Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Altijd leuk die mensen die zeggen "mijn laarzen zijn echt superwarm!" Om dan na 1 seconde bevroren voeten te krijgen in die laarzen.
Het werkt bij ons toch iets anders. Het bed verwarm ik altijd voor met een kruik. Ik kan het zelf anders echt niet warm krijgen. In bed draag ik een pyjama met daarover een flanellen hemd en ik lig onder 3 dekbedden. Halverwege de nacht kan er dan eventueel wat af en gaan de sokken uit. Een heel gedoe maar ik kan mezelf gewoon niet warm houden. En een tip: KingLouie heeft 's winters altijd vesten van een hele mooie dikke kwaliteit wol die ook modieus zijn. Dat vind ik soms wel lastig combineren. Ik hou van mode maar heb wel materialen als wol en dons nodig om warm te blijven. Gelukkig vind je steeds meer hippe, warme kleding.
.
. Herkenbare verhalen allemaal. Ik het het zo'n twaalf jaar inmiddels, maar ben zelf niet aan de medicijnen. Toen het werd geconstateerd (ik was jaartje of 13/14) gaf de huisarts aan dat zolang ik de pijn kon verdragen, ik er maar beter niet aan kon beginnen. Ben er tot op heden dus maar braaf afgebleven. Ik merk dat ik vooral last heb bij vochtige kou en bij stress. Oftewel: de ellende is afgelopen week weer begonnen helaas.
). Van die handschoentjes zonder vingers helpen me dan meestal aardig de dag door en er is een warme kraan om op te warmen als het misgaat. Verder is het inderdaad thermokleding, meerdere lagen met handschoenen, meerdere lagen sokken etc. en zoveel mogelijk uit de kou blijven. In winter kan ik elektrisch dekentje soms best waarderen. Lauralco schreef:Ik denk dat ik het ook heb. Ben er nooit voor naar de huisarts geweest dus ik weet het niet zeker maar ik herken wel een aantal dingen die jullie schrijven.
Als de temperatuur zakt naar rond de 10 graden heb ik gauw last van spierwitte vingers die "raar" aanvoelen.
Als het echt heel koud is, bij vorst, doen mijn tenen ook mee.....
Mijn lijf of hoofd is verder niet koud, het zijn echt alleen vingers/tenen. Heb dit al een jaar of 4 denk ik.
Is het een vorm van reuma?
Citaat:Ja, het is een vorm van reuma, zoals er nog 100 zijn.
. In mijn geval dus de primaire vorm. Heb het ook al sinds mijn vroege jeugd blijkt achteraf, dus mijn ms is ook niet de veroorzaker, al zou het kunnen dat het daardoor wel is verergerd.
Geen enkele want kan er tegen op! Ik kijk nu ook al een beetje op tegen een 3 daagse vaartocht in december met de reddingsbrigade!

Annick75 schreef:Op zich red ik me goed met alternatieven hoor. Veel laagjes, zodat ik binnen het nodige uit kan trekken zonder gelijk in mijn ondergoed te zitten. En bij mijn ouders in de stad zit een zaak in handschoenen waarvan de eigenaresse ook Raynaud heeft en daar gaan we dit jaar een paar goede handschoenen halen. Zij kan goed advies geven en de juiste handschoenen bestellen.
x_Mliss schreef:Annick75 schreef:Op zich red ik me goed met alternatieven hoor. Veel laagjes, zodat ik binnen het nodige uit kan trekken zonder gelijk in mijn ondergoed te zitten. En bij mijn ouders in de stad zit een zaak in handschoenen waarvan de eigenaresse ook Raynaud heeft en daar gaan we dit jaar een paar goede handschoenen halen. Zij kan goed advies geven en de juiste handschoenen bestellen.
Zo ik ben dan echt benieuwd wat voor handschoentjes je dan hebt en of het werkt!
Ik heb nog een kortings bon voor die winkel bij snowworld dus daar ga ik ook handschoenen voor halen.
Ze zeggen alleen dat wanten warmer zijn vind dat alleen zo vervelend met alles vast pakken en met de scooter...
KarinvdM schreef:Ik heb van m'n reumatoloog vaatverwijders gekregen, die mag ik gaan slikken als het echt koud wordt. Maar als ik de bijsluiter lees wordt ik daar nog niet zo vrolijk van
.