Misschien niet slim om zo lang te wachte maar ik zag er zo tegenop aangezien het op de intieme plekken zat, bij mij clitoris en mijn anus. Ook mijn hoofd moest er na een tijd aan geloven dus ook hier word ik gek van de jeuk.
Vandaag was het dan zo ver, op naar de dokter, ik was helemaal op van de zenuwen maar het viel allemaal best mee
Al vrij snel wist ze me te vertellen dat ik dus last had van psoriasis inversa. Er zijn verschillende vormen van psoriasis en inversa houd dus in dat het ook in de huidplooien voor komt.
Voor de intieme plekjes heb ik nu een zalfje, voor mijn hoofd een shamphoo. Nu gaan we dit even 2 weken aankijken en als het goed is is het dan over.
Nu vertelde de dokter me dat het chronisch is, maar nu kan het over 10 jaar pas weer de kop op steken maar het is ook mogelijk dat het gewoon niet over gaat.
Ze heeft nadrukkelijk gezegd dat ik moet opletten dan ik op niet te veel plaatsen mezelf ga krabben aangezien er dan nieuwe plekken kunnen gaan vormen op andere plaatsen. Ik moest me dus goed insmeren met creme enzo om te voorkomen dat de huid droog werd.
Nu was dit nogal een hoop informatie op 1 dag en ik vind het nogal een eng idee dat het uit kan breiden.. Dus vroeg ik mij af of er bokkers waren die dit dus ook hebben en me er wat meer over kunnen vertellen uit eigen ervaring. Ook zou ik graag wat tips hebben om de verspreiding te voorkomen.
Alvast bedankt!

Veel mensen met psoriasis krijgen ook reumaklachten.
(zelfs de verpleegkundige die hem kwam assisteren met injecteren, had niet verwacht dat het voor hem zou helpen....)
). Dat is veel beter te drinken!