Zat net even op de iphone van mijn zusje om even op bokt te gaan, dus klikte safari aan en kwam op een pro ana site terecht..Ik zag verschillende inspirerende plaatjes en die had zij dus net zitten bekijken..Iphone weer terug gelegd en even gevraagd of ik er op mocht en dat vond ze goed, maar ze zei wel "wacht even, moet nog even wat afsluiten"
Na het bokken zat ik toevallig nog even tussen haar foto's te kijken en daar zag ik dus van die mega dunne buikfoto's die ana's maken om te laten zien hoe erg hun heupbotten uitsteken

Mijn zusje is 16 jaar en heeft een prachtig figuur..Niet super slank/graatmager zoals de modellen die op de catwalk en in de bladen verschijnen, maar gewoon mooi vrouwelijk met een slanke taille..Echt mooi!
Het was me de laatste tijd al vaker opgevallen dat ze erg weinig eet tijdens het avondeten..Verder eet ze volgens mij wel goed brood overdag, maar daar ben ik niet bij..Zie haar wel altijd veel groente en fruit eten, maar daar is ze altijd een liefhebber van geweest..
Hebben jullie tips over wat ik nu het beste kan doen? Overdrijf ik of maak ik me terecht zorgen?
En moet ik met haar praten of met mijn moeder?
Bah, ik wil dit niet..Heb teveel eetstoornissen meegemaakt van dichtbij en wil dat echt niet bij mijn zusje!

Ik heb ook wel eens op zo'n site gekeken, vooral omdat ik meerdere vriendinnen had die diep in een eetstoornis zaten..Gewoon om eens te kijken wat er nou op zo'n site staat..
Het stelt me enerzijds gerust om te weten dat jij (en misschien inderdaad vele anderen) hetzelfde doen/hebben gedaan zonder dat je het echt een gevaar noemt, maar anderszijds vind ik wat jij beschrijft ook wel behoorlijk ver gaan eerlijk gezegd..
Ze is ook prachtig en zo'n rotziekte mag haar leven niet gaan beheersen en verpesten..

Heeft ze het al lang? En hoe is zij door jou/jullie geconfronteerd, hoe ging dat?