Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

b12 tekort komt heel gemakkelijk aan het licht door een simpele bloedtest en ik neem aan dat de dokters dat al gedaan hebben.Saar4 schreef:Daarom moet je een gezond slaappatroon aanleren. Ik doe onderzoek naar vermoeidheid bij MS en het aanleren van een gezond slaappatroon is een hele belangrijke fase in de behandeling. De behandeling die ik in mijn onderzoek gebruik is oorspronkelijk opgezet voor mensen met chronisch vermoeidheidssyndroom. Slapen als je moe bent is heel logisch en een keertje bijslapen is ook prima maar als je zoals TS structureel een onregelmatig slaappatroon hebt, werkt dit op den duur juist averechts.
) . Ben ook vega, en prima b12. Alle onderzoek zijn gedaan, die er gedaan kunnen worden. Ik ben 40 kg afgevallen omdat dat gezonder zou zijn. Heb nu mijn diploma en dus tussenjaar, en dus geen stress meer. En nu gaat het ietsje beter. M'n slaappatroon is overigens vergelijkbaar met dat van jou. Maar het blijft een issue. Ik werk 3 dagen in de week 10 uur per dag, en rond de 3 / 4 uur 's middags zak ik altijd even weg. Gelukkig werk ik in het bedrijf van mijn moeder/stiefvader, anders zou het vast niet zo gewaardeerd worden dat ik de hele tijd 'wegdut' 
Heb recent nog een workshop over slaap gehad. Even de inhoud in een notedop. MisticRider schreef:cvs? heb ik ook. is niet vindbaar in het bloed.
Is een chronish vermoeidheids syndroom. ook wel ME genoemt.
helaas heb je weinig aan die diagnose, is weinig tot niks tegen te doen