Tips voor een gezondere leefstijl!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Tips voor een gezondere leefstijl!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:17

Na vele topics over het afvallen ben ik er nu achter dat wanneer je een mooi slank figuur wil hebben je hele leefstijl moet veranderen. Nou zoek ik mensen die tips hebben om dit te veranderen. Ik ben alvast begonnen met:

* Thee drinken zonder suiker (en dan met name groene thee)
* Water drinken (of crystal clear zonder koolzuur) ipv frisdrank
* Snoepen/snacken laten staan (maar zo nu en dan een x is natuurlijk geen probleem)

Mijn doel: voor mijn volgende vakantie (zomer 2012) een strak lichaam. Ik denk dat daarvoor ong. 10 kilo kwijt moet maar het gaat meer om de vorm dan om de kilo's.
Dus wie heeft er tips, of doet met me mee ? :D

antje_vip

Re: Tips voor een gezondere leefstijl!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:26

sporten :Y)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:33

Haha ja dat probeer ik ook te doen, maar als student zit het niet altijd even mee...
Maar omdat ik dacht dat het vanzelfsprekend was (dat wanneer je wilt werken aan je lichaam je sport) heb ik het er niet bijgezet. :Y)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:35

Fietsen naar school, en de trap nemen is ook al een begin :)

Succes iig!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:36

Oh als je geen tijd hebt om te sporten kun je ook de hele dag huppelen in plaats van lopen. Word je ook nog vrolijk van :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:38

Een dag in de week (in beperkte mate) iets ongezonds eten, waar je op dat moment trek in hebt (zorgt ervoor dat je je 'dieet' makkelijker volhoud).
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 10-10-11 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:38

Bruin brood eten met hartig beleg. Of gekleurde hagelslag. Dat mag van Sonja :D
Als tussendoortjes fruit eten etc.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:41

Met de fiets naar school gaat helaas niet lukken (woon in Haarlem en moet naar Amsterdam Amstel). En fruit als tussendoortjes probeer ik ook altijd maar wanneer ik een hele dag op school zit vind ik het nooit lekker om fruit mee te nemen (vind fruit namelijk alleen lekker wanneer het (goed) gekoeld is.
En bruin brood eten ipv is indd. ook iets wat ik heb veranderd, vergeten erbij te zetten haha. *D

Hoorde dat elke dag 1 glas rode wijn ook wilt helpen.. ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:42

Ik ben ook net begonnen met wat bewuster eten. Ga niet diëten, heb het ook niet echt nodig maar het mag allemaal wel net wat strakker.

Merk dat ik bewust en onbewust veel suikers binnen krijg via het drinken. Dat is de eerste en belangrijkste stap voor mij om daar mee te minderen. Dus geen anderhalve schep suiker meer ind e koffie en thee. Geen sapjes en frisdrank met veel suikers.

Daarnaast goed kijken wat je er bij eet naast je normale eten. Dus koekjes bij de koffie, chipjes, nootjes, ff een gebakje mee eten enz.

Idd niet ergens aan beginnen wat niet is vol te houden. Af en toe een beetje zondigen is beter dan gelijk je over de kop 'vreten' als je mag zondigen.

1 glas rode wijn is goed voor je bloeddruk en schijnt ook goed te zijn ter voorkoming van hart en vaat ziektes. (ik drink niet dus dat wordt hem niet).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:46

Zou niet iedere dag een glas rode wijn gaan drinken :P Maar af en toe een glaasje schijnt idd erg goed te zijn.
Wat je ook kan doen is een halte eerder uitstappen en het laatste stukje lopen :)

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:49

Minder of geen vlees eten! Is veel gezonder, beter voor natuur/ dier en je valt ook nog eens af!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:53

dit ga ik even volgen :)
probeer al een tijdje te lijnen, maar ik sport al behoorlijk veel, en dus denk ik dat ik alleen nog goed kan afvallen als ik bewuster ga eten en ga leven :)

mijn grootste struikelblok is regelmatigheid :)
op regelmatige tijden eten, slapen en sporten is al een hele vooruitgang :)

daarnaast zoek ik naar bepaalde dingen in het eten(vooral avond eten)
die gezond zijn en waar ik b.v. meer van kan nemen waardoor ik van iets anders minder kan nemen :)
b.v. meer sla en minder vlees :)
iemand nog ideeen hier over?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:15

MDH, het Sonja principe werkt wat avond eten betreft erg goed:
Veel groente (evt ook nog rauwkost) en beperkt vlees/vis en beperkt pasta/aardappels.

Daarnaast van de pasta geen normale maar de volkoren versie nemen. Is even wennen maar uiteindelijk best te eten.

Weet je wat het ergste is vind ik, weten doen we het allemaal, maar volhouden.....

Gelukkig doet vriendlief hier thuis ook mee.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:18

Jaa ik doe mee :=

Hou totaal niet van gezonde dingen, maar t is voor een goed doel :j
Begin vanavond met aardappelpuree *zelfgemaakte uiteraard*, bloemkool en een slavinkje (das dan weer niet zo gezond, maar had al boodschappen gedaan!)

Ik vind het lastigste om door te zetten :j Dus vind dit echt een handig topic dan, kunnen jullie me door de zware momenten heen slepen O:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:18

klopt, maar ik merkte met sonja dat bepaalde voedingstoffen ontbraken(veel moe zijn, geen energie meer hebben voor sporten etc)
mat alleen groentje kom je er dus niet... :o
er moet toch iets zijn wat en gezond is en alle voedingstoffen en vitaminen die je nodig hebt ook echt in takt laat?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:25

Haha MarliesV... de spijker op z'n kop!! "weten doen we het allemaal, maar volhouden...."

Ik probeer ook op m'n eten te letten en daar waar ik kan extra te bewegen. Ik ga als het een uur of half 9/ 10 is en ik niks meer te doen heb, vaak nog even een half uurtje/uurtje hardlopen buiten in de buurt en daarna lekker douchen en naar bed, die tijd vul je anders vaak op met tv kijken namelijk en heb je dan nuttig gebruikt!

Bruin brood ipv wit is natuurlijk goed, maar pas op, ook bruin brood maakt dik als je er teveel van eet! Dus neem ook eens yogurth met muesli bijvoorbeeld :)
Verder is het belangrijk om eten niet over te slaan, hier val je niet van af!! 6 keer per dag kleine porties is veel beter, en als je dan de juiste dingen eet val je sneller af dan je denkt.

Oh en ik heb ook alle dranken vervangen door water, door de weeks dan O:) van maandag tot en met vrijdag( niet de avond dan) drink ik alleen maar water en 1 kopje thee per dag voor de smaak :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:01

Indd. dat volhouden is lastig!
Vorig jaar meegedaan met Less is more (topic op bokt) en ben toen 6,5 kilo afgevallen *D in een half jaar tijd.. Uiteindelijk +5 er weer bij in 2 MAANDEN :oo * MDH zit/zat jij daar niet ook ?
Ik woon nog wel thuis dus avond eten kan ik niet tot weinig invloed op hebben ben allang klaar als er een hap klaar staat met die onregelmatige tijden van school (en daardoor ook van werk) en het lunchen schiet er vaak ook bij in. Dus mijn dag bevat ontbijt (vaak halfvolle kwark of bruin brood), heel veel tussendoortjes (denk an continue koek, sultana, rijstwafels, crackers, gevulde koek) en avondeten. Qua drinken neem ik altijd een flesje water mee, probeer zoveel mogelijk thee zonder suiker te drinken en voor de smaak crystal clear zonder koolzuur (de variant met koolzuur is dan weer wat minder goed).
Maar wat leuk dat iedereen wil meedoen! Merk dat ik me met de meesten kan vergelijken geen kilo's kwijt willen, maar strakker willen worden. Ook hier in dit topic volhouden he, lekker veel tips uitwisselen dan moet het goedkomen. Succes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:53

Ik heb besoten ook zo'n 10 kg af te willen vallen.
Mijn belangrijkste ''ding'' om te veranderen is; niet meer snoepen op het werk.
Ik werk op de bakkerij (afdeling) en daar ligt de hele dag eten, en denk dat dit al de helft is.

Daarnaast 's ochtends wel ontbijten, ook al is het maar een bakje yoghurt.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:58

Ik wil ook wel meedoen, maar denk niet dat ik het ga volhouden....

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:04

Ontbijten doe ik ook vaak met halfvolle kwark, is goed te doen hoor!
julio111: tuuuurlijk ga jij dat volhouden :) wat is precies je doel ?

*btw, ik zit nou al tegen die winter/feestdagen op te kijken.. :')

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:05

jaaaaaa, ik ga het proberen :D
Maaar ik sport nog best veel, dus lastig om daarna niks meer te pakken, want 's avonds eet ik niet meer teveel..

edit; mijn doel is om een strakke buik/bovenbenen te hebben in de zomer en gewoon een paar kilootjes kwijt ben
edit2; jaaa, ik ook, en dan ben ik zaterdag ook nog is jarig, staat er allemaal taart voor mijn neus ;(

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:11

Ik hoorde dat kwark altijd goed is om te nemen na het sporten vanwege de eiwitten die er in zitten .. misschien is dat wat ?
In principe is een verjaardag natuurlijk niet erg, zolang je maar met mate wat neemt. Maar met kerst zijn het 2 dagen lang alleeeen maar lekkers.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:28

Ik doe mee! Ik ben nu sinds januari aan het opletten wat ik eet want door medicijnen gebruik was ik heeel wat kilo's aangekomen de afgelopen jaren. Ik schommelde op het randje van overgewicht en toen ik mijn maat m kleding niet meer aankon omdat die te strak zat besloot ik dat er iets moest veranderen. Het probleem is dat mijn moeder 3 x per week tot 7 werkt en ik rond half 6 honger krijg dus aten we vaak iets makkelijks als pizza, frituur etc. Toen heb ik dat laten schieten en ipv mee te eten eet ik dan een broodje gebakken ei of gewoon beleg. Verder ga ik naar de sportschool, niet vaak jammer genoeg maar ik heb geen motivatie om in mn eentje te gaan.. ;)
Inmiddels mag het resultaat er wel wezen, ik ben 8 kilo afgevallen en leef gezonder. Altijd als ik uit school kwam wilde ik een koek ofzo of chocola, dat kon ik vroeger hebben maar nu niet meer. Ik heb nu al heel lang geen chocola meer gegeten en heb daar eigenlijk ook geen behoefte aan. Als ik nu uit school kom neem ik een appeltje, of aardbeien of een speculaasje ofzo. Inmiddels ben ik binnen 8 maanden tijd van maat l of xl naar maat s gegaan en ik ben zo ontzettend trots op mezelf. Ik ben nu bezig met de laatste loodjes omdat het net even wat strakker mag en mn lovehandels wel wat minder mogen :')
Het sporten vind ik erg lastig, omdat ik een knieblessure heb en daardoor veel niet kan.. Maar ik ga nu toch kijken naar danslessen. Ik wil wat leniger worden want een paard van 1.68 is voor mij al lastig om op te klimmen haha

edit. mijn doel is om strakkere benen, kont en buik te hebben en een gezondere levensstijl te hebben. dat laatste is me al redelijk gelukt.
en ik zie ook heeeeeel erg op tegen de feestdagen.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:33

Ben benieuwd wat ik nog kan leren, ben vanaf mei 10 kg afgevallen en nog 3 te gaan. Ik heb het gedaan door voornamelijk niet te snoepen en gewoon minder te eten. Klinkt raar "gewoon" maar dat is dus echt gewoon. Ik eet wel friet met mayo en frikandel speciaal alleen niet elke week. Als ik 's avonds vet eet, eet ik de dag erop juist heel mager. Verjaardag kan maar dan geen taart kan ik af en toe nog een chipie meepikken. Daarnaast ben ik begonnen hardlopen naast het paardrijden. Elke dag 3-4 km, op het moment loop ik dit in 20-25 minuten. Vanwege het slechtere weer ga ik nu ipv allleen op zondag naar de cardiofitness, nu ook op maandag naar de B-kick (super intensieve groepsles obv taekwando maar dan met een stootzak als tegenstander).

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:38

Welkom lauraP, goed zeg dat je al zoveel bent afgevallen, zelfde geldt natuurlijk ook voor Norton.
Bij mij is het dus helaas er weer aan gekomen.. hoop dat jullie misschien tips hebben om het beter vol te kunnen houden. Want kilo's kwijt raken gaat opzich wel (wil streven naar -10)