met een dun dekentje, zodat het absoluut niet comfortabel is.... Maar niet ideaal om dat standaard te doen, lijkt me. En dan nóg ben ik bang niet wakker te worden.

Dus als iemand een definitieve oplossing heeft.. :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:27

Mijn gsm ligt gewoon te trillen in m'n bed, want ik slaap ook door alle geluid.
Gezond is het niet van naast je gsm te slapen maar ik kan er ook niet aandoen dat ik door alles slaap.
Letterlijk alles.
Voordeurbel, blaffende honden op straat, toeterende wagens, drilboren, kraan in de tuin, ...
M'n duitser slaapt onder me in de garage, en zelfs van zijn geblaf word ik niet wakker.

Tenzij hij ècht kwaad ligt te grommen, raar maar waar.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:30

Jullie hebben vast ook dat als er 's nachts enorme onweer is geweest, waar iedereen het 's ochtends over heeft, je zelf echt totaal niets gemerkt hebt :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:40

Klopt!
Of dan kom je om 10 u 's ochtens uit je bed gerold, staat de nieuwe tv er, of is je schoonbroer al een uurtje aan't werk in de tuin ... :o?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:43

Oh, en dan mensen die zeggen: ik heb er al een hele dag op zitten hoor! _-:(

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:45

Ja, doet m'n moeder altijd :P
Die staat om zeven uur op ofzo?
Maar ik ga ook pas slapen rond een uur of twee terwijl zei om tien al ligt te ronken in de zetel.
Even rekenen wie er de langste (& lastigste) dagen maakt .... ah juist ja, ikke :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:47

Haha, ja pcies. Wij hebben tenminste nog een lange avond voor de boeg :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:48

Ik heb ook gehad dat ik om half 9 op school moest zijn (7 uur eruit) en dan ik dan om half 11 wakker werd en dacht, hee wat is het licht, om mijn wekker keek en tjaa.. toen was het stress :+ Ik ook kwaad op mijn wekker maar ik heb hem dus ook in mijn slaap uitgedrukt,,, heel handig :o Nu zet ik hem gewoon zo hard dat ik me dood schrik als ik wakker word :Y) dan ben je echt wel wakker :z

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:15

Een 40 wat TL balk op tijdklok boven me bed.
Mijn serotonine niveau blijft anders te hoog.
En recht op in bed gaan zitten bij het wakker worden.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 10:35

Haha gelukkig genoeg mensen die hetzelfde hebben als ik. Gister moest ik er echt op tijd uit, dus ik heb het voor mekaar gekregen om binnen een half uur naast m'n bed te staan in plaats van een uur... Moest wel eerst even douchen, voelde me zo brak... :') Daarna ging het beter.

Inderdaad ook onweersbuien waar iedereen het over heeft, niks van gemerkt. Luilak en nieuwjaar slaap ik rustig doorheen :) Daarintegen word ik snachts bijv wel wakker van ongesteldheidspijn, en dan ben ik ook helemaal klaarwakker.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:57

Of van koude voeten. Of van naar het toilet moeten :P
Daar kan je dan klaarwakker van zijn (en toch wel een uurtje blijven) maar een onweer? :z