Pols / foto(?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Pols / foto(?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 11:51

Hallo,

In augustus heb ik mijn pols gescheurd en gebroken door een trap van een pony. Toen heb ik twee weken in een gipsspalk gezeten.
Nu had ik sinds een week erge last van als ik me pols verkeerd draaide om wat te pakken/weg te zetten o.a dan kreeg ik echt een stroom schrok of hij 'sloeg vast' nu heb ik me pols gestoten en flink hard ook.. je kan nu zeggen dat er een gezwel op groeit n.n

Maar ik was terug naar de dokter geweest, wat testjes gedaan. Zoals men pink duwen.. - deed teveel pijn! Ik kan mijn hand niet omhoog buigen, wel naar beneden. Maar ik wou graag dat er een foto gemaakt werd. Maar dit hoefde niet vond hij .. want er was geen aanleiding dat het gebroken zou zijn. Ik heb nu maandag een afspraak bij de chirurg die dan gaat kijken en misschien de foto wel maakt waarneer hij dit nodig vind.

Maar ik heb zoveel pijn en last, en ik kan bijna niks door de pijn. Ik ben erg misselijk en duizelig er door omdat je hem toch continu gebruikt. Is het mogelijk om gewoon naar het ziekenhuis te gaan en wél een foto te laten maken? Als ik nu nog moet wachten tot maandag. Vorige keer zeurde ze al dat ik twee weken te laat was met die breuk om te komen en nu hoeft het plots niet? De dokter zelf ziet het nut niet dus ik moet maar wachten wat de chirurg vind, maar ik wil gewoon graag die foto.. kan ik dus zonder doorverwijzing van de huisarts een rontgenfoto laten maken?

- even als beeld.. dit is mijn pols momenteel vanochtend : http://tinypic.com/r/2l8gsjm/7 -
en vanmiddag: http://tinypic.com/r/333lcv9/7
Laatst bijgewerkt door Saaams op 12-10-11 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie_v

Re: Pols / foto(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:54

Een andere huisarts bellen? Waarom doet jou HA zo moeilijk?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:54

Als je een afspraak hebt op maandag, kun je het misschien volhouden door hem tot dan in een mitella te dragen. Die kun je makkelijk zelf knopen. Anders even langs een andere huisarts of de spoedkliniek van het ziekenhuis? Iedere arts kan het wel eens fout hebben. Mijn gebroken been is ook 3 weken lang ontkend :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 11:55

mariettek schreef:
Als je een afspraak hebt op maandag, kun je het misschien volhouden door hem tot dan in een mitella te dragen. Die kun je makkelijk zelf knopen. Anders even langs een andere huisarts of de spoedkliniek van het ziekenhuis? Iedere arts kan het wel eens fout hebben. Mijn gebroken been is ook 3 weken lang ontkent :)

Niet mogelijk, ik zit met mijn opleiding. Ik moet die hand gebruiken voornamelijk omdat het rechts is.. en ik met rechts ook schrijf.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 11:55

nathalie_v schreef:
Een andere huisarts bellen? Waarom doet jou HA zo moeilijk?

Kan je beter aan mijn huisarts vragen. Wanneer je ze nodig hebt is het 'ah, we hebben de tijd tot dan' en wanneer je ze NIET zien wilt heb je gezellig elke week een afspraak! -O-

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:57

Als je dan naar een andere huisarts wil, ga dan alsjeblieft niet naar de HAP (huis artsenpost voor 's avonds) zo komen er langere wachttijden, en daar zitten die mensen ook niet voor ;)

klinkt me niet als een heel fijne huisarts.. misschien is het mogelijk om een nieuwe te zoeken?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:59

Ziet er inderdaad niet best en vooral heel pijnlijk uit!
Kan je niet gewoon naar je huisarts en het laten zien? Ik kan me niet voorstellen dat hij dan nog zegt... valt wel mee en wacht maar tot maandag!
Als je er zo veel pijn aan hebt dat je er zelfs misselijk van word, dan worden het hele lange dagen tot maandag.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 12:00

nathalie_v schreef:
Als je dan naar een andere huisarts wil, ga dan alsjeblieft niet naar de HAP (huis artsenpost voor 's avonds) zo komen er langere wachttijden, en daar zitten die mensen ook niet voor ;)

klinkt me niet als een heel fijne huisarts.. misschien is het mogelijk om een nieuwe te zoeken?

Opzich zijn ze wel goed. Dat is het probleem niet, als je echt wilt ben je er snel terrecht. Maar ze stellen dingen graag uit.. omdat het snel overbodig is. Maar de chirurg is gewoon het ziekenhuis. Tja wachttijd van 6 dagen minimaal. Maar toch, ik zit met de pijn. Vorige keer was ik 2 weken later met die breuk liep ik er 2 weken mee was het '' waar bleef je? ''

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 12:00

aerdenhout1 schreef:
Ziet er inderdaad niet best en vooral heel pijnlijk uit!
Kan je niet gewoon naar je huisarts en het laten zien? Ik kan me niet voorstellen dat hij dan nog zegt... valt wel mee en wacht maar tot maandag!
Als je er zo veel pijn aan hebt dat je er zelfs misselijk van word, dan worden het hele lange dagen tot maandag.

Ik had vanochtend om 08;20 mijn afspraak al! Toen heeft hij het gezien en testjes gedaan en zo.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:04

Ik zou toch even terug gaan naar de huisarts, beetje flauwekul van die man om je zo lang met pijn te laten lopen, een foto is toch zo gemaakt?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 12:05

nynke55 schreef:
Ik zou toch even terug gaan naar de huisarts, beetje flauwekul van die man om je zo lang met pijn te laten lopen, een foto is toch zo gemaakt?

Klopt. Ik heb het bij de huisarts gevraagd vanochtend, daarna aan de balie. Bij de polikliniek van het Antonius ziekenhuis maar ze zeiden. We wachten wel wat de chirurg ervan vind.
Ik laat mijn moeder wel bellen als ze thuis is, of het niet kan of zo. Het is een kleine moeite en ik heb mijn zekerheid dat het niet gebroken is of zo. Straks verpest ik mijn pols nog meer door ermee te blijven lopen en bewegen. |(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:39

Vooral niet toch gaan bewegen. Daar ga je het verder mee beschadigen, of er nou een foto gemaakt wordt vandaag of niet. Verder zou ik hem goed hoog houden en koelen met een icepack. Leg er een kussen onder en neem een paracetamol, je mag er sowieso 6 per dag, dus 3x 2 stuks zou verlichting moeten brengen. En idd je moeder even laten bellen met de poli, dat wil wel eens helpen ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 12:41

chocobroodje schreef:
Vooral niet toch gaan bewegen. Daar ga je het verder mee beschadigen, of er nou een foto gemaakt wordt vandaag of niet. Verder zou ik hem goed hoog houden en koelen met een icepack. Leg er een kussen onder en neem een paracetamol, je mag er sowieso 6 per dag, dus 3x 2 stuks zou verlichting moeten brengen. En idd je moeder even laten bellen met de poli, dat wil wel eens helpen ;)

Klopt, maar ik heb ook gewoon school. Dan is stil houden er niet bij, mijn studie gaat door en ik wil niet een grote achterstand doordat ik niks kan. Paracetamols neem ik al, en ook imbrufenpoeder. Icepacks hebben er gister al de hele dag opgelegen, maar dat kan straks ook nog even.
IIG, bedankt. :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:43

Ik denk alleen maar.. iehl. En heel snel naar een dokter.
Enne, paracetamol kun je er rustig 8 per dag van nemen dat kan geen kwaad dat slik ik ook altijd.. Ibuprofen kun je echt enorme maag/darmklachten van krijgen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:47

Kan je de boel niet iets wat overdrijven? Dus de huisarts bellen en zeggen dat je echt niet tot maandag kunt wachten en dat je er werkelijk ziek en beroerd van bent.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 12:48

it_is_me schreef:
Kan je de boel niet iets wat overdrijven? Dus de huisarts bellen en zeggen dat je echt niet tot maandag kunt wachten en dat je er werkelijk ziek en beroerd van bent.

Hahaha, zoiets als '' een leugentje om bestwil' ja, dat zou wel kunnen. Maar dat laat ik men moeder doen. Dat is toch overtuigender dan een meisje van 16. :j En ik ben er ook werkelijk beroerd van.. ik raak gewoon duizelig van de pijn.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:03

Saaams schreef:
chocobroodje schreef:

Klopt, maar ik heb ook gewoon school. Dan is stil houden er niet bij, mijn studie gaat door en ik wil niet een grote achterstand doordat ik niks kan. Paracetamols neem ik al, en ook imbrufenpoeder. Icepacks hebben er gister al de hele dag opgelegen, maar dat kan straks ook nog even.
IIG, bedankt. :D

Dit snap ik alleen niet goed. Want stel er wordt nu een foto gemaakt, en het blijkt toch gebroken en je moet in het gips, dan kun je toch ook niets? Dan zit je toch ook met je opleiding? Dan kun je nu toch net zo goed een mitella dragen om de pijn wat te verzachten of niet?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 13:05

__Marije__ schreef:
Dit snap ik alleen niet goed. Want stel er wordt nu een foto gemaakt, en het blijkt toch gebroken en je moet in het gips, dan kun je toch ook niets? Dan zit je toch ook met je opleiding? Dan kun je nu toch net zo goed een mitella dragen om de pijn wat te verzachten of niet?

Jawel, in augustus had ik ook een breuk en scheur. Had ik twee weken gipsspalk. Toen heb ik alles nog steeds gedaan, alleen de praktijkvakken niet. Als ik hem in een mitella draag is die hand gewoon 'uitgeschakeld'

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:07

Je kan naar de EHBO gaan vanavond en zeggen dat je van je paard bent gevallen [dezelfde avond he].
Je word dan wél geholpen zonder verwijzing.
Miss. is dat een idee?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 13:08

gohya schreef:
Je kan naar de EHBO gaan vanavond en zeggen dat je van je paard bent gevallen [dezelfde avond he].
Je word dan wél geholpen zonder verwijzing.
Miss. is dat een idee?

Heel slim haha. Moeten alleen mijn ouders dit goed vinden. Ik ga wel gewoon heel hard zeuren. *\o/*

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:09

Je kan gewoon naar het ziekenhuis gaan en je melden bij de afdeling. Alleen kan het wel heeeeeeel lang gaan duren, omdat alle SEHtjes die tussendoor binnenkomen natuurlijk met veel meer spoed worden behandeld dan jij.

Dat is 1 manier. Je kan ook je huisarts bellen (of laten bellen) en erop staan dat het niet meer langer gaat en dat je persé een foto wil laten maken. Vind het zowiezo een beetje vreemd dat hij het afhield. Ik ben afgelopen zomer gigantisch door mijn enkel gegaan en heb mijn buuf (werkt in het osteo-gebeuren) ernaar laten kijken. Zij vond mijn voet zo vreemd staan (liep er al 2 weken op door, nouja hinkte), dat ze zei dat ik naar de huisarts moest gaan. Hij was ervan overtuigd dat het niet gebroken was, ik twijfelde of er een scheurtje zat. Na wat overleg gewoon een briefje gehad en een uurtje later was er inderdaad geen breuk op de foto te zien :).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:59

Update:

Ik heb een gips spalk gekregen (awesome paarse) die ik zelf op en af kan doen. Na 3 weken gaat hij kijken of er geen pees, bloedvat iets wat je niet op de foto te zien is beschadigd/kapot is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:02

Nou toch wel fijn dat ze er iets mee gedaan hebben en je niet gewoon weer naar huis hebben gestuurd.
Krijg je dan een scan over 3 weken? want alleen daarmee kunnen ze ook je pezen enzo zien.

Ik loop trouwens nu al 7 weken met pijn in mijn handpalm/pols.
Ben er toen keihard op gevallen met voetbal en ik kan er nog steeds niet op steunen.
Soms val ik er weer op, met de training/voetbal, en doet het erg zeer.
Maar denk dat ze nu toch niets meer kunnen doen,mocht er een scheurtje in het bot zitten.

TS ben heel benieuwd over 3 weken of ze nog wat vinden wat beschadigd is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:03

@ Gohya, ik weet niet hoe ze dat doen. Volgens mij kunnen ze dan voelen maar via een scan zou ook best mogelijk zijn. Ik zie het vanzelf wel.

Oef, pijnlijk. Sterkte!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:45

Leuk om te showen! Dit is mijn pols mét de breuk & scheur in augustus ;p

....
Laatst bijgewerkt door Saaams op 17-10-11 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt