Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(onder andere) Hij is nu 9. Toen hij in groep 1 kwam was al vrij snel duidelijk dat hij niet was zoals andere kinderen. Wij kenden hem zoals hij is, dus als ouders zie je dat wat lastiger. Maar in vergelijk met klasgenootjes en toen inmiddels ook zijn jongere zusje verliep zijn ontwikkeling wel duidelijk anders. En achteraf zien we allerlei puzzelstukjes op hun plaats vallen.
toch?
. 
Pascal schreef:Omdat dit me toch niet echt lekker zit wil ik toch wat meningen horen van mede bokkers!
Mijn zoontje van 6 is een vrolijke knul, met een berg aan vriendjes! Een boefje dat wel maar goed hij heeft lekker een karakter!
Een jaar of 3 terug zijn zijn vader en ik uit elkaar gegaan, een jaar later is mijn moeder overleden.
Best wel heftige dingen voor zo'n klein ventje.
Maar nou kwam vandaag zijn juf op huisbezoek!
Mijn zoontje heeft wat moeite om mee te komen in het lezen en schrijven, kan zich wat moeilijk concentreren en dat is een punt wat mij niet onbekend klinkt!
Maar nou wijd zijn juf dit aan de dingen die hij meegemaakt heeft.
Ze vind dus dat hij naar een psycholoog moet!
Een kind van 6!!!! Die moeite heeft met lezen.
Ik heb haar dus ook verteld dat ik daar absoluut niet akkoord mee ga!
Hij is een vrolijk kind en vertoond echt geen tekenenen dat hij problemen heeft met de situaties die hij meegemaakt heeft.
Het schoot mij een beetje verkeerd dat tegenwoordig overal een stickertje op moet.
Vroeger was je gewoon een beetje druk, of had je moeite met leren!
Kom op hij zit net in groep 3 mag hij ook even inkomen?? Ja misschien heeft hij meer tijd nodig maar so what!
Zijn hier bokkers die ook een kind met concentratie problemen en wat is daarmee gedaan?
Uiteindelijk een jaartje gedoubleerd in groep 4 en nu in groep 5 lijkt het aardig te gaan. Ik denk dat jouw gevoel de beste graadmeter is of je naar een psycholoog moet of niet. Je moet doen wat je hart je ingeeft, jij kent je kind het best. De psycholoog kan in mijn ogen geen kwaad en etiketjes vallen ook mee. Je hoeft de school niet op de hoogte te stellen van de uitkomsten en psycholoog bezoeken hoeft niet via school, je gaat dan eerst naar de huisarts en kan dan doorverwezen worden. Voor jezelf kan het juist wat zekerheid geven / geruststelling.