X-benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vlindy

X-benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 19:27

Na lang wikken en wegen, toch besloten om dit topic te openen. :7 Er zullen ongetwijfeld meer bokkers zijn die ook knieën hebben die naar binnen gedraaid staan!

Ik heb het zelf ook en ik vind het persoonlijk heel erg. Ik ben nu 20 jaar en merk dat ik er steeds meer moeite heb. Ik schaam me er ontzettend voor en weet niet hoe ik hier vanaf kan komen. Of ik er überhaupt wel ooit vanaf kan komen!

Nu is dus eigenlijk mijn vraag :
*Hebben meer mensen hier last van en hoe gaan jullie ermee om?

Voor de mensen die er geen last van hebben:
*Wat vinden jullie van mensen die wél X-benen hebben?

Bedankt voor het reageren alvast! *\o/*

JdBZadels

Re: X-benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:31

Ik heb ook knieen die naar binnengedraaid staan maar ik loop dus met me knieen recht waardoor me voeten naar buiten toe draaien ....kvind het zelf niet zo erg kan dr wel om lachen heb er verder ook geen last van

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:34

Hier ook X benen, niet zo erg dat het erg opvalt. Ik heb alleen dat met hardlopen mijn knieen soms langs elkaar schuren, maar met een gladde broek maakt dat niet zoveel uit.

Wat heb ik er aan gedaan: vriendje zoeken met O benen, krijgen we kindjes met rechte benen ;)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:38

Ik heb ook X-benen, maar niet zo heel erg. Heb er in het dagelijkse leven in ieder geval totaal geen last van. Heb er dus ook niks aan gedaan, zou eerlijk gezegd ook totaal niet weten wat je eraan kán doen.

Annemeik schreef:
vriendje zoeken met O benen, krijgen we kindjes met rechte benen ;)

:')

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:40

Ik heb ze ook, en adviseer je gewoon door te lopen. Je kunt er niets tegen doen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:40

Ik moet zeggen dat het mij nog nooit is opgevallen dat iemand X of O benen heeft hoor!
Denk dat je het zelf veel erger vind, andere mensen zien het vaak niet eens :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:42

Ik zie ook niet of mensen X of O benen heeft, of rechte benen.
Vaak als je zelf iets hebt, let je er veel meer op dan een ander doet.

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 19:42

Nou ik heb ooit eens gelezen dat het operatief wél te behandelen is, maar dat dat best veel nadelen met zich meesleept.
Maar voelen jullie je niet heel onzeker als je voor iemand uit moet lopen? Ik heb dat echt heel erg! |o Vroeger viel het nog wel mee, maar nu ik wat ouder wordt ga ik het steeds erger vinden :n

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:45

Operatief behandelen kan natuurlijk, dat houdt in je benen laten breken en weer aan elkaar laten frutselen met alle bijkomende risico's. maar je gaat toch niet laten snijden en zagen in gezonde lichaamsdelen die het verder prima doen, alleen vanwege de mensen die achter je lopen? Die heb je zo weg als je ze daar niet wilt, laat maar eens een flinke knetterende wind :+

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 19:52

Hahaha nee dat is wel zo, snap heel goed wat je bedoelt. Maar ik zou dat ook niet "alleen maar laten doen" omdat ik niet voor mensen durf uit te lopen, het gaat wel even wat verder.
Zelf vergelijk ik het een beetje met een borst verkleining/vergroting. Het is niet perse functioneel, maar mensen zullen er ongetwijfeld veel beter in hun vel zitten! Het belemmert me namelijk in veel dingen. Toch denk ik niet dat ik ooit zo'n operatie zou doen, mar toch. De droom blijft bestaan dat het ooit weg zou gaan .. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:13

Ik vind ook dat ik X-benen heb. De dokter vertelde me ooit dat mijn benen perfect recht zijn, maar dat ik hypermobiel in mijn enkels ben, die dus bij het lopen naar binnen klappen, waardoor mijn benen dus ook scheef staan tijdens het lopen. :Y)

Ik vind het ook vervelend, maar je kunt er inderdaad niks aan doen. Voor de winter heb ik erg mooie knielaarzen waardoor ze minder opvallen. Ook op hakken lopen scheelt voor mij enorm, maar dat komt dus omdat met een hak mijn voeten niet naar binnen kunnen klappen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:07

Een borstverkleining niet functioneel? Vertel dat maar eens aan de mensen met rugklachten door te zware borsten..

Maargoed: x-benen. Kun je daarvoor niet naar een podoloog voor zooltjes die de boel corrigeren?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:21

Ik heb lichte x benen en ik heb vandaag zooltjes gekregen maar ik ben benieuwd of het gaat werken. ik zie geen verschil maar ik heb best veel pijn in mijn knieën en rug en dat moet erdoor verminderen...

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 22:08

mayniac_val schreef:
Een borstverkleining niet functioneel? Vertel dat maar eens aan de mensen met rugklachten door te zware borsten..

Maargoed: x-benen. Kun je daarvoor niet naar een podoloog voor zooltjes die de boel corrigeren?

Sorry die had ik niet moeten gebruiken, maar de borstvergroting daarentegen wel. :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:20

Mijn beste vriendin heeft dit ook, en ik vind het haar juist wel staan op een of andere manier :+
Ik ben bang dat je hier gewoon mee zult moeten leren leven, ach iedereen heeft wel wat he ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:41

Vind dat de mensen die x- of o-benen raar vinden zelf maar eens moeten beseffen dat niemand daar wat aan kan doen
Je zal het maar moeten accepteren, en 'de mensendie achter je lopen' ook :)).

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 00:25

Hier nog 1 met x-benen!
Ik hou me er niet ontzettend Veel mee bezig, maar soms als ik ergens op af loop denk ik wel; oei... Das minder! :(

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 00:27

Beter X benen dan geen benen, of benen die niet werken. Wat een gezever!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 05:50

ik heb o-benen en ik voel me daar ook best wel onzeker over, x benen zie je vaak niet heel erg maar o benen wel, bij mij zit er net onder mijn knieeen een ruimte van ong 2 a 3 cm en omdat ik ook korte benen heb valt het heel erg op.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 06:04

Heb je misschien een foto van je benen? De mate van X-benen kan namelijk enorm verschillen en daarmee ook de eventuele risico's ervan. Bij ernstige x-benen heb je veel grotere kans op slijtage en andere hele vervelende knieklachten. Valt het echter mee, dan zijn de kansen op fysieke problemen bij juist houdinggebruik (dan is het dus ook minder zichtbaar) een stuk kleiner en zou het puur een cosmetisch iets zijn. En dan is zo'n operatie wel heel zwaar hoor, voor wat je ervoor terugkrijgt!

PS Als je geen foto hebt, kun je ook eens met je knieën tegen elkaar gaan staan, dan je voeten zover mogelijk naar elkaar zetten en de afstand tussen je voeten meten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:01

Ik heb O-benen. Als ik m'n voeten tegen elkaar zet, raken mijn benen nergens. Heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad. En mijn ene voet staat meer naar rechts dan de ander. Mja, ook nog nooit commentaar op gehad :+
En ik heb eerlijk gezegd ook nooit gezien of iemand X- of O-benen heeft, dus dat zit allemaal in je koppie;) Lekker doorlopen hoor met je X-benen!

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:10

Ik heb ook x-benen. Ik ben nu 24 jaar en ik heb sinds een aantal jaren last van knieklachten doordat ik mijn benen verkeerd belast. Ik ben nu sinds een paar weken in behandeling bij een fysiotherapeut. Mocht er na drie maanden geen verbetering optreden, dan wordt ik verwezen naar het ziekenhuis voor een MRI en gaan we verdere mogelijkheden bekijken. Zooltjes zouden wellicht ook een heel stuk schelen, dus dat is ook nog de moeite van het proberen waard.

Ik heb me er vroeger (16-22 jaar) erg voor geschaamd, maar op een gegeven moment accepteer je dat het bij je hoort. Eerlijk gezegd vind ik het het niet waard om mijn benen te 'laten breken' om iets rechter te lopen. Daar zit een uitgebreide revalidatie aan en betekent ook dat ik een hele poos niet kan paardrijden.

Wat ik wel nog steeds vervelend vind is dat mensen regelmatig zeggen 'Wat loop je raar, heb je last van je benen?' o.i.d. Dit gebeurt vaak aan het einde van de dag of als ik veel gelopen heb, waardoor mijn knieën wat meer pijn doen. Maargoed, dan zeg ik vaak gewoon dat ik inderdaad last van mijn benen heb. Ik begrijp in ieder geval wel waar het schaamtegevoel vandaag komt, TS.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:24

Heb je het idee dat de fysio helpt? :)

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:36

Eerlijk gezegd nog niet. Maar de fysio heeft ook gezegd dat ik geen resultaat mocht verwachten binnen 4 weken. Afgelopen week heb ik juist weer meer last van mijn knieën :D

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 10:55

In_Black schreef:
Beter X benen dan geen benen, of benen die niet werken. Wat een gezever!

Wat een gezever? Wat een opmerking kun je beter zeggen! Als je dit gezever vindt dan antwoordt je toch lekker niet? ;) Ik ben juist ontzettend blij dat mensen reageren dus als het je niet aanstaat .. :j