gisteren ben ik van mn bijrijdpaard gevallen, en heb nog steeds heel erg last.
paard draafde heel super voorwaarts weg, ik verloor eerst beugel 1, dus paard ging harder, toen verloor ik beugel 2, paard ging racen, toen klampte ik me vast natuurlijk stom en ja toen begon ze te galloperen en bokte me eraf.... zo met hoofdstel en al lag ik er af, zo stevig had ik de teugels dus vast..
ben er daarna nog 2 x op en af gestapt en een rondje gestapt.
heb nu echt zon pijn. hoofdpijn nog steeds, mn linker arm kan ik niet/amper gebruiken, en mn hele nek/rug zit vast.
ook heb ik elk uur ongeveer steken op/aan/in mijn rechterslaap. in mn hoofd. heel erg raar en super pijnlijk.
vinden jullie dat ik morgen nog ff aan moet kijken of gelijk naar een huisartsenpost moet rennen?
daar kunnen ze niet echt veel doen lijkt me toch??
. 

De ene 18-jarige is de ander niet en bovendien zijn er soms 13 jarigen die zelfstandiger zijn dan de gemiddelde jongvolwassene..
. 
Ik heb een tijdje een hengst gereden, behoorlijk heftig paard. Hij kiepte me zo over de bakrand, toen hij ergens van schrok. Ik ben op mijn hoofd geland. Erg zware hersenschudding tot gevolg. Met een erge hersenschudding kun je eigenlijk niets verdragen, geen licht en geluid en ik ook geen scherpe geuren. Pijnstillers is niet verstandig, omdat je dan eerder weer rond loopt dan goed voor je is.