Vorig jaar rond september zijn bij mij de rugklachten begonnen. Het schoot er afentoe echt in, maar ik ben er nooit echt letterlijk doorheen gezakt als het ware.
Wel altijd heel veel pijn. Het zit in de lage rug en straalt door in mijn linker been en soms ook de rechter.
Na een tijd toch de knoop doorgehakt omdat ik soms niet meer kon werken en dus naar de dokter geweest.
Die heeft me doorgestuurd met de woorden ''hernia, ichsias of een andere knelling'' naar de fysio.
Heel wat behandelingen verder, de fysio kon er verder niks mee.
Dus weer doorgestuurd naar een manueel therapeut. Deze man heeft me gelukkig wel weer een eind op weg geholpen, maar pijnvrij ben ik nog steeds niet.
Ik heb toen 3 maanden niet kunnen paardrijden.
Ik ben altijd wel blijven doorwerken, maar dit was ook niet altijd een goed idee geweest. Ook op school colleges volgen is soms echt een crime..
Dus ik ben vandaag maar weer eens bij de huisarts geweest. Ik ben nu heel wat behandelingen verder (en heeeeel wat centen kwijt) maar de rugpijn is er vorige week weer dubbel en dwars ingeschoten.
Dus de huisarts heeft me eens doorverwezen
naar een neuroloog. Dus die zo maar eens bellen voor een afspraak.. Wie nog meer ervaringen met rugklachten op jonge leeftijd? En hoe combineren jullie dit met school, paarden en werk?
.
dus dat wordt nog even volhouden.
Wordt vergoed door je verzekering (oefentherapie).