Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) en dat moest ik heel laat op de avond eten.
Je wordt dan in het begin heel vaak ziek en elke keer dat je niet overgeeft ben je weer een stukje minder bang de volgende keer dat je ziek bent. Ik tenminste wel 
Want ik weet dat het echt geen doen is zo. 

Bij anderen schiet ik nog steeds spontaan in de stress
Ook ik vertel er weinig over tegen mensen in mijn omgeving, juist omdat het niet heel bekend is en mensen toch al snel denken dat je je maar wat aanstelt.
Maar ik zie dat je al wat tips gehad hebt.
Loop dan vooral naar 'mama' te bleren en te vragen wat ik nou moet doen etc
Marielle_93 schreef:Wat ontzettend vervelend voor je ditMaar ik zie dat je al wat tips gehad hebt.
Ik ga wat mezelf betreft helemaal mee met @Rianne_ want inderdaad als iemand zegt dat 'ie niet lekker is voel ik de paniek ook even door m'n lijf gaan. Bij mij wordt het alleen met de jaren niet erger, als ik iemand had horen of zien overgeven kon ik echt van slag zijn. Ik ga dan wel uit, maar ben niet iemand die echt aan de drank gaat. Ben sowieso geen fan en heb het niet nodig etc. maar het idee dat je kan gaan overgeven speelt ook een hele grote rol. Gelukkig hoef ik het nooit, gemiddeld misschien nieteens 1x per jaar. Maar als het écht moet dan voel ik dat wel, dan weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Krijg het warm en begin zowat te zweten, zitten en weer gaan staan en wat lopen en ik kraam echt onzin uit omdat ik helemaal gek wordLoop dan vooral naar 'mama' te bleren en te vragen wat ik nou moet doen etc
![]()
Ook als de hond moet ben ik weg..en ik vind het jammer dat vooral mijn broer er thuis nog weleens grapjes over maakt door de geluiden na te doen.(En ja vooral aan tafel) Tijdje terug zaten we met z'n allen op de bank en was zijn vriendin er ook. Iemand op tv moest overgeven dus ik ben naar boven 'gevlucht', oke dat kan voor mensen apart zijn maar dat ze er dan om lacht en dat het volgens mijn moeder komt omdat ik altijd zo overdreven reageer, maakte me wel een beetje boos.
Maar ik zie dat andere mensen hier het nog veel erger hebben, hopelijk kunnen jullie hulp krijgen en zorgen dat je er beter mee om kan gaan en controle kan houden en jezelf niet helemaal gek maakt.
Ik heb geloof ik al.. 9 jaar niet overgegeven!
En daar ben ik zó blij om. Ben wel heel vaak misselijk en dan ook meteen helemaal in paniek en doe ik van alels om mezelf af te leiden. Maar o, wat een drama! Gewoon altijd die angst, en ook voor dat iemand anders moet overgeven.
Om over een zwangerschap nog maar niet te spreken...

Tat_jana schreef:jeetje meid wat ontzettend vervelend,, er zijn al artsen of psychologen in armen genomen ?? deze mensen zouden je misschien kunnen helpen ?
ik kan me ook zo niet in jou inleven ik ben smetkever eerste klas en kan me dus ook niks van voorstellen dat je iets met handschoenen wilt aanraken ( ik ben het type die snoep laat vallen in de stal en hem afveegt en weer opeet ) opzich ook niet heel normaal.. maar zo ben ik..
ik hoop dat je er ooit mee leerd omgaan,, en je moet het je ook niet zo aantrekken dat je dit open en bloot op het net zet is een stap richting herstel
succes
me to
Ik kan me voorstellen hoe moeilijk en onplezierig dit het leven maakt, maar ook dat je er niet zomaar mee kan stoppen, omdat je het echt voelt! Ik denk (zols al gezecht) dat als je hier vanaf wil komen je echt profecionele hulp moet zoeken. Ik ben bang dat in dit geval je angst onderogen komen (in een ziekenhuis gaan rondlopen in joun geval
) gaat werken. Ik gok dat je dan panisch het ziekenhuis uit zal rennen haha, maar op die manier zul je mischien wel meemaken dat je niet heel snel ziek word, maargoed... aangezien dit behoorlijk ernstig is denk ik dat je toch beter hulp kunt gaan zoeken!