Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, maar probeer dat toch wat te vermijden. 
) Je moet het zo zien: Je sluit je oog af met een lens. Deze lens is natuurlijk wel heel zuurstofdoorlatend, maar hij sluit altijd wat af. Wanneer je dan ook nog eens je oog dicht hebt, krijg je cornea (hoornvlies) veel minder gemakkelijk zuurstof en dit geeft problemen. Zo een probleem ontstaat natuurlijk niet over 1 nacht slapen, maar wel als je dit een langere tijd doet. Een lenzen fabrikant kan natuurlijk altijd heel erg leuk zeggen dat het geen schade toe kan brengen aan het oog, maar geloof me. Ik zou het je echt afraden, en daarbij komt ook nog eens. Wat is de meerwaarde van het inhouden van je lenzen 's nachts? annastasia schreef:Ben langs geweest en krijg nu lenzen die ik dag en nacht ik kan houden.
Advies is inderdaad max 1 week in, en dan 1 nacht uit.
Ze kosten € 3,- per maand meer als de siliconen lenzen die ik nu heb.
Samantha_T schreef:'s Nachts vind ik het ook nergens voor nodig. Vind het wel jammer dat ik mijn huidige lenzen hooguit 8 uur per dag in mag houden - als ik ze dus 's ochtends om 8.00 uur in doe voor colleges, dan moet ik de rest van de dag dus met een bril rond lopen. Niet het einde van de wereld maar ik vind lezen gewoon fijnerIk zou het echt afraden om silicone hydrogel lenzen dag en nacht te dragen voor een periode van 1 maand. (Ik ben 3e jaars optometrie, dus weet wel een beetje waar ik het over heb...) Je moet het zo zien: Je sluit je oog af met een lens. Deze lens is natuurlijk wel heel zuurstofdoorlatend, maar hij sluit altijd wat af. Wanneer je dan ook nog eens je oog dicht hebt, krijg je cornea (hoornvlies) veel minder gemakkelijk zuurstof en dit geeft problemen. Zo een probleem ontstaat natuurlijk niet over 1 nacht slapen, maar wel als je dit een langere tijd doet. Een lenzen fabrikant kan natuurlijk altijd heel erg leuk zeggen dat het geen schade toe kan brengen aan het oog, maar geloof me. Ik zou het je echt afraden, en daarbij komt ook nog eens. Wat is de meerwaarde van het inhouden van je lenzen 's nachts?
annastasia schreef:Ik werk erg onregelmatig en moet ook vaak 's nachts rond 04.30-05.00 m'n bed uit.
Op zo'n moment heb ik echt geen zin om m'n lenzen in te zetten.
In wat voor opzicht zeg je dat ze stugger zijn?
De lenzen die ik nu krijg zijn juist flexibeler en dunner.
loveshadow schreef:Samantha_T schreef:'s Nachts vind ik het ook nergens voor nodig. Vind het wel jammer dat ik mijn huidige lenzen hooguit 8 uur per dag in mag houden - als ik ze dus 's ochtends om 8.00 uur in doe voor colleges, dan moet ik de rest van de dag dus met een bril rond lopen. Niet het einde van de wereld maar ik vind lezen gewoon fijner
Samantha_T schreef:Waarom mag je je lenzen maar 8 uur inhouden per dag? Je mag je lenzen dragen zo lang als het gaat, maar ze moeten 's nachts uit. Dat is de enige maar aan het hele verhaal van lenzen dragen. Heb je klachten dan met je lenzen?