Wenkbrauw potloodje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Wenkbrauw potloodje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 10:51

Hoi! :)

Ik ga vanmiddag even naar de stad en ben van plan om een wenkbrauwpotloodje te kopen, omdat het een beetje lijkt alsof her happen in m'n wenkbrauwen zitten omdat ik gewoon niet zulke 'dichte' wenkbrauwen heb, als het ware.
Nu heb ik echt geen idee welk merk een beetje goed is, dus wie heeft er opties?
Ik heb van mezelf zwarte wenkbrauwen en donkerblond haar, maar wel met echte blonde punten.
Nu is mijn haar donker (bijna) zwart geverfd, dit geeft een beetje een beeld welke kleur oid ik moet hebben en welk merk hier fijn van is.

Edit: ik heb van mezelf een hele vette huid waardoor make-up er ook 'moeite' mee heeft om te blijven zitten, dus ik zoek echt specifiek een potlood dat zo lang mogelijk blijft zitten!

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Ayla op 02-10-11 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Wenkbrauw potloodje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:53

Het wenkbrauw potlood van de Hema is zo'n beetje legendarisch :) Koop een donkerbruine, geen zwarte trouwens.
Ik vind zelf de wenkbrauwset van Catrice (Kruidvat) heel erg fijn, maar dat is poeder.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 10:54

Hmm poeder zie ik niet zo zitten..
Even editen want ben iets vergeten te vermelden!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:55

Wil je perse potlood?

Je hebt namelijk potlood en poeder (en gel en nog een aantal andere vormen) die het fijnst zijn om te gebruiken. Poeder geeft een zachter en natuurlijker resultaat dan potlood. Poeder is meer voor het opvullen van wenkbrauwen, potlood voor het aanbrengen van "vorm".

Ik heb zelf poeder en een potlood van de Hema. Ben erg tevreden, helaas hebben ze alleen niet veel keus in de kleuren,

Blijf bij je natuurlijke wenkbrauwkleur. Over het algemeen wordt aangeraden:
Blonde wenkbrauwen: Potlood/poeder 1 a 2 tinten donkerder dan je eigen kleur
Donkere wenkbrauwen: Potlood/poeder 1 a 2 tinten lichter dan je eigen kleur.

Overigens blijft het goed zitten omdat het tussen de haren zit, je zal niet snel "glijden" daardoor.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:55

Haha, ik dacht laatst ook een simpel potloodje daarvoor te halen bij de Etos, zijn er allemaal verschillende van allemaal merken, had ik niet op gerekend :+ :P Ik heb er gewoon random eentje gepakt. Volgens mij boeit het geen flikker. Qua kleur zou ik voor een iets lichter potlood gaan dan je wenkbrauwen, dus niet echt zwart, maar donkerbruin. Imo is dat mooier, anders wordt het zo hard zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:56

Je moet behoorlijk handig zijn met een potloodje om het er niet uit te laten zien als een tattoo maar gewoon als een echt wenkbrauw. Hele fijne kleine streepjes zetten. Vereist nogal wat teken vermogen.

Een gemakkelijkere manier om mooie natuurlijke wenkbrauwen te krijgen, is om een schuin afgesneden make-up kwastje te kopen. En dan met een poeder (werkt ook prima met iedere kleur oogschaduw) via het kwastje wat kleur aanbrengen. Je kunt dan perfect de vorm van je eigen wenkbrauw volgen en het resultaat is super natuurlijk.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 10:56

Ik wil potlood omdat ik dan gewoon een beetje de kleine 'hapjes' kan bijkleuren, en niet omdat ik mijn hele wenkbrauwen wil inkleuren om een vorm te geven oid! dus daarom mijn keuze. :)

xxelviraxx

Die van de hema inderdaad , die is echt goed. Ik heb altijd wel een zwarte maar doe het heel dun, een donkerbruine kan ook heel goed. Volgens mij is die van miss helen.

Grapjasjes12

Als je zo'n vette huid hebt kun je echt beter poeder nemen meid :j
Neem een poeder die geen rode ondertint heeft, dat ziet er niet uit. Helaas hebben de meeste bruine poeders en potloden een rode tint. De enige die dat niet heeft is de set van Catrice, die neigt meer naar grijs. Klinkt een beetje vreemd, maar het ziet er waanzinnig goed uit!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 10:58

Hmm nu twijfel ik toch wel haha, maar ik denk dat ik voor het proberen een potloodje neem, omdat dit ook wat vlotter gaat s'ochtends..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:58

xAylie schreef:
Ik wil potlood omdat ik dan gewoon een beetje de kleine 'hapjes' kan bijkleuren, en niet omdat ik mijn hele wenkbrauwen wil inkleuren om een vorm te geven oid! dus daarom mijn keuze. :)

Je zult altijd je hele wenkbrauw mee moeten nemen, anders ga je kleur verschil zien. En eenmaal bijtekenen, blijft bijtekenen want je hele gezicht ziet er beter uit :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:59

xAylie schreef:

Maar als je alleen je hapjes wil bijkleuren en de rest niet, dan heb je dus een potlood nodig dat exact dezelfde kleur is als je natuurlijke wenkbrauw. Dat is bijna onmogelijk te vinden ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:59

Femke schreef:
Je moet behoorlijk handig zijn met een potloodje om het er niet uit te laten zien als een tattoo maar gewoon als een echt wenkbrauw. Hele fijne kleine streepjes zetten. Vereist nogal wat teken vermogen.

Een gemakkelijkere manier om mooie natuurlijke wenkbrauwen te krijgen, is om een schuin afgesneden make-up kwastje te kopen. En dan met een poeder (werkt ook prima met iedere kleur oogschaduw) via het kwastje wat kleur aanbrengen. Je kunt dan perfect de vorm van je eigen wenkbrauw volgen en het resultaat is super natuurlijk.

Streepjes zien er niet uit (vind ik dan ) :) . Veel natuurlijker is een streepje zetten en dan uitsmeren. Vaak zit er een borsteltje op het eind van de potlood en kun je het daarmee uitsmeren. Een streepje kan namelijk nooit zo dun zijn als de eigen haren waardoor de "haardichtheid" heel ongelijkmatig wordt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:00

xAylie schreef:
Hmm nu twijfel ik toch wel haha, maar ik denk dat ik voor het proberen een potloodje neem, omdat dit ook wat vlotter gaat s'ochtends..

Ze kosten niet veel, ik kon ook niet kiezen en heb allebei gekocht. Potlood kost geloof ik 2 euro en poeder 2,50 oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:00

Ik zweer, zweer, zweer bij eentje van MaxFactor. De buitenkant is blauw, met een borsteltje aan het dopje, en de kleur die ik heb is bruin. Van mezelf heb ik ontzettend donkere haren, maar zwart daarop smeren is echt verschrikkelijk!
Deze is echt ideaal, blijft super lang zitten en is heel natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:01

phormicola schreef:
xAylie schreef:

Je zult altijd je hele wenkbrauw mee moeten nemen, anders ga je kleur verschil zien. En eenmaal bijtekenen, blijft bijtekenen want je hele gezicht ziet er beter uit :))

So true. :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:02

HEMAAAA :o ik heb zelf de eyebrow pencil 09 van hema. Ik heb ook blond haar en donkere wenkbrauwen. Dit is een hele donkere kleur bruin en blijft bij mij heel aardig zitten (heb ook vette huid).

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:03

Jullie overdrijven echt :P
Ik gebruik ook een potlood om wat hapjes bij te werken en gaat echt uitstekend hoor. Ben je ook in een paar tellen mee klaar en imo helemaal niet ingewikkeld (en ik ben echt een enorme make-up n00b).

Femke schreef:
xAylie schreef:

Maar als je alleen je hapjes wil bijkleuren en de rest niet, dan heb je dus een potlood nodig dat exact dezelfde kleur is als je natuurlijke wenkbrauw. Dat is bijna onmogelijk te vinden ;)

Nee, juist wat lichter, anders wordt het heel hard of moet je idd een tekenwonder zijn om heel netjes streepjes te zetten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:05

Ik teken verschillend bij. Als ik geen tijd heb alleen met het potlood aan de bovenkant (voor vorm). Als ik uitgebreid de tijd heb poeder ik ook de aanzet, daar zitten namelijk wat kale plekjes. Ga ik met potlood die kale plekjes bijwerken dan ziet het er niet mooi uit. Het wordt namelijk nooit zo strak en natuurlijk, waardoor het lijkt alsof je hele ongetemde bushy wolvenwenkbrauwen hebt.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 11:09

Ik denk dat ik voor een ietsje lichtere bruinkleur ga bij de Hema. :j
Ook gewoon voor het proberen, mocht het niet staan oid probeer ik gewoon wat anders!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:12

Haha, volgens mij zijn jullie echt heel erg perfectionistisch :P Het hoeft er niet perfect uit te zien in je vergrootspiegel he :P

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:15

ik heb het potlood van dior.
en die is echt fantastisch! heel duurzaam en je hebt heel veel mooie kleuren (ik heb de meest lichte)

deze is het: Afbeelding

volgens mij kost hij zo rond de 16 euro als ik me niet vergis. en ik heb 'm al 2,5 jaar :)

een tip is om niet een hele streep te trekken maar allemaal hele kleine streepjes zegmaar, dan is het het meest natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:16

Focussed schreef:
Streepjes zien er niet uit (vind ik dan ) :) . Veel natuurlijker is een streepje zetten en dan uitsmeren. Vaak zit er een borsteltje op het eind van de potlood en kun je het daarmee uitsmeren. Een streepje kan namelijk nooit zo dun zijn als de eigen haren waardoor de "haardichtheid" heel ongelijkmatig wordt.

Góede streepjes, die je daarna inderdaad nog wat vervaagt, zijn juist dé manier...
Ik heb die techniek geleerd van meerdere visagisten, toen ik nog veel modellenwerk deed.

Maar het vereist wel een super scherp geslepen potlood (voor extreem dunne streepjes) en veel vaardigheid.

Daarom raad ik het ook niet aan, want als je het inderdaad met een bot potlood doet of geen vaste hand hebt, dan is het resultaat inderdaad precies wat jij zegt: dat het er niet uit ziet :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:18

Knoffer schreef:
Haha, volgens mij zijn jullie echt heel erg perfectionistisch :P Het hoeft er niet perfect uit te zien in je vergrootspiegel he :P

Je wenkbrauwen bepalen wel een heel groot gedeelte van je gezicht, dus ik wil wel dat ze een beetje normaal eruit zien :P

Dusse niet zo
Afbeelding

Of zo :=
Afbeelding

offe zo
Afbeelding

of wat te denken van deze
Afbeelding

_O-

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 11:19

Ik ga er maar eerst heelveel mee oefenen hahaha. O:)