... en proberen uit te zoeken wat een bevalling/verloskundige kost in CA. De tarieven zullen per hospitaal kunnen verschillen. Zouden ze voor buitenlanders een speciaal (duurder) tarief rekenen?
Hoe gaat de betaling daar: moet je alles cash betalen en van de verzekering terugvorderen?
Kan dat in een keer of betaal je per dag (voor als je meerdere dagen moet blijven).
Hoe is kraamhulp daar geregeld? Ik weet dat er in sommige Europese landen helemaal niet zoiets als kraamhulp bestaat.
Wordt kraamhulp in het buitenland ook vergoed?
Ik zou ook maar even naar de voorwaarden vragen bij je verzekering. Er staat misschien wel iets in over zwangerschap en bevallen.
BRON: http://www.unive.nl/CMSFiles/unive/broc ... 202011.pdf
unive schreef:Aangewezen, erkende of gecontracteerde zorg
Let op! Voor de aanvullende verzekering kan er ook sprake
zijn van aangewezen, erkende of gecontracteerde zorg.
Dit wordt aangegeven in dit overzicht. Als u gebruik maakt
van nietgecontracteerde, nieterkende of nietaangewezen
zorgaanbieders, dan krijgt u geen vergoeding.
Valt een Canadees hospitaal daar onder?
vergoedingen Basis verzekering UNIVE schreef:(poli)klinisch (zonder medische noodzaak) € 192,- per dag
(€ 223,- minus
€ 31,- voor de
eigen bijdrage
kraamzorg in
ziekenhuis)
volledig
(poli)klinisch (met medische noodzaak) volledig
Wat kost een CA ziekenhuisopname per dag?
Kun je daar evt ook een thuisbevalling doen en wat kost dat? Wil je dat?
Verder lees ik:
UNIVE basisverzekering schreef:Buitenland
spoedeisende zorg tijdens vakantie en tijdelijk verblijf in
het buitenland:
volledig op basis
van Nederlandse
marktconforme
tarieven
Let hierbij op het woord: spoedeisend.
Een bevalling is natuurlijk wel iets waar je rekening mee kunt houden: je weet meestal goed de uitgerekende datum door echo's.
Ik zou zeker goed navragen wat een reisverzekering in dit geval kan betekenen. Maar ik ben bang dat ook de reisverzekering een zieknhuisopname niet zal vergoeden, aangezien verzekeringen dol zijn om 'onvoorziene omstandigheden' te vergoeden. Dan is de kans op uitbetaling nl niet 100%, wat bij een voorziene omstandigheid (zwangerschap) wel is.