Hoe groeit je haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Hoe groeit je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:26

Ik wil nu al een aantal jaar me haar laten groeien maar het lukt steeds niet, als ik dan weer naar de kapper ga dan zeg ik ''alleen de dooie puntje'' huppa en al het aangegroeide is weg en alles blijft altijd op 1 lengte.

Hoe kan ik dit voorkomen en niet met dood haar rondlopen?
Waar groeit je haar van?
En wat is extreem slecht? (stylen doe ik al heel lang niet meer en hou het op af en toe)

Rennie89

Re: Hoe groeit je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:28

ik knip mijn haar 1 a 2 x per jaar, dooie puntjes, en mijn haar groeit ook gek genoeg vrij snel. Ik heb een maand geleden mijn haar geverfd en nu 2 cm uitgroei :P maar mijn haar is ook richting de 70 cm ofzo? :+iig komt het tot mijn navel

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:30

Daarom laat ik mijn haar altijd door mijn moeder knippen. Die knipt echt alleen de dode puntjes. Als ik naar de kapper ga, knippen ze altijd de helft van mijn haar af! Ik heb mijn haar tot over mijn kont, ik heb het ook vaak in een knot. Ik heb weleens gehoord dat als je haar loshangt of in een staart, dat het slijt op je kleding. Maar weet natuurlijk niet of dit waar is. ;)

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:31

Haar is sowieso dood zodra het je hoofdhuid verlaat is het dood.Gewoon ff niet meer naar de kapper gaan.
Af en toe masker in je haar gooien en rustig laten groeien

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:34

Ik had dat met mijn oude kapper ook, dat is echt al jaren geleden maar goed. Toen ging ik met mijn ouders mee, elke 6 weken weer en zij knipte er vrij veel van af. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik een half jaar niet mee gegaan ben en vervolgens naar een andere kapper, nu groeit het echt als kool. Ik ga ongeveer een keer in de twee a drie maanden en laat dan echt de kleinste puntjes mogelijk knippen :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:35

prima dan ga ik verlopig niet meer na de kapper en elke 2 weken een masker, wil lang haar. Was al aardig op weg het kwam op me schouders en nu heeft ze er 2 cm afgekipt.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:36

2 cm is niet veel toch :P dat is eigenlijk perfect voor dooie punten. Je moet gewoon idd niet vaak naar de kapper gaan, ik ga zelf nooit :') doe het zelf wel. Laatst had ik er 3 cm afgeknipt maar inmiddels is het er weer aan :j

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:40

nou voor mij wel, omdat het nu nog korter is. Mijn haar groeit zo langzaam en dan heb ik wat langer en wordt het eraf genkipt en daarom blijf ik steeds op 1 lengte hangen. Ik ga nu volhouden voorlopig echt niet meer na de kapper te gaan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:40

probeer ook idd je haar in een knot te doen ofzo, doe ik ook vaak, vooral omdat mijn haar gewoonweg in de weg zit :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:57

Mijn haar groeit, vooral in de zomer, erg snel. Ik heb nu golvend haar tot de helft van mij rug, ik gok zon 50 cm vanaf mijn hoofd :) Ik ga niet heel vaak naar de kapper, 1 a 2 keer per jaar :+ Maar dit is vooral omdat ik altijd vind dat mijn haar bagger zit na de kapper, en pas na 2 maand weer mooi, ik hou denk ik niet zo van net geknipt haar :P Nog wat tips: Je haar niet borstelen als het nat is, en anders HEEL voorzaichtig. Creme spoeling gebruiken. Je haar max om de 2 dagen wassen, liever verder uit elkaar. Geen elastiekjes gebruiken met ijzer erop. Het liefste gewoon van de zachte kinder elastiekjes. Ik borstel mijn haar ongeveer 1x per week, om de dode haren eruit te halen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:02

@loveidefix: Haha ik borstel/kam mijn haar altijd als het nat is en heb standaard elestiekjes met zo'n ijzeren stukje, cremespoeling doe ik zelden en een masker al helemaal nooit. En elke keer vraagt de kapper weer of ik soms al jaren niet geweest ben want het is zo gegroeid sinds de laatste keer en het is zo gezond en mooi.. blijkbaar heb ik erg sterk haar dan :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:07

gewoon niet te vaak naar de kapper gaan en anders een andere kapper zoeken als jij vind dat er te veel afgaat maar 2cm is niet veel hoor. Verder gewoon goed voor je haar zorgen niet elke dag wassen met shampoo en soms even een creme spoeling erdoor heen en ik gebruik van die elastiekjes zonder ijzer stukje....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:08

Ik was ook vastbesloten om lang haar te willen. Ik heb mijn haar een jaar lang gewoon goed verzorgd en elke dag in een knot gegooid, na een jaar de dode puntjes laten knippen en TADA, mijn haar was echt een heel stuk langer en er hoefde helemaal niet zo gek veel vanaf.

Nadat ik terug kwam uit Letland heb ik wel mijn haar laten knippen en voorlopig ben ik er weer van genezen. Er ging zowat 15 centimeter af, terwijl dat echt niet allemaal dood was. Maar die kapster vond dat gewoon leuker staan. Hartstikke leuk, maar ik wilde het niet -O-

Ondertussen is er denk ik weer een centimeter of 7/8 aan, en voorlopig hou ik het lekker in een knot en groeit het weer mooi door.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:10

Je haar heeft een bepaalde cyclus, het groeit en na een tijd valt het uit. Bij sommige mensen zou het helaas maar waar nooit verder dan een bepaalde lengte komen .. mijn haar komt ook moeilijk voorbij een bepaald punt :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:11

loveidefix schreef:
Mijn haar groeit, vooral in de zomer, erg snel. Ik heb nu golvend haar tot de helft van mij rug, ik gok zon 50 cm vanaf mijn hoofd :) Ik ga niet heel vaak naar de kapper, 1 a 2 keer per jaar :+ Maar dit is vooral omdat ik altijd vind dat mijn haar bagger zit na de kapper, en pas na 2 maand weer mooi, ik hou denk ik niet zo van net geknipt haar :P Nog wat tips: Je haar niet borstelen als het nat is, en anders HEEL voorzaichtig. Creme spoeling gebruiken. Je haar max om de 2 dagen wassen, liever verder uit elkaar. Geen elastiekjes gebruiken met ijzer erop. Het liefste gewoon van de zachte kinder elastiekjes. Ik borstel mijn haar ongeveer 1x per week, om de dode haren eruit te halen.

Maar hoe breng je je haar in model dan zonder borstel? Ik borstel het een paar keer per dag en zitten dan wel flink haren in. Dus als er tips zijn daarvoor...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:13

Ik ben wel benieuwd hoe vaak jij nu naar de kapper gaat, eigenlijk :) Hoe vaker je gaat, hoe meer er uiteindelijk af wordt geknipt natuurlijk. Ik ben een tijd gewoon één à twee keer per jaar naar de kapper gegaan en dat werkte prima. Dan moet je alleen wel een beetje voorzichtig doen met je haar (niet gigantisch door je haren raggen met het kammen of elke dag föhnen o.i.d., lijkt me iig), anders wordt 't wel lang, maar niet erg mooi..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:29

lifaya schreef:
2 cm is niet veel toch :P dat is eigenlijk perfect voor dooie punten. Je moet gewoon idd niet vaak naar de kapper gaan, ik ga zelf nooit :') doe het zelf wel. Laatst had ik er 3 cm afgeknipt maar inmiddels is het er weer aan :j

Ik ben al zo'n 3 jaar niet meer naar de kapper geweest. :')
Niet dat het geweldig lang is, maar ik kwam al-tijd met kort haar terug van de kapper.
Ik knip het zelfs soms ook, maar dat gaat niet altijd goed. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:33

Ik ben dit jaar wel 1 x geweest naar de kapper omdat een vriendin mijn haar had gekruld met een krultang die veel te warm stond waardoor mijn haar verbrand was :') toen moest er helaas een cm of 7/8 af := wat baalde ik, maar die stank was niet te harden :') Maarjah, verder nooit kapper, met lang haar valt het niet op of het scheef is :')

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:44

ruile ? mijn haar groeit echt te ver.. net zoals mij nagels. ik heb het 4 maanden geleden tot de schouder laten knippen, nu is het alweer hop op me rug..

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:47

haha inez, zeg dat nooit tegen een kapper,
ik was ook zo bijna 10cm van m'n haar kwijt en dat was echt niet allemaal "dood"

het kan ook zijn dat jou haar niet langer kan worden, na ongeveer 7jaar valt je haar eruit dus het kan zijn dat je op één lengte blijft hangen, je krijgt elke keer weer nieuwe haren dus het valt niet op dat het eruit valt maar dat is dus wel het geval!
als ik jou was zou ik 2keer in het jaar naar de kapper gaan en dan duidelijk aangeven dat er 1/2cm eraf moet, als je je haar niet te vaak verft ect gaan je haren niet zo snel dood, en goed voor je haar zorgen!
je haar groet gemiddeld 12cm per jaar dus dan zou je haar ongeveer 8cm per jaar langer kunnen worden, als het niet afbreekt etc.

ook is fohnen, nat haar kammen, verfen slecht voor je haar, als je dit doet is het belangrijk dat je verzorgende producten gebruikt! en zo uit mn hoofd is vitame d(?) goed voor je haargroei maar dat weet ik even niet zeker, haha als je meer tips wilt, je weet me te vinden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:12

Haar in een knot is ook niet goed voor je haar.. zeker als het nat is. Overigens was ik mijn haar elke dag, doe ik 3x per week een maskertje, doe ik het nat in een knotje/vlecht, heb ik stiekjes met ijzertjes, borstel ik het als het nat is.. en is mijn haar gewoon gezond. Sommige hebben gewoon de pech dat ze breekbaar, of dun, of haar hebben dat vatbaar is voor alles.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:20

als je je haar kamt als het nat is, is de kans groot dat het afbreekt en het zelfde geld met een knotje of een vlechtje in doen, dan is je haar idd gewoon gezond maar omdat het weinig lucht krijgt of erg strak zit kan het gemakkelijk afbreken en dat is natuurlijk ook zonde :)
en daarnaast is elk haar anders, de eene heeft dikker en sterker haar dan de ander!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:24

Ik heb altijd een heel erg los vlechtje, zo los dat bijna alles er uit valt dus dat zal wel mee vallen. Mijn haar krijg je als het droog is niet gekamd of het is echt lelijk aangezien ik slag heb, coupe ontploft wordt het dan. :') Maar gelukkig heb ik sterk haar gekregen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:29

haha, mijn haar groeit echt geen 12 cm per jaar hoor :) Was het maar waar. Ik krijg mijn haar ook niet lang, daar is het ook veel te dun voor. Wil ik een beetje verzorgd haar hebben blijf ik op een kort koppie zitten. Ik heb het geprobeerd langer te laten groeien, is het ook wel geweest, maar toen ging ik ook echt maar 1-2 x per jaar naar de kapper. Nu ben ik echter blij met mijn wat kortere koppie.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:36