SPOED. Lens in/uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mang

SPOED. Lens in/uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:39

Ik heb sinds vrijdag daglenzen. Uitdoen is nog erg moeilijk en duurt elke dag weer een eeuwigheid en levert veel tranen en rode ogen op.. :+

Nu was het vanavond wel heel erg, het brandde echt verschrikkelijk en ik heb gewoon zitten janken omdat het na een halfuur nog niet lukte. Toen zijn mijn moeder, spoel het anders is met water. Dus toen heb ik hangend boven de wasbak, een plens water in mijn open oog gegooit.. Nu zie ik mijn lens niet echt meer zitten en ik weet dus niet of hij er nu nog wel zit.. := Iemand enig idee wat ik nu moet doen? Ik weet dus niet of mijn lens nog in zit en ik wil eigenlijk graag naar bed (moet er morgen weer 7 uur uit nml)

En heeft er dan ook nog iemand dé tip op mijn lens uit te krijgen?
(ik heb alleen in mijn linkeroog een lens)

lucifertje

Re: SPOED. Lens in/uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:43

Heb je harde of zachte lenzen?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:44

Voel je nog iets zitten? En anders even je ooglid op tillen voor de spiegel, en dan voorzichtig naar links rechts boven onder kijken als je iets ziet zitten. Maar als je nu geen klein prikkend gevoel in je oog hebt zal ie er wel uit zijn.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:47

Ik heb een zachte daglens. Ik zie hem niet duidelijk zitten, maar ik zie hem nooit echt duidelijk zitten. Ik zie wel iets maar dat lijkt ook verdacht veel op een adertje.. :=
Het brand nog steeds wel een beetje maar dat is wel begrijpelijk na een halfuur in je oog te lopen graaien en klooien.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:49

Laat je moeder even kijken. Bovenste ooglid een beetje optillen en zo ver mogelijk omlaag kijken (midden/rechts/links) en dan onderooglidomlaag trekken en omhoog kijken (mid/re/li). Als ze niks ziet, zal hij er wel uit zijn.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:50

Als hij nog inzit moet je toch echt wel een randje of iets kunnen zien als je goed kijkt.
Durf je Andersniet voorzichtig je oog aan te raken en dan een klein beetje te schuiven?
Met je lens voelt dat heel glad eb gebeurd dat direct..
Doet het wat zeer zit de lens niet meer op je ogen.

Ik had ook altijd problemen met uit doen, belangrijk is dat je je nagels goed kort knipt en je voor het uit doen 10 min ervoor wat lenzen vocht in je oog druppelt. Zo blijft de lens niet zo aan je oog plakken!

Succes

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:53

Je moet even je ogen laten rusten, eventjes je ogen dichtdoen, dan worden ze rustiger,
je moet in verschillende soorten licht kijken of je een randje ziet, je kan voorzichtig heen en weer schuiven, (kijk uit met lange nagels) dan zie je het duidelijk bewegen en het kan geen kwaad

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:53

Je ooglid optillen en even extreem met je ogen draaien. Lenzen kunnen namelijk ook als het ware "achter" je oog draaien. Je kan ook gewoon even met je vinger je oogbol aanraken en over wrijven. Als je lens er niet meer in zit voel je het dan snel genoeg. Je kan ook altijd nog een beetje lenzenvloeistof in je oog druppelen. Ook als je de lens er niet uit krijgt, dat is een betere manier dan een plens water er in gooien. Je ogen zijn waarschijnlijk aan het einde van de dag een beetje droog, waardoor je ze er moeilijk uit krijgt

Succes!!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:54

Het kan bij zachte lenzen voorkomen dat ze erg droog zijn geworden. Druppel ze eerst vochtig met je lenzenvloeistof en niet met water.
Wat de opticien bij mij verteld heeft als ik ze er niet uitkrijg, is om ze voorzichtig naar de binnenkant van je neus te wrijven met je oog dicht. Dan kan je hem eruit pakken.
Als je 1 nachtje met je lens slaap is geen ramp maar niet meer dan 1 nacht en morgen naar de opticien gaan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:55

je handen wassen en goed afdrogen,daarna met duim en wijsvinger op ongeveer de randen van de lens een lichte druk uitoefenen.
Je duwt dus zeg maar een heel klein beetje je oog in.Dan beweeg je duim en wijsvinger naar elkaar toe en pak je zo je lens eruit.
succes!

Geen lange nagels,en helemaal niet van die opgeplakte dingen natuurlijk ;)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:56

Ik heb ook heel af en toe dat ik ze er niet uit krijg (vooral als mijn ogen te droog zijn of ik per ongeluk in slaap ben gevallen). Ik druppel er dan ook een paar flinke druppels lenzenvloeistof in, dat zorgt dat het allemaal wat makkelijker gaat.

Heel af en toe ben ik er ook 1 "kwijt" Zelf kan ik dan echt niet zien of hij er nog is dus dan laat ik mijn vriend met een lampje schijnen terwijl ik het ooglid omhoog hou en alle kanten op kijk. Dan zie je hem wel glinsteren.
Verder, rustig blijven! Uiteindelijk komt het altijd goed en verdwijnen kunnen ze niet. Ik ben er wel eens serieus van in paniek geraakt als ik zo'n pokkeding er niet uit kreeg, maar het komt echt altijd goed!
Ook wel eens 1 kwijt geweest, echt niet kunnen vinden en toch maar gaan slapen. Toen kon ik ineens de volgende ochtend bij het wakker worden helder zien! Zat hij er dus toch nog in en was 's nachts weer op de goede plek terecht gekomen.

Succes!

AicileF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:58

Zorg er wel voor dat je droge vingers hebt bij het uithalen van je lens. Wat ik altijd doe is met de ene wijsvinger mijn onderste ooglid (net onder je waterlijn) beetje omlaag houden en dat met je andere hand met je duim en wijsvinger eruit halen, dus je zet je vingers links en rechts van de lens dan schuif je ze iets naar binnen en heb je je lens te pakken. Je zou je lens als hij nog in je oog zit moeten zien zitten. Zie je meestal een smal randje. Succes ermee! Gewoon even oefenen en rustig blijven, gaat het vanzelf beter en sneller!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:58

Ik geloof niet dat ze achter je oog kunnen draaien hoor..

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:01

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:02

Ik heb het ook wel eens gehad en je voelt dan wel ergens een soort van verdikking onder je ooglid?? Je voelt het wel hoor, als hij er nog ergens zit!
Ik zou gewoon lekker gaan slapen nu. Dan kan je oog ook wat rusten na al dat gepruts! Ik ben zelf ook wel eens gaan slapen met lenzen in, het kan eigenlijk geen kwaad als je maar wat lenzenvocht druppelt. Water is sowieso nooit een goed idee in combinatie met zachte lenzen!!
Succes en slaap lekker :-)

edit; ik denk dus dat 'ie er al wel uit is hoor :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 22:03

geerke schreef:
je handen wassen en goed afdrogen,daarna met duim en wijsvinger op ongeveer de randen van de lens een lichte druk uitoefenen.
Je duwt dus zeg maar een heel klein beetje je oog in.Dan beweeg je duim en wijsvinger naar elkaar toe en pak je zo je lens eruit.
succes!

Geen lange nagels,en helemaal niet van die opgeplakte dingen natuurlijk ;)

Zo heb ik het inderdaad geleerd van mijn opticien, maar ik heb nogal kleine ogen, grote lenzen en dikke vingers.. :=

ik zal het morgen eens proberen zoals lucifertje vertelde.

Bedankt voor alle snelle reacties! Ik ben in ieder geval al gerustgesteld, ik was namelijk bang dat het heel erg zou zijn om met lens te slapen.
Mijn moeder en ik hebben net met licht en vergrotende spiegel nog zitten kijken maar we zien hem echt niet, dus we gaan er maar even vanuit dat hij weg is.

Ik heb trouwens geen lenzenvloeistof. Ik heb daglenzen dus dat was niet nodig zei de opticien. (ze zitten allemaal in een apart doosje met vloeistof namelijk)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 22:05

ninajojo schreef:
Je hebt ook speciale stokjes met een zuignapje eraan :j
Misschien is dat iets voor je?
Zoiets: http://www.lens-case.nl/NL/s/aanbiedingen/sh730.htm

Is dit ook voor zachte lenzen? Want dan is het wel de moeite waard om eens te bestellen.

Bedankt voor alle tips! Altijd fijn hoe je in zulke paniek zo gerustgesteld kan worden door een paardenforum :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:05

ninajojo schreef:
Je hebt ook speciale stokjes met een zuignapje eraan :j
Misschien is dat iets voor je?
Zoiets: http://www.lens-case.nl/NL/s/aanbiedingen/sh730.htm

Die zijn wel alleen voor harde lenzen. Met mijn zachte krijg ik ze echt niet uit :P .
Als je er licht op schijnt zie je hem meestal wel zitten!

Maar als die uit is dan zie je toch niet goed meet met dat oog?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 22:06

Het is maar een -0.5 lens, dus verschil in zien is er niet echt. Ik heb hem omdat ik erg hoofdpijn had doordat mijn 'slechte' oog dominant was. (oid :+ )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:08

Je hebt al een hoop tips gekregen.
Je lens kan niet achter je oog zitten, wel heel hoog, dus onder je ooglid of helemaal aan de buitenkant van je oog. Je moet dus je moeder even laten kijken, terwijl je je ooglid een beetje optilt en bijv. naar binnen, richting je neus kijkt met je oog, dan zie je soms net het randje zitten.
De volgende keer, desnoods je moeder een druppel lenzenvloeistof in je oog laten druppelen. Je lenzen zijn te droog geworden, misschien tussendoor een keer extra bevochtigen.
En nog even heel goed kijken op het aanrecht ofzo, ik ben ook wel eens mijn lens kwijt geweest en voelde ik irritatie in mijn oog, maar lag mijn lens gewoon op het aanrecht.

Je kan vaak gewoon een flesje lenzenvloeistof kopen voor tussendoor.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:14

NeverGiveUp schreef:

Owjawel! Dit kan echt wel hoor! En dat doet verrekte pijn! Ofja hij zat helemaal dubbel gevouwen en dan heel ver naar de zijkant...

Een Goede tip inderdaad is nagels kort en geen opplakdingen, als het makkelijker gaat kan je dit op een gegeven moment wel, te tenminste ik wel. En lenzen een beetje vochtig maken en droge vingers werkt ook goed!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:17

Ja oke, ver naar de zijkant dan :P

Ondertussen gelukt? Gezeik met die dingen ook altijd

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:18

Amyyy schreef:
NeverGiveUp schreef:

Owjawel! Dit kan echt wel hoor! En dat doet verrekte pijn! Ofja hij zat helemaal dubbel gevouwen en dan heel ver naar de zijkant...

:n Dit is echt niet waar. Heeft mijn opticien me nog duidelijk verteld. Er kan niks achter je oog komen omdat het gesloten is aan alle kanten. Mensen proberen elkaar altijd zo lekker bang te maken (en daarmee bedoel ik in het algemeen hoor ;))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:19

Amyyy schreef:
NeverGiveUp schreef:

Een Goede tip inderdaad is nagels kort en geen opplakdingen, als het makkelijker gaat kan je dit op een gegeven moment wel, te tenminste ik wel. En lenzen een beetje vochtig maken en droge vingers werkt ook goed!

Lenzen kunnen niet helemaal achter je oog terecht komen. Wel dubbel gevouwen en heel ver naar de zijkant of naar boven.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 22:28

Ik ga er van uit dat hij uit is en ga nu dan ook lekker slapen.
Morgen uit school even langs de opticien voor vloeistof en even informeren over zo'n zuigertje, las nml op google dat ze er ook voor zachte lenzen zijn. :)