Droge huid, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDon

Droge huid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 09:21

Hallo,

Hopelijk heeft iemand DE oplossing voor mijn verschrikkelijke droge huid.
Tegen de tijd dat het buiten kouder begint te worden krijg ik op mijn neus een verschrikkelijke droge huid. Ik eet genoeg fruit, smeer elke ochtend mijn gezicht in maar niks helpt! Vorrig jaar had ik dit ook al en omdat het een soort schilvertjes zijn erger ik me er verschrikkelijk aan. Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen? Het is nu alweer begonnen namelijk.

Bienotje

Re: Droge huid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:22

Wat gebruik je voor gezichtsverzorging enzo? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:24

Bij een hele droge winterhuid kun je het beste met een laagje vasline op je gezicht naar buiten gaan. Dit brengt een laagje aan op je huid, waardoor het gure weer er miet bij kan komen én je huid kan z'n vocht niet kwijt.
's Avonds dan lekker dik insmeren met Nivea (in dat blauwe blik) en je komt prima de winter door :)

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:27

Ik heb dit al van baby af aan. Wat ik gebruik is balneum hermal handcreme, voor mijn handen en voeten. Voor de rest van mijn lichaam gebruik ik de hydralock van garnier, die werkt echt super. Als mijn neus of oren dan nog erg droog zijn gebruik ik een kleine hoeveelheid van de balneum hermal handcreme daarvoor (echt heel klein beetje, anders krijg je pukkeltjes omdat het zo vet is!)

Succes!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:29

ik smeer bij heel koud weer ook een beetje handcreme (neutrogena) op mijn neus of nivea uit de blauwe pot. Gewone gelaatscreme is dan ook niet voldoende...

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 09:33

@Bienotje: Zwitsal haha!!
@Phormicola: Vaseline ben ik niet zo een voorstander van, heb dat al eens geprobeerd maar alles gaat glimmen en jeuken dan.
@Scientifica: Dat spul kan ik gewoon bij de drogist halen denk?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:03

Ook genoeg (water) drinken!

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:03

Ja daar haal ik het wel. Het is prijzig, maar werkt als een tierelier.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:04

Vaseline intensive care rescue body lotion :):)
Dát heeft mij van mijn vreselijk droge huid afgeholpen!!!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:05

Ik heb ook last van een erg droge huid, ik kreeg er ook heel veel jeuk van. Heb nu een bodylotion van de apotheker, sindsdien is het beter. Van Bioderma. De producten die ik bij de drogist haalde waren niet effectief genoeg. Dit wel :)

Edit: zie dat het alleen voor je gezicht is, er staat op de bus wel "voor gezicht en lichaam".

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:07

Patriciavt schreef:
Mijn antwoord! :j Dat helpt inderdaad supergoed! Al smeer ik op mijn gezicht ook wel eens Nivea (uit zo'n blauw blikje) direct op de droge plekjes, voordat ik naar buiten ga.

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:20

Koetjesreep schreef:
Patriciavt schreef:
Mijn antwoord! :j Dat helpt inderdaad supergoed! Al smeer ik op mijn gezicht ook wel eens Nivea (uit zo'n blauw blikje) direct op de droge plekjes, voordat ik naar buiten ga.

Dat bleef bij mij te veel op mn huid ipv erin. Grappig om te zien hoe dezelfde kwaal voor iedereen met een andere behandeling weggaat :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:22

Ik heb ook goede ervaringen met Balneum producten, super :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:36

Gewoon een goede, rijke creme smeren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:59

Vooral opletten dat er niks van alcohol of propylene glycol in de creme zit, dat droogt namelijk ontzettend uit. Ik zou 's nachts op de droge plekjes wat pure shea boter of jojoba olie ofzo smeren.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:56

@TS: ik krijg een droge huid van Zwitsal, het ruikt lekker maar voor mijn huid vind ik er niks aan. Gebruik veel liever Nivea :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:18

Zwitsal lijkt me ook niet echt geschikt als gezichtsverzorging. Vooral belangrijk lijkt me een milde reiniger s'morgens en s'avonds gevolgd door een goede voedende/ hydraterende dag of nachtcreme. Maar het blijft wel per persoon verschillen welke producten nu echt werken helaas ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:33

Purol smeer ik altijd op droge plekjes.. En ik smeer voordat ik de kou in moet om bijv. te sporten altijd een laag vaseline over m'n mond en de bovenkant van m'n oren want die worden altijd heel erg droog, dan komt de wind er niet echt bij en word het ook niet droog!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:51

Vroeger kreeg ik van mijn huisarts een speciale crème voorgeschreven voor mijn droge huid, waar ureum in zat. Je kunt bij de apotheek (en misschien zelfs bij de drogist, maar daar ben ik niet zeker van) producten kopen van Eucerin, waar dit ook in zit. Ik heb daar zelf heel veel profijt van gehad. Ze zijn er in allerhande soorten: bodylotion, voetencrème en zelfs shampoo met 5 of 10% ureum... Wel prijzig, maar zeer de moeite waard. ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:54

Sudocreme wil vaak ook nog wel eens goed helpen. En 's nachts lekker insmeren met Vaseline.
De Intensive Rescue Lotion van Vaseline werkt bij mij ook super goed. Vooral op mijn handen die in de winter echt openspringen en gaan bloeden van de droogte.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:00

Amandelolie helpt ook.
Ik haal bij de Duitse Aldi altijd bodylotion met amandel kost een euro en een beetje,dat is super goed spul!Ik weet niet of ze die bij de Nederlandse Aldi ook hebben.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:05

Baby olie is voor mij de oplossing savonds lekker mee in smeren en in laten trekken. En netzenolie werkt ook goed. Die van milene. Wat ook goed schijnt te helpen is calendulazalf gemaakt van dat mooie bloemetjes. Mijn moeder maakt die zalf zelf

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:50

Vaseline doet echt niks behalve je huid dichtsmeren... Dan kan 't inderdaad niet verder uitdrogen maar gevoed ofzo wordt 't ook niet.
Ik zou echt voor amandelolie/jojobaolie/sheaboter ofzo gaan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:52

_Tara_ schreef:
Vaseline doet echt niks behalve je huid dichtsmeren... Dan kan 't inderdaad niet verder uitdrogen maar gevoed ofzo wordt 't ook niet.
Ik zou echt voor amandelolie/jojobaolie/sheaboter ofzo gaan.

Toch werkt het prima bij mijn handen. Dik in de vaseline, stoffen handschoenen aan 's nachts .En weer heerlijke soepele gevoede handjes.
Na 3 nachten zijn ze weer helemaal hersteld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:56

Nja ik hoef 't iig niet, maar ik gebruik sowieso niks waar paraffinum liquidum in zit en dat is precies het hoofdbestanddeel van vaseline :P